Gå til innhold

hvorfor t skjorte under genser på barn?

Anbefalte innlegg

7 timer siden, Anonym bruker skrev:

Har på to lag for at de skal bli varme å kunne ta av en genser?? Lettere å kle på en genser så de blir passe varme og slipper ta av en kanskje?? 

Anonymkode: 25104...473

Det er ganske mange ganger man skifter fra kald til varm, særlig gjennom en skoledag der man skifter mellom å være inne og ute. Det hender også at jeg tar av meg den ytterste genseren hvis jeg blir varm. Så tar jeg den på igjen hvis jeg blir kald. Helt problemfritt.

Anonymkode: a0845...a9c

Fortsetter under...

Mitt barn vil helst gå kun i t skjorte,men må ha genser over på kaldere dager, under jakka. Han tar av seg genseren med en gang han kommer inn, om det er hjemme, barnehage eller til besteforeldre. Han vil også ha t-skjorte over ulltrøye på turdager.

Anonymkode: 1312d...8bd

Fordi det er ukomfortabelt å gå med litt store gensere uten noe under. 

Jeg har alltid en singlet eller topp innerst i mine klesvalg. 

Og ull skal forsåvidt være innerst, HI. Ikke utenpå en bomullstrøye.

Anonymkode: 443c0...179

8 timer siden, Anonym bruker skrev:

Men de slipper jo ta av en genser om de bare har på en???

Du synes det er det samme å gå med T-skjorte eller genser? En varm dag er det hipp som happ med genser eller T-skjorte? Mine har alltid hatt singlet eller T-skjorte under genser. Kaldt om morgenen, varmere utover dagen, greit å ta av seg uten å gå i baris.

Anonymkode: b645c...713

8 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hæ? De har t-skjorte under genseren så de kan ha på seg inne om det blir for varmt med genser. 

Anonymkode: 7f651...bed

Men det er jo fordi de har to lag det blir varmt...

Annonse

6 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Men det er jo fordi de har to lag det blir varmt...

Men i herrens navn... forstår du virkelig ikke at det kan være kaldere på morran enn utover dagen? Eller at det kan være passende temperatur med to genser og t-skjorte, men at poden kan bli varm f.eks etter å ha lekt hauk og due i gymsalen?

Anonymkode: a0845...a9c

Fordi det å ha en t-skjorte under en genser har alltid falt seg naturlig å ha på. Jeg hadde det som barn, har det fremdeles, men jeg bruker singlet. Barna har t-skjorte under genser. Blir ikke klumpete da ingen har ettersittende gensere. 5-åringen blir alltid varm i bhg og tar av seg genseren og går rundt i t-skjorta. Det isolerer og varmer faktisk med bomull under en genser og, og det MÅ ikke være ull for å varme. 

Merkelig problemstilling egentlig. 

Anonymkode: 4511e...1b8

😂 rareste problemstillingen jeg har sett på lenge! Helt naturlig å ha t-skjorte under så man kan ta av seg genseren uten å gå i bar overkropp, vel? Toåringen min vil helst gå i tskjorte hele tiden. Men vi har en genser utenpå slik at hun kan ta den av/på ettersom hun blir varm eller kald. 

Anonymkode: 1c766...240

Annonse

Merkelig spm. Eier du ingen t-skjorter, hi? Hvis du gjør det,bruker du de kun de dagene du vet at du ikke skal ha en genser over? Bruker ikke barna dine t-skjorte på varme dager og da med mulighet for å ta på en genser over? 

Anonymkode: 4a1aa...97c

27 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Merkelig spm. Eier du ingen t-skjorter, hi? Hvis du gjør det,bruker du de kun de dagene du vet at du ikke skal ha en genser over? Bruker ikke barna dine t-skjorte på varme dager og da med mulighet for å ta på en genser over? 

Anonymkode: 4a1aa...97c

Har en som gutt klager hvis han både har t skjorte og genser på seg for da blir hqn for varm. Har jeg kun på han genser så er han akkurat passe.

Selvsagt har jeg masse t skjorter og topper men bruker det aldri under genseren.

Anonymkode: 8cc23...516

Merkelig problemstilling egentlig.

Her har det alltid vært sånn. Jeg bruker også t-skjorte under collegegensere eller fleecegensere. Alltid. Bor i nord, hvor det stortsett alltid passer å ha fleece på.

Ungene er oppvokst med dette, så det blir bare sånn. Mulig det er fordi det er kaldt ute og varmt inne som noen nevner, og da enkelt å ta av genseren ved behov for det.

Synes også at det er mer behagelig å ha en t-skjorte under en løs genser.

På kalde dager når jeg skal være mye ute, så tar jeg ulltrøye under fleecegenseren, og ytterjakke oppå der igjen.

Anonymkode: e747e...134

Hæ? Man har da ikke genseren rett på kroppen. Ikke skjorta heller. Men en ulltrøye kan nyttes som innerste plagg i stedet for t-skjorte på kalde dager. Trodde jeg. Barna mine har t-skjorte under genseren og det har jeg og (har brukt det hele livet). 

Anonymkode: 0b4b5...af1

^ Dette.

Bruker du ikke undertøy, HI? Det sparer klærne, er praktisk mtp varmeregulering, og føles komfortabelt. Selv har jeg alltid underkjole (jeg går stort sett i kjole eller skjørt) - bruker jeg bukser har jeg topp under genseren. Om det er kaldt bruker jeg underkjole eller -trøye i ull. 

Sønnen min har t-skjorte under genseren nå, det er både praktisk og varmer litt. Når det blir kaldere ute bytter vi til ulltrøye. 

Anonymkode: b9fe4...832

Her har gutten min først genser/ulltrøye så tskjorte oppå!

kun fordi han syns han har så mye kule tskjorter som han vil gå ned. Tar en tynn langermet genser under!

jeg bruker aldri noe under genserene mine. Mannen har alltid tskjorte under genserene.

Anonymkode: 5bbf8...822

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...