Gå til innhold

får ikke til å lage bananlapper!

Anbefalte innlegg

Sønnen jeg veldig vanskelig å få i frokost for han har ikke matlyst så tidlig om morgenen,men når jeg har fristet med bananlapper så har han heldigvis spist litt. Men får ikke lenger til å steike de! Hver gang jeg prøver å snu de så blir de ødelagt å det blir bare masse gris. Noen tips til hva jeg kan gjøre for at de ikke skal henge seg fast? Jeg har en god dyr steikepanne så er ikke det som er problemet. Jeg har brukt 4 egg,2 bananer,6 ss havregryn og litt kanel. Hva gjør jeg feil?

Anonymkode: 9bc1d...415

Fortsetter under...

Foruten havregryn, egg og banan har jeg i ett annet mel slik at de fester seg mer. Spiller ingen rolle hvilket, og trenger ikke så mye. Kanskje 1/4 av det du har av gryn.

prøv det å se om ikke det blir bra:)

Anonymkode: 420e1...992

Annonse

Jeg bruker denne oppskriften. Bruker ofte å dele den i to.

Sunne bananpannekaker

Ingredienser

2personer

stk

bananmodne

dl

havregrynlettkokte

dl

melk

ts

bakepulver

stk

egg

ts

vaniljesukker

Slik gjør du

1. Ha alle ingrediensene i en bolle, bruk en stavmikser til å mose sammen alt. Hvis du har en blender så bruker du den.
  2. Stek små pannekaker i en stekepanne på medium varme. Du kan steke 3 pannekaker om gangen i en vanlig stekepanne.

Anonymkode: c7133...7e3

20 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Du kan knuse havregryn til mel. F eks i en blender. Da binder de røra bedre sammen. 

Anonymkode: 95244...76e

Bruker alltid blender ettersom gutten min nekter å spise de om det e havregrynsklumper i.

29 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg bruker denne oppskriften. Bruker ofte å dele den i to.

Sunne bananpannekaker

Ingredienser

2personer

stk

bananmodne

dl

havregrynlettkokte

dl

melk

ts

bakepulver

stk

egg

ts

vaniljesukker

Slik gjør du

1. Ha alle ingrediensene i en bolle, bruk en stavmikser til å mose sammen alt. Hvis du har en blender så bruker du den.
  2. Stek små pannekaker i en stekepanne på medium varme. Du kan steke 3 pannekaker om gangen i en vanlig stekepanne.

Bruker denne jeg også, aldri hatt problemer. 

Anonymkode: 42d8d...677

Annonse

Må vel kanskje bare prøve en annen oppskrift ja,men var denne jeg likte best ettersom det var så få ingredienser.Tror jeg skal gjøre ett siste forsøk med litt mer havegryn i å se om det går bedre da.

8 timer siden, Anonym bruker skrev:

Å ville ha en oppskrift som gir litt mer enn 6 lapper sånn som de fleste er oppskrift på,så det er nok lapper til begge to å kanskje noen til matpakken neste dag.

Den jeg la ut gir 14-16 lapper med full oppskrift og 7-8 lapper med halv. Alt etter str. Burde holde i massevis til to stk.

46 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Den jeg la ut gir 14-16 lapper med full oppskrift og 7-8 lapper med halv. Alt etter str. Burde holde i massevis til to stk.

Da skal jeg prøve den :) Takk for oppskrift

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...