Gå til innhold

Når fikk dere vite kjønnet på babyen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lurer litt på hvor tidlig det er mulig å få vite kjønnet 🙈❤️

Anonymkode: 9aa1b...be1

Skrevet

Oul. Vanlige folk bruker ikke å gå på ul undersøkelse hver mnd fra testen er positiv til man føder.

Anonymkode: 3553a...8ab

Skrevet
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Oul. Vanlige folk bruker ikke å gå på ul undersøkelse hver mnd fra testen er positiv til man føder.

Anonymkode: 3553a...8ab

Åh! Var heeelt sikker på at alle gikk til privat klinikk hver uke, og at det var helt vanlig! 😂

Jeg spurte ikke hva du mente om å gå på tidlig ultralyd... det kan du ta et annet sted 😘

Anonymkode: 9aa1b...be1

Skrevet

Uke 15. Da kan man se det ganske tydelig. 

Ingen mening i å gjøre det før. Men jeg fikk tidlige ultralyder av medisinske grunner, skal sies. 

Anonymkode: 9c4db...e35

Skrevet

Jeg var på ultralyd en del ganger, men fikk ikke vite det før oul i uke 19. De hadde ikke lov å si det før oul selv om de kunne se det fikk jeg beskjed om.

Anonymkode: e247f...c80

Skrevet

Ved barn nr 1 trodde man lenge at det var svært syk, så det ble tatt en morkakeprøve i uke 12. Fikk svar noen uker senere med svar også på hvilket kjønn det var.

med nr to fikk vi vite det på OUL i uke 19.

Anonymkode: 7ce50...5b1

Skrevet

Nr 1 i uke 19, nr 2 og 3 da de ble født 😉

Anonymkode: bf8aa...beb

Skrevet

Ved ordinær ul. 

Anonymkode: 8ebeb...042

Skrevet

Uke 15 , med en klype salt så klart men det viste seg og stemme. Det var risikosvangerskap med ul hver 2.uke og det ble bare tydeligere og tydeligere :) 

Anonymkode: 130d6...559

Skrevet

OUL I uke 18-19

Anonymkode: c42f9...90b

Skrevet

Nr en fikk vi vite det da han ble lagt på magen min etter fødselen 

Nr to fikk vi vite det da han ble lagt på magen min under fødselen 

Nr tre fikk vi vite det på oul, hadde ikke tenkt å vite det på forhånd den gangen heller men da jordmor sa hun så det helt tydelig ombestemte vi oss

Nr fire fikk vi vite det i uke 14-15 engang. Pga komplikasjoner ble alle kontroller tatt hos gynekolog med ul hver gang 

Anonymkode: d98a7...226

Skrevet

Med nr 1: På 3D ul i uke 28. Var ikke mulig å se på Oul

Med nr 2: på Oul

Med nr 3 ville vi ikke vite før fødsel.

Anonymkode: a0647...b58

Skrevet

Man har vel ikke lov til å si noe før uke tolv? 

Og uavhengig av det, så kan man vel ikke si noe helt sikkert før uke 14, og da også med en liten feilmargin.

Vi fikk vite det på oul med våre to første, hhv uke 25 (svangerskapet ble oppdaget sent) og uke 18. Med nr 3 ville vi ikke vite. Og det var faktisk det kjekkeste.  Da begynte ikke hodet mitt å se for seg en typisk jente, eller typisk gutt.. 

Anonymkode: ecdea...503

Skrevet
2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Man har vel ikke lov til å si noe før uke tolv? 

Og uavhengig av det, så kan man vel ikke si noe helt sikkert før uke 14, og da også med en liten feilmargin.

Vi fikk vite det på oul med våre to første, hhv uke 25 (svangerskapet ble oppdaget sent) og uke 18. Med nr 3 ville vi ikke vite. Og det var faktisk det kjekkeste.  Da begynte ikke hodet mitt å se for seg en typisk jente, eller typisk gutt.. 

Jeg synes også det var fint å ikke vite, å ha den spenningen hele svangerskapet, lure på om det gjemte seg en liten gutt eller en liten jente inni der. Ikke minst var det å sjekke om det var gutt eller jente en helt fantastisk del av fødselsopplevelsen 

Skrevet
8 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg synes også det var fint å ikke vite, å ha den spenningen hele svangerskapet, lure på om det gjemte seg en liten gutt eller en liten jente inni der. Ikke minst var det å sjekke om det var gutt eller jente en helt fantastisk del av fødselsopplevelsen 

Jeg merket at jeg tenkte mye mer fritt på hvilket barn jeg ventet,  når jeg ikke ble låst til å tenke kjønn. Hadde jeg visst det blei jente hadde jeg uvilkårlig laget meg en idé basert på alle jenter jeg kjente, og motsatt med gutt. Nå tenkte jeg mye mer på personen. 

Det var rett og slett magisk. 

Nå skal jeg ikke ha flere. Men skulle jeg hatt, så ville jeg gjort det likt igjen.  

Skrevet

Magefølelsen visste det fra første stund, men fikk vite kjønn på oul begge gangene. 

Skrevet

Uke 19 med begge, men med forbehold davi fikk en jordmor som aldri vil uttale seg sikkert. Med første så vi det tydelig selv da.

Anonymkode: 99b85...985

Skrevet

Nr 1: Tok en privat UL før OUL, rundt uke 12/13. Fikk beskjed om at det nok var en gutt. Det stemte.

Nr 2: Samme greia. Mente det var en gutt. Stemte.

Nr 3: Samme greia, Jente - og det stemte det og. 

Anonymkode: 86dfb...508

Skrevet

Husker ikke helt, men det var etter fostervannsprøve. Tror det var rundt uke 16.

Anonymkode: 5f326...5f0

Skrevet

I uke 13+5, og det er 12 år siden nå. 

Skrevet

Uke 13, usikkert på ordinær UL og helt sikker på privat 3D ultralyd i uke 26. :)

Anonymkode: 0fff7...074

Skrevet

Uke 13 fikk vi vite kjønn, med beskjed om at det var kun 70% sjanse for at det var riktig. Fikk det bekreftet på OUL, og det stemte.

Skrevet

Uke 13, 14 og 16

Anonymkode: ec4ae...706

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...