Gå til innhold

Dere med hus fra slutten av 80-tallet +/-

Anbefalte innlegg

Skrevet

- er badet pusset opp? Vi har hus fra ´89. Badet ser fremdeles ganske greit ut, men det er dusjing rett på flisene og jeg begynner å bli redd for fuktskader som vi ikke ser. 

Hvor gammelt tenker du et bad kan være før det må pusses opp?

Anonymkode: 16545...038

Skrevet
17 minutter siden, Anonym bruker skrev:

- er badet pusset opp? Vi har hus fra ´89. Badet ser fremdeles ganske greit ut, men det er dusjing rett på flisene og jeg begynner å bli redd for fuktskader som vi ikke ser. 

Hvor gammelt tenker du et bad kan være før det må pusses opp?

100 år? Eller når du føler for det selv. Bor i et hus fra 60-tallet. Flisene ble lagt på 80-tallet. Ikke pusset opp

Anonymkode: 6206e...bd6

Skrevet

Jeg hadde ikke turt å dusje rett på flisene når badet er 28(!!) år gammelt. Hvorfor har dere ikke satt inn dusjkabinett. 

Forventet levetid på et bad er ca. 10-20 år. 

Anonymkode: a9878...e9f

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Jeg hadde ikke turt å dusje rett på flisene når badet er 28(!!) år gammelt. Hvorfor har dere ikke satt inn dusjkabinett. 

Hehe. Skal man bruke 250 000 kr som skal holde i 10 år? Tviler ;) Svigers pussa opp badet (det 30 år gamle badet), ingen fuktskader osv. 

Anonymkode: 6206e...bd6

Skrevet
4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Vi har bodd her i ca 4år og takstmann sa da at vi fint kunne vente i 5år før badet ble pusset opp. Har også hatt kontroll etter 1år. Men regner med at vi gjør det neste år.

Skrevet

Vi har hus fra 1987, og har pusset opp begge badene. Etter oppussing har vi satt inn dusjkabinetter, da er faren for fuktskader ganske så liten. 

For å si det sånn, så var det på tide med oppussing hos oss. Begge så stusslige ut og var uten bl.a. gulvvarme.

Anonymkode: 683b4...59a

Skrevet

Vi pusset opp ( det vil si bygde nytt) bad to år etter at vi flyttet inn. Ikke på grunn av at vi var redde for fuktskader, for det var dusjkabinett med bunn på det gamle badet, men fordi det var bittelite og trangt og fryktelig upraktisk. 

Jeg har ikke så mange tanker om hvor gammelt et bad kan bli før det må pusses opp, for det har jeg absolutt ikke greie på. 

Skrevet

Huset vårt er bygd i -87 og badet er i 2. etasje. Vi pusset opp ifjor, men satte inn dusjkabinett for sikkerhets skyld. Hadde aldri turt å dusje rett på gulvet så lenge badet er i 2. etasje, eller det hadde vært kjeller under

Anonymkode: 316ba...feb

Skrevet

Mine foreldre har hus fra begynnelsen av 80-tallet. Begge badene har fått en liten overhaling, men ikke totalt. Veggene på det ene måtte byttes. Det var plater på veggene som vi dusjet rett på. Fikkbyttet plater før det ble problemer i veggen. Gulvet og taket var like fint. Det andre badet fikk plater da min mor var lei av tapeten som var der. Alle vi andre syns den fortsatt var fin. Min far bestemte seg for å bytte ut badekaret med dusj når han var igang. 

Anonymkode: 497b8...fe4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...