Gå til innhold

Omplassere hund?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har en hund på 9,5 år, som rett og slett gjør meg sprø.. 
Vi har to barn på 3,5år og 6 mnd. 

Hunden er veldig lett stresset, biter i ting når han stresser, er kastrert og usikker og kan være agressiv. Den har 5-6mennesker den "hater", virkelig knurrer og glefser til, og liker heller ikke menn med skjegg, burka, sykkelhjelm osv. 
Så og si hver gang vi har besøk, må vi ha pas til hunden, mine foreldre kan passe hunden, men ingen andre, de må da unngå ha besøk selv da han har prøvd å bite noen når han var hos dem. 
Vi har ett vennepar med barn som kan besøke oss mens hunden er hjemme, hunden har dog glefset etter det ene barnet når han var 2 år og Satt for nært/klappet han mens han hvilte. 
Det viste seg da at han hadde vondt i ryggen, og har gått på medisiner for dette. 

Hunden krever for mye til det vi orker for tiden, og vi kjenner at hele hunden er for mye. Han biter i stykker tepper og ryggputer i sofa. Går på benkene på kjøkkenet og stjeler sjokolade og mat. Bjeffer og piper mye innendørs, har vært vant til å være alene før, men pga tungt svangerskap med sykemelding er han veldig dårlig til å være alene per i dag. 

Han er nå 9,5 år og rasen lever i ca 11 år, er dette noe man kan omplassere?! 

Anonymkode: ddb30...635

Skrevet

hunden kan også bare være med på besøk til nær familie, og de må også unngå å få annet besøk samtidig. 

Vi har hatt adferdsterapaut inne ifht agresiviteten før vi fikk vårt første barn, uten at det var noe vi klarte å jobbe oss gjennom. 

Skrevet

Dette er noe man kan avlive.

Når hunden er agressiv har den det ikke godt. Det kan være alt fra at den er usikker, ikke er godt nok oppdratt eller har smerter som dere ikke har opdaget. Noen hunder finner selv ikke ekspertene ut av, men en agressiv hund er ikke harmonisk, og har det ikke godt,uansett hvor mye man prøver.

Dere har allerede prøvd adferdsterapi.Hunden er ni og et halvt år. La den få slippe nå. La den få slippe å skulle forholde seg til en ny familie den korte tiden den eventuelt har igjen,og la den få slippe å være et uønsket stressmoment for dere.

Anonymkode: e98df...904

Skrevet

Avliv!

Skrevet

Avliv, og ikke skaff ny hund.

Anonymkode: fe44f...e4d

Skrevet

Den hunden hadde jeg avlivet.

Skrevet

Det er en veldig vanskelig beslutning å avlive en hund men dere har nok gitt denne hunden 9 gode år og det ligger ikke til rette for at denne hunden får en veldig god alderdom når den er som dette. Dere kan avlive den nå, med god samvittighet. Hunden får det ikke bedre hos noen andre. Alderdommen har tatt hunden. Dessverre. Ta den rette avgjørelsen med god samvittighet. Hunden får det bedre. 

Lykke til! 

Anonymkode: c5c98...f9b

Skrevet

Den hunden hadde jeg sendt til de evige jaktmarker

En snart 10 år gammel aggresiv hund skal ikke leve lenger.

Anonymkode: 9fab2...afc

Skrevet

Desverre som dyreeier må man noen gang ta vanskelige valg. Det virker som du oppriktig har forsøkt å løse situasjonen, men også ser at dette ikke er en sunn situasjon. Jeg ville tatt bort denne og latt den slippe å omstille seg til et nytt liv hvor den kanskje bare lever kort tid.

Anonymkode: 5c7c2...c38

Skrevet
9 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hunden er veldig lett stresset, biter i ting når han stresser, er kastrert og usikker og kan være agressiv. Den har 5-6mennesker den "hater", virkelig knurrer og glefser til, og liker heller ikke menn med skjegg, burka, sykkelhjelm osv. 
Så og si hver gang vi har besøk, må vi ha pas til hunden, mine foreldre kan passe hunden, men ingen andre, de må da unngå ha besøk selv da han har prøvd å bite noen når han var hos dem. 
Vi har ett vennepar med barn som kan besøke oss mens hunden er hjemme, hunden har dog glefset etter det ene barnet når han var 2 år og Satt for nært/klappet han mens han hvilte. 
Det viste seg da at han hadde vondt i ryggen, og har gått på medisiner for dette. 

Hunden krever for mye til det vi orker for tiden, og vi kjenner at hele hunden er for mye. Han biter i stykker tepper og ryggputer i sofa. Går på benkene på kjøkkenet og stjeler sjokolade og mat. Bjeffer og piper mye innendørs, har vært vant til å være alene før, men pga tungt svangerskap med sykemelding er han veldig dårlig til å være alene per i dag. 

Det jeg lurer på er om dere har gitt denne hunden nok mosjon og hjernetrim opp igjennom ? er han blitt under stimulert så er det typiskt at det viser seg i oppførsel som å bite i stykker ting, bjeffe og pipe innendøres og aggressivitet. Som egentlig er ren frustrasjon, lav terskel for irritasjon. 

Trenger ikke noen til å passe hunden etter min mening, har dere besøk så går det an å ha han i bur en kort stund eller gjøre som jeg. Kjøpte trappegrind til barn, den bruker jeg når jeg vil at hunden skal kun være i øverste etasje og ikke komme ned til gjestene. Ikke alle som er glad i stor hund. 

Har hunden alltid vært slik eller kun i det siste ? Sjekket han for sykdom nylig ? 

Omplassering i så høy alder, vekk fra sin faste flokk som han har bodd hos i mange år ? Det er å ta hensyn til dere og ikke til hundens velvære spørr du meg. 

Jeg tok over en omplasseringshund, en som hoppet opp på alle han møtte som gal, bet etter båndet på tur, bjeffet konstant på hver minste lyd og hadde null manerer. 3 turer daglig, med masse hjernetrim (rasen krever det), oppdragelse med positiv belønning. Kommando på bjeffing og lærte han kommandoen "stille". Hunden er som NY ! Lært en hel haug av ting han ikke kunne fra før og er balansert og rolig å omgås, hopper ikke på noen uten kommandoen opp og til og med lært å ikke trekke i båndet lenger. I begynnelsen lurte jeg på  "hva har jeg gjort, han her er helt ute av kontroll" men med stor dose tålmodighet og trening så kan jeg ikke tenke meg en tilværelse uten han. Nå har jeg tro på at de fleste hunder kan trenes fra uvaner. Noen er helt klikk i hodet, men det er sjeldent jeg har hørt om en som plutselig blir helt gal uten grunnlag for det. 

Anonymkode: 25b7b...943

Skrevet

Det ville vært direkte synd for hunden å bli omplassert i så gammel alder.

En hund som glefser etter barn, avlives. Det vil dyrlegen være helt enig i!

Anonymkode: 33224...b7c

Skrevet

Vi hadde det litt sånn siste tiden med hunden her. Snill som et lam helt til han ble syk 8 år gammel. Etter et år med operasjon og medisinering i håp om bedring lot jeg han slippe. På medisiner var han aggressiv og uten medisiner ble han veldig syk. Ble 9 år gammel. Det er jo helt grusomt å måtte ta et sånt valg, men man må se på det beste for hunden.

Anonymkode: 728bc...08b

Skrevet

Du kan fint omplassere hunden til et gammelt ektepar uten barn/barnebarn for eksempel. Eller noen som ønsker og har tid til å jobbe med hunden. Men vær for all del ærlig i omplasseringsannonsen :-) 

Anonymkode: aa101...234

Skrevet
På 2.10.2017 den 15.52, Anonym bruker skrev:

Her ville jeg valgt avlivning.Kan ikke ta skjangs på å vente til hunder biter noen.Tenk på at hunden har hatt 9 gode år.

Anonymkode: 4b2f4...6e4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...