Gå til innhold

Overvektig og førstegangsprøver

Anbefalte innlegg

Hei alle dere snille 😇

Jeg sluttet på prevansjon i juli og kom kjapt tilbake «i gang» igjen med mensen. Første syklus var på 40 dager og neste på 33 dager. Jeg veier ca 105 kg og burde såklart gjøre noe med dette, men er det noen som er på min størrelse som har klart å bli gravid uten mye ekstra styr? Jeg er så redd for å være feilen i at vi ikke får det til.. Er bare i pp2 altså, så stresser ikke heeelt enda. Har vært gravid tidligere, (abortert for 7 år siden) så vet jo at det er mulig. Er der noen plus size der ute som kan gi meg litt håp? Eller et skikkelig spark bak?😅 

Anonymkode: 525df...0ef

Fortsetter under...

40 minutter siden, anettea1 skrev:

Det går helt fint!!!! Lykke til. Kjenner mange overvektige og tilogmed det som betegnes som fedme som har blitt gravid på første forsøk når de kjenner sin syklus. Ingen problem 😊 

Tusen takk for svar ❤️ Da er det håp🙏🏻

Er selvsagt håp. Jeg veide 90 kg når jeg fikk nr 1 og det gikk på første forsøk. Jeg gikk opp masse etter nr 1 og veide 106 på det meste og måtte ha hormonell hjelp med nr 2, nesten jeg ikke fikk pga overvekt. Men satt på første forsøk med hormoner. Nr nr 2 var 9 mnd tok jeg er slankeoperasjon og hsr blitt gravid på første forsøk hele 4 ganger og nå er jeg 10 uker på vei ca og håper den klamrer seg fast. 

Søstra mi brukte 8 år på å få det til pga overvekt, men gikk bare ned 10 kg før det klaffet. Og bestevenninna mi har prøvd i 5 år og går ikke. Må ned i vekt for å få ivf. 

Men ei nabo her er enorm og ho popper ut unger i ett sett. Har 5 stk :-)

3 timer siden, minera2011 skrev:

Er selvsagt håp. Jeg veide 90 kg når jeg fikk nr 1 og det gikk på første forsøk. Jeg gikk opp masse etter nr 1 og veide 106 på det meste og måtte ha hormonell hjelp med nr 2, nesten jeg ikke fikk pga overvekt. Men satt på første forsøk med hormoner. Nr nr 2 var 9 mnd tok jeg er slankeoperasjon og hsr blitt gravid på første forsøk hele 4 ganger og nå er jeg 10 uker på vei ca og håper den klamrer seg fast. 

Søstra mi brukte 8 år på å få det til pga overvekt, men gikk bare ned 10 kg før det klaffet. Og bestevenninna mi har prøvd i 5 år og går ikke. Må ned i vekt for å få ivf. 

Men ei nabo her er enorm og ho popper ut unger i ett sett. Har 5 stk :-)

Gratulerer med graviditeten 😍 Det er godt det er gode sjanser allikevel, skal begynne å trene igjen nå som motivasjonen er litt viktigere enn å bare «se bra ut» ❤️ 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...