LitenC Skrevet 6. oktober 2017 #1 Del Skrevet 6. oktober 2017 Dagen i dag var en dag vi har gledet oss lenge til. 12 uker ca nå og vi skulle på tidlig UL. Vi kommer inn og er spente og stolte- tross alt første gangen vi skal se lille krabaten vår.. Men gleden og spenningen ble revet bort fra oss da vi først forsøkte utvendig ultralyd og synet som møtte oss ikke var Noe foster - men et dødt embryo. Jeg så det med en gang- men trodde kanskje det var fordi det var vanskelig å se utenpå- gynekologen var ikke sen med å bekrefte mistanken. Hardt og brutalt. Tårene min kommer med en gang. Jeg hikster. Hun ba oss sjekke innvendig. Ingen sympati her i gården, fortsatt hard og kald. Spurte om jeg kanskje ville kle av meg bak forhenget- "det er det siste jeg bryr meg om Nå" svarer jeg hikstende. For det var jo nettopp det det var, kjæresten min og en gynekolog i samme rom.. bryr meg lite om å kle av meg foran de, ikke akkurat noe de ikke har sett eller evnt kommer til å se akkurat. Den innvendige ultralyden bekrefter det gynekologen så brutalt hadde mistenkt og kastet ut av seg kun noen minutter tidligere. Min gråt blir bare høyere,og tårene fosser. Fortsatt er apparatet inni meg. Hun sjekker hvor lenge det har vært dødt.. siden uke 6 sier hun. Så i 6 uker har jeg gått rundt og trodd jeg var gravid- eller kroppen har lurt meg til å tro det, mens i virkeligheten har jeg gått rundt med et dødt embryo inni meg. Når undersøkelsen er ferdig er jeg helt fra meg. Forstår veldig lite og er egentlig helt tom og fra meg. Tårene fosser fortsatt, og jeg hikster. Gynekologen virker ikke som at hun bryr seg nevneverdig. Hun går bort til skapet og begynner å finne frem piller mens hun forklarer noe jeg ikke får med meg i det Hele tatt. Hun setter seg ned og sier at jeg må ta denne pillen nå. Kjæresten min som også er i sjokk, men muligens får og har fått med seg litt mer, spør om jeg Må ta den nå eller om jeg kan vente til vi kommer hjem, han vet jo ikke hva pillen er engang. Hun forklarer noe vagt og lavt- jeg får det ikke med meg, men jeg ender iallefall opp med å ta denne pillen. Jeg aner faktisk ikke hva jeg egentlig nettopp tok. Ikke får jeg noe mer info om denne pilla heller. Hun sier noe om at vi må være der i 30minutter. Men alt jeg vil er å komme meg bort derfra. Vi får med oss 4 piller, og disse forstår jeg at jeg skal dytte opp i kjeden to dager etter. Dette blir kun gitt i en muntlig beskjed, og er egnetlig det eneste jeg får med meg.. Gynekologen virker egentlig mer opptatt av at hun skal på ferie til helgen enn hun er av vår situasjon. Derfor får vi nr til Hun i resepsjonen. Hvis ting ikke funker så ring hu- da får vi nye piller tydeligvis. Hun gir oss beskjed om hvor vi betaler og sender oss av gårde og roper inn neste pasient. 2500 kr for å få beskjed om at jeg har gått rundt med et dødt embryo inni meg i 6 uker.. og ikke nok med det så stusser jeg veldig på informasjonen vi fikk. Ikke aner jeg hvordan piller vi har fått, og tatt- og vi er vel egentlig bare heldig som faktisk fikk med oss at de fire pillene skulle tas vaginalt og ikke svelges. Fikk ingen ark eller noe med oss derfra heller. Jeg er rett og slett sjokkert over måten vi ble behandlet. Ingen sympati fra gynekologen heller. Svosj - dødt ebryo- piller versågod- hadet bra. Helt sykt!! Jeg er ikke veldig høy i hatten her jeg sitter- men et dødt embryo inni meg, og har grått siden vi var der og fortsatt gråter. Øynene er hovne og jeg klarer ikke å sove. Jeg er redd for at om jeg sovner så må jeg faktisk våkne opp og forstå at dette er reelt. Ikke minst gruer jeg meg til lørdag. .. jeg måtte bare få dette ut. Så jævelig har jeg ikke hatt det før, iallefall ikke som jeg kan huske. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144330908-dagen-vi-gledet-oss-til-som-ble-et-mareritt/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 6. oktober 2017 #2 Del Skrevet 6. oktober 2017 For en trist historie 😥 Håper du føler deg bedre snart og at det går bedre neste gang 💕 Anonymkode: d99c5...41b Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144330908-dagen-vi-gledet-oss-til-som-ble-et-mareritt/#findComment-148550109 Del på andre sider Flere delingsvalg…
mei3 Skrevet 6. oktober 2017 #3 Del Skrevet 6. oktober 2017 Så utrolig trist å høre💔. Dette var ingen grei opplevelse oppi en allerede grusom opplevelse. Tenker masse på deg, sender mange gode klemmer i en situasjon der ord ikke rekker til! ❤ Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144330908-dagen-vi-gledet-oss-til-som-ble-et-mareritt/#findComment-148550110 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 6. oktober 2017 #4 Del Skrevet 6. oktober 2017 Så utrolig leit.. Ta tiden til hjelp for å lege sårene! <3 Pillene er nok for medisinsk abort.. Iallefall slik jeg forstod det på nettet! Vær sterk! Lykke til <3 Anonymkode: 61bf6...bef Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144330908-dagen-vi-gledet-oss-til-som-ble-et-mareritt/#findComment-148550132 Del på andre sider Flere delingsvalg…
LitenC Skrevet 6. oktober 2017 Forfatter #5 Del Skrevet 6. oktober 2017 Takk for gode ord dere <3 Helt uvirkelig hvor jævelig det her faktisk er. Og hvor tom jeg føler meg. Får ikke sove og ikke har jeg Noe som helst matlyst.. bare lyst til å ligge i sengen. Tårene stopper heller ikke. Til tross for at øynene er hovne.. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144330908-dagen-vi-gledet-oss-til-som-ble-et-mareritt/#findComment-148550144 Del på andre sider Flere delingsvalg…
minera2011 Skrevet 6. oktober 2017 #6 Del Skrevet 6. oktober 2017 Huff dette var trist å høre. Har selv hatt 2 MA etter hverandre og vet veldig godt hvordan den fæle følelsen er. Er gravid igjen nå, rundt 10 uker og skal på min 3 tidlige ultralyd i dag for å roe nervene. Jeg er ekstremt pessemistisk denne gangen, tørr ikke håpe det er liv inni der for har opplevd for mange ganger at det ikke er det. Men tiden hjelper og du vil komme deg gjennom. Hiv dere på hesten igjen og prøv på nytt, det hjalp meg. Krysser fingrene for at det går neste gang. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144330908-dagen-vi-gledet-oss-til-som-ble-et-mareritt/#findComment-148550153 Del på andre sider Flere delingsvalg…
pæreblomst Skrevet 6. oktober 2017 #7 Del Skrevet 6. oktober 2017 Veldig vond situasjon å være i, opplevde å få beskjed om MA på ul i uke 12 selv for et par år siden. Det er vondt og trist, men det blir heldigvis bedre. Sjangsen for at det går bra neste gang er heldigvis stor, jeg ble gravid med datteren min 2pp etterpå og hadde en problemfri graviditet. Jeg er derimot litt overrasket over at du ikke ble sendt på sykehuset for sjekk, det ble jeg. Den første pilla slapp jeg å ta, den er for å sørge for at embryoet er dødt. Jeg fikk derfor ta de andre pillene hjemme dagen etter. Vær obs på at det tar noen timer før det setter igang etter du har satt de vaginale pillene og du kan ha ganske vondt og blø endel. Jeg fikk med sterke smertestillende som jeg tok, så ville passet på at du har har Paracet tilgjengelig når du tar pillene. Du bør heller ikke være alene fikk jeg beskjed om av sykehuset. Hvis du er usikker og føler du fikk årlig informasjon, noe det høres ut som, ville jeg rett og slett ringt gynekologisk poliklinikk på nærmeste sykehus og forklart situasjonen og fått veiledning. Håper det ordner seg raskt og du blir raskt gravid igjen.💕 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144330908-dagen-vi-gledet-oss-til-som-ble-et-mareritt/#findComment-148550156 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 6. oktober 2017 #8 Del Skrevet 6. oktober 2017 Ikke kjekt å lese. Vet hvordan du har det, trodde jeg var nesten 14 uker på vei, men ikke vært liv siden uke 6 💔 Vet ord ikke er noen trøst akkurat nå, men vil bare si at du må snakke mye om det med dine kjære for det verste er å sitte inne med all denne sorgen 😢 Ta tiden til hjelp og ta vare på deg selv og du og kjæresten må være der for hverandre ❤️ Tenker masse på deg! Anonymkode: b52dc...d55 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144330908-dagen-vi-gledet-oss-til-som-ble-et-mareritt/#findComment-148550159 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 6. oktober 2017 #9 Del Skrevet 6. oktober 2017 Huff, det der var ikke no ålreit! Jeg håper det går fysisk greit på lørdag, ta gjerne smertestillende i det du setter inn tablettene. Og husk at du iallefall kan bli gravid, egget festet seg, det startet en utvikling. Ofte stopper utviklingen opp(dette sa iallefall jordmor til meg) fordi det ikke hadde blitt levedyktig foster. Det er kroppens måte å ordne opp på, ikke noen sin feil eller noe en kunne gjort for å unngå. Jeg håper du blir gravid raskt igjen hvis det er det du ønsker, og at det da spirer og gror i 9 mnd <3 Anonymkode: 8092b...e45 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144330908-dagen-vi-gledet-oss-til-som-ble-et-mareritt/#findComment-148550160 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 6. oktober 2017 #10 Del Skrevet 6. oktober 2017 Huff, det hørtes ikke ut som en god opplevelse. Jeg har for kort tid siden vært gjennom det samme selv, men fikk kjempegod oppfølging på sykehuset. Fikk ikke reise derfra før det meste var ute. Ble behandlet som en dronning egentlig, og fikk trøstende ord fra alle som var innom. Fikk også smertestillende, og de sa at jeg bare måtte si fra om jeg trengte mer. Betale??? Du skal da ikke betale noe når det gjelder svangerskap. Med mindre dette var en privat klinikk? Uansett. Lykke til, og håper det går bedre nestegang. <3 Anonymkode: c9535...06e Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144330908-dagen-vi-gledet-oss-til-som-ble-et-mareritt/#findComment-148550184 Del på andre sider Flere delingsvalg…
LitenC Skrevet 6. oktober 2017 Forfatter #11 Del Skrevet 6. oktober 2017 Takk for alle svar og gode ord, det gjør godt i en sånn her situasjon. Verste er egentlig hele settingen rundt det og hvordan opplevelsen hos gynekologen ble. Tror jeg sender de en klage/mail , slik at andre evnt kan slippe å måtte få samme opplevelsen. Jeg har allerede begynt å blø og kjenner at det skjer noe i magen på en uforklarlig måte. Dette til tross for at jeg ikke har tatt de fire pillene. Disse setter jeg nok inn veldig tidlig i morgen. Kjenner jeg gruer meg. Da blir det plutselig alvor. Men jeg tror det blir godt å bli ferdig med det også, og jeg kan virkelig ikke vente med å starte å prøve igjen. Har lest at det er litt forskjellige fasiter på nettopp dette. Hun gynekologen så vi burde vente to mens før vi prøver, men har lest at mange prøver med en gang. Dersom kroppen er klar så vil den bli gravid, og ikke hvis den ikke er klar - har jeg lest. Uansett skal jeg til legen onsdag, så skal for sikkerhets skyld høre med hun også.. Takk igjen for alle gode tanker og svar- det betyr mer enn man skulle trodd <3 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144330908-dagen-vi-gledet-oss-til-som-ble-et-mareritt/#findComment-148550831 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2017 #12 Del Skrevet 7. oktober 2017 Kjære deg 💜 Den første pillen du fekk heiter "mifegyne" og blir brukt for å stoppe tilførsel av progresteron til kroppen for ei lita periode. Denne blir tatt 2 dager før ein tek dei andre tablettane du fekk. Når 2 dager har gått setter du dei 4 tablettane som heiter "cytotec" vaginalt som du skriver. Cytotec gir sammentrekkninger i livmor. Du ligger i ein time i etterkant slik tablettane får virka godt. Deretter er det best å bevege seg/gå rundt for å få fortgang i prosessen. Det vil komme eindel blod og du vil kjenne litt smerter. Ta smertestillande samtidig som du setter cytotec tablettane. Har du eventuelt paralgin forte eller noko? Dersom ikkje ta 1g paracet. Lykke til kjære deg! Håper du blir rask gravid på ny 💜 Anonymkode: 45e04...f3b Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144330908-dagen-vi-gledet-oss-til-som-ble-et-mareritt/#findComment-148550995 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå