Gå til innhold

kalendergaver til gutt 6 år

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har så problemer med å finne kalendergave til sønnen min. Finner alt mulig jeg kan gi til min datter da det er så må dilldall for jenter. 

Ønsker gjerne noen gode forslag til min sønn......

Anonymkode: 1f817...01e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Til min på 5 blir det blanding mellom gaver og aktiviteter. Aktivitetene blir like godt mottatt. Det kan være baking(pepperkaker, marsipangodt, lussekatter, osv), tur i skogen om kvelden med matpakke og hodelykt, osv. 

Av gaver har jeg gitt smågaver som: små biler, tog (evnt annet til tog, skinner/div utstyr), dyre figurer, små spill, kortstokk, parfyme, hårvoks, osv. Er mye smått av leker rundt på forskjellige leketøysforretninger som kan pakkes inn. Evnt skriv en lapp og legg en større gave en plass og ha gjemsel på gaven.

Anonymkode: 1498c...903

Skrevet

Legodeler, matboks, drikkeflaske, termos (har en veldig god barnetermos på claes Ohlson), lue, refleksvest, vanter, tannkost, kinobillett, operasjon...bok av horst (79kr på ark nå), klistermerker, aktivitetsbok, små lage-ting er eksempler på hva min 6åring får, som jeg tenker funker for begge kjønn. 

Mye de får er ting de ville fått uansett, men som funker bra i en kalender. 

Anonymkode: 5026e...60a

Skrevet

Dersom man ikke vet hva man kan gi til egne barn har de vel for mye ting? 24 gaver FØR jul? Hva er vits når mor stresser for å finne på ting?

hva med å lage en ny type kalender der man ikke må kjøpe 24 (48 eller fler) gaver FØR jul?

Anonymkode: 227e1...3ca

Skrevet

Min 6-åring skal få en godteri omtrent halvparten av dagene. Han var usikker på om han ville ha godterikalender eller en med ting i, så da blir det en hjemmelaget mellomting. ;)

Ellers har jeg nettopp bestilt dette: http://www.ebay.com/itm/302138820031

Tenkte å dele den opp på 3 eller 5 dager, også har jeg bestilt 2 baller ved siden av. Litt usikker på resten av dagene enda, men det blir nok i alle fall noe slags slim en av dagene, for det er veldig populært her. ;)

Anonymkode: 3a7ef...aa3

Skrevet

Når mine barn var på den alderen, likte de å leke med lego. Kjøpte et byggesett og delte det opp. Hadde noen dager de fikk noe annet.
Tok kopi av bruksanvisningen og delte den også opp. Litt ekstraarbeid på mor da, jeg måtte bygge opp og dele opp sånn at de fikk de riktige delene. Tror jeg brukte noen friformiddager på dette oppigjennom :)

Nå har jeg store barn, men kalender må de ha. Har kjøpt inn hansker, sokker, ullundertøy. Fyller på med godterier, sjokolade, sikkert litt skoleutstyr, og kanskje noen større ting som jeg uansett må kjøpe.

Skolesaker er jo et godt tips til en 6 åring også.

Anonymkode: e7f0c...ebf

Skrevet

Refleks

Pepperkakeform

spinner

til/fra-kort

Anonymkode: 9d024...445

Skrevet

Tyggis, små sjokoladenisser, refleks (jeg har kjøpt mye lys, reflekser, lommelykter osv på ebay, mye til å feste på sykkelen), badebombe, sokker med nisse på, kjærlighet på pinne, vanter

Anonymkode: e16c9...807

Skrevet

Aktiviteter synes jeg ikke hører hjemme i kalenderen, det må de jo få uansett. Men feks den dagen man skal bake pepperkaker kan de jo feks få morsomme pepperkakeformer.

Anonymkode: ac60c...1ce

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...