Gå til innhold

Hvilke votter holder små barnehender varme i barnehagen?

Anbefalte innlegg

Jeg har en sønn på to og et halvt, og her vi bor begynner det å bli frost på morgenen, og generelt kaldt gjennom dagen nå.

Er det noen her inne som kan anbefale meg type votter dere har vært fornøyde med? Evt legge ved link til vottene eller lignende votter? Er interessert i tips både av høstvotter og varmere vintervotter.

Hilsen førstegangsmor som har gått seg vill i vottejungelen.......

Anonymkode: e6b2f...af5

Fortsetter under...

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ullvotter :) Hvis det er fuktig, ta regnvotter utenpå. 

Anonymkode: a80a8...cca

vil slike være bra nok da eller mener du mer sånn hjemmestrikkede, tovede votter?

HI

Hjemmestrikkede ullvotter er knall! Hestra sine votter, men de er dyre. Ellers så har våre kommet seg gjennom mange vintre med votter kjøpt på KappAhl, Coop Obs, Cubus etc. 

Anonymkode: 60a64...71a

Annonse

Votter som ikke rekker helt opp til albuen, som ikke er trange å få på, glidelås i siden er veldig kjekt.

Jeg er ingen fan av ullvotter alene i det hele tatt, synes de blir fort våte og klumpete av snø. Hos oss brukes det mye forede strikkevotter med regnvotter over når det ikke er veldig kaldt

Uansett  hva du velger, så pass på at passformen er god så barnet kan bruke hendene selv med votter på. At de ikke er fur tykke, så barnet ikke klarer å holde runt ting

Anonymkode: e3a53...02b

Hemmeligheten er mange nok votter, så kan de skifte til tørre votter flere ganger i løpet av dagen og blir ikke kalde...

Har fire barn og har prøvd det meste av votter, alt fra rimelige HM-votter til svindyre Hestra, liten forskjell synes jeg, også i kvalitet.

Anonymkode: f1181...41e

Her har snella et par regnvotter med for, regnvotter uten for, et par fingervanter og 2 par strikka ullvotter i bhg. Da kan hun bytte om hun blir våt og idag var det 0 grader på vei til barnehagen, da ble det strikkavotter, de holder også varmen selv om de blir våte men blir kalde om det blåser veldig. Når det blir snø må hun også ha et par tykke "polvotter" for dager med -10.

Anonymkode: fe843...948

På denne tiden bruker barnehagebarna mine tynne ullvotter fra Cubus. Bruker regnvotter (uforete) over ved regn. Senere på vinteren foretrekker de fjellvottene fra hestra (de med en ullvott inni som kan tas løs og tørkes). Godt grep, og de sitter bra på. 

Anonymkode: e1465...aa3

Har en 2,5 åring selv og lurer på det samme. Men aller mest lurer jeg på hvordan få han til å BRUKE votter. 

Det er ikke så kaldt i Oslo at han umiddelbart fryser på hendene. Men etterhvert blir han vel kald...

Anonymkode: b3ef2...57b

3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Votter som ikke rekker helt opp til albuen, som ikke er trange å få på, glidelås i siden er veldig kjekt.

Jeg er ingen fan av ullvotter alene i det hele tatt, synes de blir fort våte og klumpete av snø. Hos oss brukes det mye forede strikkevotter med regnvotter over når det ikke er veldig kaldt

Uansett  hva du velger, så pass på at passformen er god så barnet kan bruke hendene selv med votter på. At de ikke er fur tykke, så barnet ikke klarer å holde runt ting

Bor ts i nordnorge siden du snakker om snø som klumper seg i oktober? 

Annonse

4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hun snakker om høstvotter og varmere vintervotter. Da regner jeg med at hun tenker i månedene fremover, ikke bare akkurat nå.

6 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Følte du deg støtt av at jeg kommenterte ullvotter?

Takk for veldig gode tips folkens!

Satser på strikkede+tovede ullvotter og supplerer med overtrekksvotter senere ved behov som snø/ekstra kaldt og vått...

Ble til at jeg bestillte to par (et blått og ett grått) fra her :nigo:

Hilsen HI

Jeg sverger til ullvotter! Vi er så heldige å ha bestemødre som strikker på begge sidene, så dem sørger for at barna aldri er kalde. På fuktige dager har vi regnvotter utenpå, og det har funket som juling hos oss. Strikkavottene er strikket ekstra lange, slik at de ikke skal falle av så lett :) 

Det beste for små hender er som mange sier ullvotter inni andre votter, de må ikke være for tykke ( ullvottene altså) da blir det klumpete og barn blir grinete, pop sine tynne ullvotter er fine inni andre votter. Vottenr må heller ikke være for store eller for små da blir de kalde.

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Takk for veldig gode tips folkens!

Satser på strikkede+tovede ullvotter og supplerer med overtrekksvotter senere ved behov som snø/ekstra kaldt og vått...

Ble til at jeg bestillte to par (et blått og ett grått) fra her :nigo:

Hilsen HI

De vottene er veldig gode. Har strikket flere par selv.

Anonymkode: 24ba7...8ec

Jeg har bestilt barnehagevottene til nøstebarn nå. De har ullfor inni, og er vannavstøtende. Likte de godt, barna fikk godt grep med de og likte at de kan dras på utenpå dressen et stykke opp på armen så de sitter godt. Usikker på om de er varme nok til vinteren, men som høstvotter virket de bra. Har hestar og, de er gode de og, men litt stive og dårligere grep.

Anonymkode: 1cd07...165

https://www.ludostore.no/marine-regnvotter-med-ullfor-fra-troll-1.html 

Dette er de beste vottene jeg noen sinne har vært borti. De har alt, de er varme, de er vanntette, der er lette å ta på, de holder i årevis og kan arves. 

hilsen trebarnsmor

Anonymkode: b87ac...585

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...