Anonym bruker Skrevet 5. oktober 2017 #1 Skrevet 5. oktober 2017 Noen som har kjøpt cavalier fra svenske oppdrettere før? Har flere bekjente som har gjort dette og alle(!) hundene er over 7 år og fremdeles helt fri fra de rasetypiske sykdommene og plagene. Hører mye fint om Sverige når det gjelder cavalier da det ikke er innavl og avl på syke hunder som det er altfor mye av her i norge. De har forsåvidt kjøpt fra oppdrettere som har holdt på med cavalier i Mer enn 10 år, og sjekker tispa og hannen for sykdommene hver gang før de setter i gang med nye kull. Jeg elsker cavalier, har selv hatt en før som nesten ble 15 år gammel uten en eneste krone i vetrinærutgift utenom vaksine og rutinesjekk. Utrolig nok var denne kjøpt i Norge. Så jeg spør; har noen egne erfaringer og dele ved kjøp av cavalier fra Sverige? (Ja jeg er fullstendig klar over sykdommer og at rasen burde blitt utryddet og bla bla bla. Hvis ikke det er relatert til spørsmålet mitt så ikke gidd å bruke energi på å svare ☺️) Anonymkode: be880...de8
Anonym bruker Skrevet 5. oktober 2017 #2 Skrevet 5. oktober 2017 Det tror jeg egentlig er tilfeldig, for det er ikke verre i Norge enn i andre land med helsen til rasen... Jeg tror det viktigste du kan gjøre når du skal kjøpe hund er at du velger oppdretter som selvfølgelig har fulgt opp og bare avler på frisk dyr og ikke minst sørger for at du får valp fra godt voksne foreldre. Det er vel et av tiltakene de har satt inn, at de venter med å avle på dem så det ikke dukker opp sykdom etter at de har fått kull. Anonymkode: 187fd...c1e
Anonym bruker Skrevet 10. oktober 2017 #3 Skrevet 10. oktober 2017 Ei jeg kjenner (vet ikke hvor hunden hennes er fra da), har en cavalier på 9 år. Den var helt frisk inntil for noen måneder siden. Da fikk den symptomer og ble diagnostisert med SM. Selv om hunden er 7 og frisk, betyr ikke det at hunden kommer til å vere frisk til den er 13-15. Hvis jeg var deg, ville jeg styrt langt unna rasen, nettopp fordi jeg ikke vil at hunden min kanskje vil komme til å dø av en forferdelig smertefull sykdom Anonymkode: abfca...505
Anonym bruker Skrevet 10. oktober 2017 #4 Skrevet 10. oktober 2017 5 timer siden, Anonym bruker skrev: Ei jeg kjenner (vet ikke hvor hunden hennes er fra da), har en cavalier på 9 år. Den var helt frisk inntil for noen måneder siden. Da fikk den symptomer og ble diagnostisert med SM. Selv om hunden er 7 og frisk, betyr ikke det at hunden kommer til å vere frisk til den er 13-15. Hvis jeg var deg, ville jeg styrt langt unna rasen, nettopp fordi jeg ikke vil at hunden min kanskje vil komme til å dø av en forferdelig smertefull sykdom Anonymkode: abfca...505 Hva er SM? Anonymkode: 84309...379
Aila24 Skrevet 13. oktober 2017 #5 Skrevet 13. oktober 2017 På 10.10.2017 den 7.34, Anonym bruker skrev: Hva er SM? Anonymkode: 84309...379 Syringomyelia
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå