Anonym bruker Skrevet 4. oktober 2017 #1 Skrevet 4. oktober 2017 For en mnd siden ble det bestemt at jeg skulle søke uføretrygd. Fikk beskjed om at ny arbeidsevnevurdering måtte skrives først, men jeg venter og venter og den er fortsatt ikke klar. Noen som har erfaring hvor lang tid dette kan gå? Anonymkode: 25274...26b
Anonym bruker Skrevet 4. oktober 2017 #2 Skrevet 4. oktober 2017 Hvem skulle skrive den da? Jeg ble ufør i fjor, jeg måtte skrive en ny egenvurdering på det skjemaet som ligger på nettsiden hos nav, også måtte de ha en oppdatert attest fra spesialist og fastlege. Dette var det skjemaet jeg måtte fylle ut selv. Jeg gjorde jo det da jeg fikk aap, men de ville jeg skulle skrive en ny siden det var noen år siden https://www.nav.no/no/Person/Skjemaer-for-privatpersoner/skjemaveileder/vedlegg?key=236217 Det gikk veldig fort for min del, var først på sykehuset hos spesialist som da skrev sin vurdering/attest som ble sendt til fastlege. Var hos fastlege uken etter og han sendte inn sin vurdering/attest, og uka etter det fikk jeg telefon fra saksbehandler hos nav om at alt var klart og jeg bare kunne søke. Anonymkode: 56ab4...e9f
Anonym bruker Skrevet 4. oktober 2017 #3 Skrevet 4. oktober 2017 Ring til nav. Det er like greit som å vente og forvente at de ringer deg. Anonymkode: dd484...0db
Anonym bruker Skrevet 4. oktober 2017 #4 Skrevet 4. oktober 2017 Tusen takk for svar. Det er nav som skal skrive arbeidsevnevurderingen og da den var klar skulle de kontakte meg. Jeg ser på siden min at de har mottatt det de skulle av uttalelser. Jeg har aldri fylt ut egenvurdering. Faktisk aldri sett det før. Gruer meg til å ringe å mase på nav, men jeg går jo her i helspenn absolutt hele tiden - dermed oppleves ventetiden ekstra lang. Jeg hadde egentlig trodd at jeg skulle hørt fra de nå. Har forsøkt å google etter hvor lang tid ventetid på prosessen fra en avtaler at en skal søke uføretrygd, til søknad blir levert - men er lite historier som er delt om akkurat dette. Anonymkode: 25274...26b
Anonym bruker Skrevet 4. oktober 2017 #5 Skrevet 4. oktober 2017 Mener det tok nesten to mnd med meg. Er jo ikke noe å stresse med. Du har vel aap så lenge? Etter jeg sendte inn søknaden om uføretrygd tok det ca tre mnd før den ble innvilget. Anonymkode: 986e4...edb
Anonym bruker Skrevet 4. oktober 2017 #6 Skrevet 4. oktober 2017 17 minutter siden, Anonym bruker skrev: Mener det tok nesten to mnd med meg. Er jo ikke noe å stresse med. Du har vel aap så lenge? Etter jeg sendte inn søknaden om uføretrygd tok det ca tre mnd før den ble innvilget. Anonymkode: 986e4...edb Tusen takk for svar. Jo stresser jeg. Jeg bruker høreapparat, så dermed er jeg ekstra på hele tiden. Går ikke hverken ut eller får besøk eller dusjer i redsel for å ikke høre telefonen. Anonymkode: 25274...26b
Anonym bruker Skrevet 4. oktober 2017 #7 Skrevet 4. oktober 2017 11 minutter siden, Anonym bruker skrev: Tusen takk for svar. Jo stresser jeg. Jeg bruker høreapparat, så dermed er jeg ekstra på hele tiden. Går ikke hverken ut eller får besøk eller dusjer i redsel for å ikke høre telefonen. Anonymkode: 25274...26b Du får brev i posten. Jeg fikk aldri noen telefon. Anonymkode: 986e4...edb
Anonym bruker Skrevet 4. oktober 2017 #8 Skrevet 4. oktober 2017 13 minutter siden, Anonym bruker skrev: Tusen takk for svar. Jo stresser jeg. Jeg bruker høreapparat, så dermed er jeg ekstra på hele tiden. Går ikke hverken ut eller får besøk eller dusjer i redsel for å ikke høre telefonen. Anonymkode: 25274...26b Om du ikke tar telefonen så prøver de igjen, de ringer ikke bare en gang også er sjansen din borte Den arbeidsevnevurderingen de skriver kommer på mitt nav og i posten, men når den er klar ringte saksbehandleren min og sa jeg kunne søke. Anonymkode: 56ab4...e9f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå