Gå til innhold

Amoxicillin mylan og hoste

Anbefalte innlegg

Hei, har hanglet i nesten 2 uker med forkjølelse. Nå hoster jeg som en gris. Var hos legen på mandag og hadde CRP på 50. Fikk amoxicilin mylan. Gått på dette i 2 dager og føler meg ikke bedre. Legen lyttet på meg og sa det ikke hørtes ut som lungebetennelse. Ikke har jeg feber heller. Er denne antibiotikaen bred nok til å ta evt bronkitt? 

Anonymkode: a978a...a53

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144330754-amoxicillin-mylan-og-hoste/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Amoxicillin er en bredspektret antibiotika som også kan brukes til behandling av bronkitt. Ved mykoplasma lungebetennelse bruker man gjerne ery Max eller doxylin, men hva er grunnen til at du mistenker dette? Med tanke på Crp'en din er det nærliggende å tro at det dreier seg om et virus, og da vil ikke antibiotika ha noe effekt allikevel...

Ett lite hjertesukk til slutt. Jeg blir litt provosert og samtidig ganske bekymret over at leger skriver ut bredspektret antibiotika uten klare indikasjoner og uten at det er helt nødvendig. Hoste og forkjølelse er plagsomt og irriterende ja, men utgjør jo mest sannsynlig ingen stor helsefare, spesielt med en CRP på 50. Hva skal man gjøre den dagen antibiotika ikke virker lenger fordi vi har brukt det til å behandle enhver liten infeksjon? Resistente bakterier er ett økende problem og en stor trussel. 

Siste avsnitt her er IKKE ment direkte til deg HI, du må følge legens anbefaling og god bedring😊

Anonymkode: 33e6a...e7e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...