Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2017 #1 Skrevet 9. oktober 2017 Skal i bryllup, og vurderer å kjøre båt dit og tilbake, så slipper vi en dyr taxitur. Jeg drikker vanligvis veldig lite, men kunne tenkt meg å ta et glass vin eller en drink. Hvis jeg drikker ett glass vin og en drink fra 20-23, og så ikke drikker mer, kan jeg da tenke at det er trygt å kjøre hjem klokken 2? Eventuelt hvis jeg bare drikker ett glass vin i samme periode? Finnes vel ikke noen billige alkometer som måler presis, og som det er mulig å få bestilt innen helgen? Anonymkode: 0b1ec...b1b
Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2017 #2 Skrevet 9. oktober 2017 Det tryggeste er jo ikke drikke noe i det hele tatt når du skal kjøre Anonymkode: bd100...246
Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2017 #3 Skrevet 9. oktober 2017 4 minutter siden, Anonym bruker skrev: Det tryggeste er jo ikke drikke noe i det hele tatt når du skal kjøre Anonymkode: bd100...246 Jojo. Men jeg vil gjerne kunne ta meg et glass eller to dersom det er mulig. Hvis ikke jeg kan være sikker på at jeg er innenfor (både loven og å faktisk føle meg edru), tar vi jo bare taxi hjem og henter båten neste dag. Det er ikke en lang båttur. Er bare mye lengre med bil grunnet broer. Anonymkode: 0b1ec...b1b
Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2017 #4 Skrevet 9. oktober 2017 Båt og alkohol hører like lite sammen som bil og alkohol. Ikke drikk om du skal ha ansvar for båten! Ta et bevisst valg om å ikke drikke alkohol hvis du skal føre et motorfartøy, enten det er bil eller båt. Ta taxi så slipper du å tenke på det Anonymkode: 50836...7ef
Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2017 #5 Skrevet 9. oktober 2017 Veier du 75 kg så er du under 0,8 på ca 3,5 time i følge min promillekalkulator. Veier du 60 tar det 6 timer. Dette er da med både ett glass vin og en drink. Så jeg hadde holdt meg til et lite glass vin eller ingenting. Anonymkode: e2f7b...346
Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2017 #6 Skrevet 9. oktober 2017 Husk at hvis du er i norge, så er grensa 0.2, ikke 0.8 Anonymkode: 71baa...cea
Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2017 #7 Skrevet 9. oktober 2017 8 minutter siden, Anonym bruker skrev: Husk at hvis du er i norge, så er grensa 0.2, ikke 0.8 Anonymkode: 71baa...cea Mens promillegrensen på land er 0,2 er grensen til sjøs 0,8. Det var spørsmål om 0.8 pga båtkjøring! Anonymkode: 32f09...c39
Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2017 #8 Skrevet 9. oktober 2017 Det er så individuelt mtp forbrenning (vekt, fettprosent, muskelmasse, menssyklus, dagsform, matinntak osv osv) at den sjansen bør man ikke ta egentlig. Anonymkode: 1c75f...50c
Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2017 #9 Skrevet 9. oktober 2017 0,8 så kan du fint ta deg et par glass vin. Ville nok holdt meg til øl eller vin. Drinker kan fort variere etter hvor sterk den blandes. Du skal styrte de om du skal overstige 0,8 i promille. Anonymkode: 94d25...666
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå