Gå til innhold

Hvor mange kaffeserviser har du frem i skap som blir brukt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har allerede satt bort flere gjennom årene. Men ser at det blir mindre og mindre brukt. Favoritten nå er å bruke nye krus og frokost asjetter vi har handlet. I tillegg har vi "hverdags" service fra IKEA med fat og flere typer kaffekrus.

men i tillegg har jeg opp tre servicer i skap. Ser de ikke blir brukt og lurer på om jeg ikke bare skal sette bort to av de i det minste?

Anonymkode: 3c49b...7b3

Skrevet

Jeg er flaut lite opptatt av sånt ;)

Vi har 12 krus i skapet som er kjøpt på Europris, også har vi et hvitt kaffeservice fra Ikea. Det er det eneste vi har av sånt, og det blir brukt hele tiden, både til hverdag og fest.

Anonymkode: eb71e...55e

Gjest 5 andre
Skrevet

Ingen. Serverer kaffe i krus. Ikke har jeg penservise heller. Det vi har er enkelt og hvitt, og fungerer julaften som på en vanlig mandag. Slike ting tar bare opp plass. 

Skrevet

Bruker krus til vanlig. 

Men har 4 kaffeserviser utenom.  Alle er arvet og alle blir brukt. Har ett veldig fint, et søndagsfint og to mer hverdagslige. Så bruken varierer etter besøk. 😂

Er veldig glad i alle 4. Hadde gitt bort om de hverken hadde affeksjonsverdi eller ble brukt. 

Anonymkode: a3f4f...6b0

Skrevet

Vi har ett 5-6 like krus fra Europris + noen fra Obs som vi bruker til daglig. Og så fikk vi nettopp et "skikkelig" servise til bryllupet, men det har vi ikke brukt enda. Det blir nok bare til selskap. Har absolutt ingen planer om å skaffe meg flere serviser!

Anonymkode: 63441...e52

Skrevet

Min mor er veldig opptatt av dette, så er vel derfor jeg har hatt så mange. Og av de tre jeg ikke bruker ofte, har jeg fått to av henne. Det ene er veldig pent og det andre er mer "hverdagslig", men blir ikke brukt. Så... derfor.. har jeg sikkert litt vanskelig med å legge dette bort. Det siste er arvegods jeg ikke vil kvitte meg med. 

Hadde dere beholdt alt?

HI

Skrevet
2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Min mor er veldig opptatt av dette, så er vel derfor jeg har hatt så mange. Og av de tre jeg ikke bruker ofte, har jeg fått to av henne. Det ene er veldig pent og det andre er mer "hverdagslig", men blir ikke brukt. Så... derfor.. har jeg sikkert litt vanskelig med å legge dette bort. Det siste er arvegods jeg ikke vil kvitte meg med. 

Hadde dere beholdt alt?

HI

Jeg hadde ikke beholdt noe som hverken ble brukt, eller hadde affeksjonsverdi. 

Med mindre jeg tenkte at ungene mine ville ha glede av det om noen år.  I så fall hadde jeg satt det på loftet.  

Anonymkode: a3f4f...6b0

Skrevet (endret)

Ett penservise fra Rosenthal, Noen favoritt dagligkrus. Mange sett på to-fire kopper/skåler/asjetter til kosebruk og fine frokoster.

Endret av sug lut
Skrevet

Jeg har krus og kopper fra samme servise i daglig bruk, pluss ekstra kopper også fra samme men 100 år eldre til å plusse på med til evt selskap.  I tillegg har jeg noen ymse fine mokkakopper av forskjellig slag så noen spesielle får den de vil ha. Jeg bruker alt jeg har, alt er ting jeg er glad i og liker godt. Må innrømme at det finnes et servise som ikke er i bruk under senga på hytta. Beholdt pga dårlig samvittighet.  Mulig jeg bare skal gjøre kort prosess. 

Skrevet

Har 5 serviser, noen med flere deler enn andre, men ingen rene kaffeservise. Bruker ikke kaffekopper, så har kvittet meg med alle kopper utenom de som tilhører et komplett servise, de koppene står i boden, i tilfelle det skulle være bruk for de en dag. Har altfor mye

Anonymkode: cb408...cfe

Skrevet

1 kaffeservice til 12 pers. That 's it. Trenger ikke flere

Anonymkode: c288f...2e2

Skrevet

Jeg har krus som brukes daglig ellers ikke noe kaffeservise. Jeg er nok en særing for jeg er litt allergisk for ting og orker ikke ha så mye jeg ikke bruker. Jeg hadde beholdt arvegods tror jeg og solgt resten.

Anonymkode: 17f18...712

Skrevet
24 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg har krus som brukes daglig ellers ikke noe kaffeservise. Jeg er nok en særing for jeg er litt allergisk for ting og orker ikke ha så mye jeg ikke bruker. Jeg hadde beholdt arvegods tror jeg og solgt resten.

Du hadde ikke beholdt en gave under senga på hytta sånn som meg, altså... Ut med den!

Skrevet

Har en brokete blanding krus til hverdags og så et skikkelig servise til når vi føler for det. Det er arvet og jeg bruker det mye.

Samme med middagsservise. Men det til fint er noe jeg har samlet på siden jeg var tenåring.

Anonymkode: 58d01...992

Skrevet

Jeg har ett juleservise, det er jeg glad i og gleder meg til å bruke igjen og igjen. Ellers bryr jeg meg ikke så mye.

Før jeg ble skilt, hadde min nå eks-mann ett arvet middagsservise som vi brukte flittig ved familieselskaper etc - men etter at jeg flyttet ut tok jeg ikke med meg noe sånt og har ikke gjenkjøpt noe annet enn hverdagsservise etterpå. Trenger det ikke.

Som sagt, hyggelig med ett koselig juleservise, men der stopper det også for meg. Merker at jeg kvitter meg mer og mer med 'dill' som bare tar opp plass og aldri blir brukt

Anonymkode: 3825d...117

Skrevet
11 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg er flaut lite opptatt av sånt ;)

Vi har 12 krus i skapet som er kjøpt på Europris, også har vi et hvitt kaffeservice fra Ikea. Det er det eneste vi har av sånt, og det blir brukt hele tiden, både til hverdag og fest.

Jeg har forresten 12 asjetter/frokosttallerkner med nisser på, kjøpt for 10 kr stk på Europris for mange år siden. 1.desember hvert år byttes de hvite i skapet ut med disse, så i hele desember spiser vi frokost av nisse-asjetter. 

Det kan jeg ikke slutte med igjen, det har blitt en viktig juletradisjon for ungene 

Skrevet
35 minutter siden, amandine skrev:

Du hadde ikke beholdt en gave under senga på hytta sånn som meg, altså... Ut med den!

Nå blir jeg nysgjerrig på hva du har under senga og om det trenger et nytt hjem.

Skrevet
1 time siden, amandine skrev:

Nei, der har jeg hybelkaniner. De er mange og trenger all den plassen jeg kan gi dem:)

Skrevet (endret)

Har mange! Rosendal til hverdagen, eget juleservise og 2 finserviser. Fantastisk fine! 

dsc2-529-600x400.JPG

Endret av lineb310
Skrevet
2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Deg hadde jeg trengt til å rydde i kjøkkenskapene mine :D

Anonymkode: cb408...cfe

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...