Gå til innhold

Jeg fraråder virkelig Gjensidige sin mobilforsikring :(

Anbefalte innlegg

Var dum å slette de vi hadde på Telenor og ville ha Gjensidige siden de dekker alle familiens mobiler. Nå har vi hatt skade på en og ja måtte ut med 4500 kroner for å få tilsendt ny, 4000 kroner blir tilbakebetalt når den gamle mobilen er kommet verkstedet i hende, men likevel er det vel ikke gitt at alle har 4500 kroner å trekke fra konto sånn med engang når uhellet er borte? Mannen min sier Gjensidige driter seg ut med å ha slike egenandeler når kanskje mange ikke har dette beløpet å trekke fra for å få ny mobil. Synes dette er helt bak mål jeg, håper virkelig vi har ny mobil innen 1-2 virkedager.

Anonymkode: 17895...104

Fortsetter under...

Vi har innbo pluss vi, så mobilene går på innboforsikringen. 500 i egenandel. Men der er hos If da. 

Når sønnen min mistet mobilen i vannet i sommer hadde vi opparbeidet oss egenandelfri så de bare satte verdien på telefonen inn på konto så vi kunne kjøpe ny selv. De sjekket hva lik telefon kostet hos elkjøp og satte inn den summen 

Aldri hatt egen mobilforsikring 

Anonymkode: 314d6...936

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Vi har innbo pluss vi, så mobilene går på innboforsikringen. 500 i egenandel. Men der er hos If da. 

Når sønnen min mistet mobilen i vannet i sommer hadde vi opparbeidet oss egenandelfri så de bare satte verdien på telefonen inn på konto så vi kunne kjøpe ny selv. De sjekket hva lik telefon kostet hos elkjøp og satte inn den summen 

Aldri hatt egen mobilforsikring 

Anonymkode: 314d6...936

Vurderer faktisk å bytte forsikringselskap etter dette og flere andre saker der Gjensidige ikke tar kunden på alvor.  Slik det ser ut nå så er vi overforsikret til ingen nytte.

18 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Vurderer faktisk å bytte forsikringselskap etter dette og flere andre saker der Gjensidige ikke tar kunden på alvor.  Slik det ser ut nå så er vi overforsikret til ingen nytte.

Overforsikring er alltid «til ingen nytte» uansett selskap. Det å ha egen mobilforsikring er alltid «overforsikring», og et produkt som hovedsakelig selges i elforretninger for å generere mersalg. 

Anonymkode: e0fd0...d1a

1 time siden, Anonym bruker skrev:

jeg har hatt en slitsom runde med Gjensidige, da de ikke ville godta sine egne forsikringsvilkår og ikke ville skjønne seg på hva de faktisk hadde solgt meg. hadde greie rabatter hos Gjensidige via fagforening, så gruet meg til å bytte.
Det viste seg at Trygg kunne matche pris, og gi meg kasko på et produkt jeg kun hadde ansvar på - for samme pris som ansvar hos Gjensidige.  kan love jeg byttet selskap på flekken (etter å ha lest nøye gjennom vilkår, selvklart)

Anonymkode: 3c726...46e

Annonse

Gjensidige er et drittselskap! Hadde forsikret 2 biler der og ble flådd hver mnd..prisen var en helt annen enn den som var avtalt når jeg bestilte forsikringene online! Takk og lov for at jeg har byttet!!

Anonymkode: 6069e...861

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...