Anonym bruker Skrevet 5. oktober 2017 #1 Skrevet 5. oktober 2017 Lyset på badet har gått. Jeg klarer ikke å bytte lysstoffrøret, har prøvd alt mulig! Mannen klarer heller ikke. Vi har prøvd å sette sånn, annerledes, vri litt, vri litt mindre, vri litt mer, osv. Bryteren er på. Klarer rett og slett ikke!? Har vært uten lys på badet i ukesvis nå.. Anonymkode: f2629...6de
Anonym bruker Skrevet 5. oktober 2017 #2 Skrevet 5. oktober 2017 Er problemet at røret ikke vil på plass? Hvis ikke så kan dere bytte sikringen og se om det blir lys da. Anonymkode: 65b0c...f19
Anonym bruker Skrevet 5. oktober 2017 #3 Skrevet 5. oktober 2017 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Er problemet at røret ikke vil på plass? Hvis ikke så kan dere bytte sikringen og se om det blir lys da. Anonymkode: 65b0c...f19 Nei. Røret kommer fint på plass. Sikringen virker, kan bruke f.eks hårføner.. Men det lyser ikke. Anonymkode: f2629...6de
Anonym bruker Skrevet 5. oktober 2017 #4 Skrevet 5. oktober 2017 Lampen var forresten ny i 2013. Anonymkode: f2629...6de
Anonym bruker Skrevet 5. oktober 2017 #5 Skrevet 5. oktober 2017 Byttet dere tenner, da? Kan være at det er tenneren som også har gått. Man bruker å anbefale å bytte tenner samtidig med at man bytter lysrør. Fungerer ikke tenneren får dere ikke lys selv om røret fungerer og lampen ellers fungerer. Er ikke alle slike lamper det er like lett å se at det er en tenner i den, og de kan være litt knotete på enkelte å få tatt ut og satt i på nytt (den skal også vris på plass), men det går. Pass også på at dere får riktig tenner, du kjøper tenner etter hvor mange watt lysrøret er. Anonymkode: 65829...143
Anonym bruker Skrevet 5. oktober 2017 #6 Skrevet 5. oktober 2017 Ja det var tenner jeg mente. Trodde bare det het sikring. Ser slik ut: https://www.reservedel.no/starter-tenner-for-lysror-4-65w-single-over-18w-20113?gclid=EAIaIQobChMIhYa9u_fZ1gIV3cmyCh36ag8AEAQYBCABEgJqIPD_BwE Anonymkode: 65b0c...f19
Anonym bruker Skrevet 5. oktober 2017 #7 Skrevet 5. oktober 2017 40 minutter siden, Anonym bruker skrev: Ja det var tenner jeg mente. Trodde bare det het sikring. Ser slik ut: https://www.reservedel.no/starter-tenner-for-lysror-4-65w-single-over-18w-20113?gclid=EAIaIQobChMIhYa9u_fZ1gIV3cmyCh36ag8AEAQYBCABEgJqIPD_BwE Anonymkode: 65b0c...f19 Men har dere byttet tenner? På min lampe på badet kan jeg bruke kontakten på lampen selv om lyset/tenneren ikke virker. Tenneren starter vel bare lysrøret? (mulig jeg tar feil, altså, men mener jeg har stått og fønet meg i mørket Hvis det likevel ikke fungerer så prøv med en ny tenner. Fungerer ikke det - hør med en elektriker Anonymkode: 65829...143
Anonym bruker Skrevet 5. oktober 2017 #8 Skrevet 5. oktober 2017 Stikkontakten har ingenting med lysrøret å gjøre, man har strøm i kontakten selv om lysarmaturen ikke virker. For jeg regner med HI har sjekka at det faktisk er spenning på kursen som går til armaturen? Anonymkode: aee66...78d
Anonym bruker Skrevet 5. oktober 2017 #9 Skrevet 5. oktober 2017 44 minutter siden, Anonym bruker skrev: Stikkontakten har ingenting med lysrøret å gjøre, man har strøm i kontakten selv om lysarmaturen ikke virker. For jeg regner med HI har sjekka at det faktisk er spenning på kursen som går til armaturen? Anonymkode: aee66...78d Ja, og det er det. Anonymkode: f2629...6de
Anonym bruker Skrevet 5. oktober 2017 #10 Skrevet 5. oktober 2017 55 minutter siden, Anonym bruker skrev: Men har dere byttet tenner? På min lampe på badet kan jeg bruke kontakten på lampen selv om lyset/tenneren ikke virker. Tenneren starter vel bare lysrøret? (mulig jeg tar feil, altså, men mener jeg har stått og fønet meg i mørket Hvis det likevel ikke fungerer så prøv med en ny tenner. Fungerer ikke det - hør med en elektriker Anonymkode: 65829...143 Nei, men har kjøpt i kveld så skal prøve det. Og ja, det funker, mannen bruker hårklipperen selv om lampa ikke virker Anonymkode: f2629...6de
Anonym bruker Skrevet 5. oktober 2017 #11 Skrevet 5. oktober 2017 17 minutter siden, Anonym bruker skrev: Nei, men har kjøpt i kveld så skal prøve det. Og ja, det funker, mannen bruker hårklipperen selv om lampa ikke virker Anonymkode: f2629...6de Det har du det. Du må alltid bytte tenner, når du bytter lysrør Anonymkode: a107f...17a
Anonym bruker Skrevet 5. oktober 2017 #12 Skrevet 5. oktober 2017 4 minutter siden, Anonym bruker skrev: Det har du det. Du må alltid bytte tenner, når du bytter lysrør Anonymkode: a107f...17a Hvorfor det? Trenger jo ikke det om tenneren funker. Men vi får se snart! Anonymkode: f2629...6de
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå