Gå til innhold

Erfaring med periodisk faste?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vurderer å prøve dette. Lyst ned 10 kilo.

Anonymkode: 05f42...0e9

Fortsetter under...

Skrevet

Jeg digger det! 

Kjører 16:8 med to måltider. Stor lunsj og stor middag. Spiser ketogent i tillegg. Det er en god kombinasjon. 

Sjelden sulten, kan spise mye når jeg først spiser og føler meg topp! Har gått ned 22 kilo på dette siden tidlig sommer. 

Anonymkode: 94dab...217

Skrevet
3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg digger det! 

Kjører 16:8 med to måltider. Stor lunsj og stor middag. Spiser ketogent i tillegg. Det er en god kombinasjon. 

Sjelden sulten, kan spise mye når jeg først spiser og føler meg topp! Har gått ned 22 kilo på dette siden tidlig sommer. 

Hmm, interessant :) Hva mener du med 16:8? Ketogen kost, er det lavkarbo?

Ikke hi da :)

Anonymkode: b5e77...235

Skrevet

Jeg spiser tre måltider mellom kl 12 og 20. Spiser lavkarbo og trener gjerne før første måltid. Føler meg mye bedre enn da jeg spiste vanlig mat spredt over flere timer. Følger prinsippene til Thor Foseid.

Anonymkode: d21f8...e2c

Skrevet
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Hmm, interessant :) Hva mener du med 16:8? Ketogen kost, er det lavkarbo?

Ikke hi da :)

Lavkarbo ja :) Mye fett, moderat protein og veldig lite karbohydrater. Og masse grønnsaker (med lavt karboinnhold) 

16:8 betyr at jeg faster i 16 timer og har et spisevindu på 8 timer. Noen ganger 20:4 eller 18:6. Kommer an på. Men ikke kortere faste enn 16 timer i alle fall.

Skrevet
30 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Lavkarbo ja :) Mye fett, moderat protein og veldig lite karbohydrater. Og masse grønnsaker (med lavt karboinnhold) 

Blir noe av det samme som ketolyse da?

Annonse

Skrevet
12 timer siden, Anonym bruker skrev:

Blir noe av det samme som ketolyse da?

Ja, er jo det i bunn og grunn. 

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Ja, er jo det i bunn og grunn. 

Hmm, jeg går på ketolyse, og nå går det litt tregt. Kanskje jeg skal prøve periodisk faste i tillegg og se om det kan få litt fart på det igjen

Skrevet
19 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg digger det! 

Tror du der vil funke uten ketogent kosthold ?! Syns det er vanskelig å ikke spise det samme som familien . 

Anonymkode: 2599e...e6f

Skrevet
3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Tror du der vil funke uten ketogent kosthold ?! Syns det er vanskelig å ikke spise det samme som familien . 

Anonymkode: 2599e...e6f

Mange som gjør det uten ketogent kosthold. Og jeg spiser nesten det samme som resten av familien. Mannen spiser likt som meg og barna får ris/poteter/pasta ved siden. Jeg er også blitt ganske god på å lage egne varianter av pasta/pitsbrød/pizzabunn uten mye karbohydrater. 

Det som kan være utfordrende er type "felles frokost" osv når vi er hos andre. Med tanke på at jeg ikke spiser frokost.. 

I slike tilfeller blir det muligens unntak. 

Skrevet
2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

pasta/pitsbrød/pizzabunn

Har du lyst til å dele oppskrift?

Gjest grønteple
Skrevet

Drikker dere når dere faster, eller er det full inntaksstopp? 

Skrevet

Drikker vann, sort kaffe og te. Men ingenting med kcalorier. Ikke lettbrus heller. 

Og finner alle oppskriftene på YouTube og ellers på nettet. Anbefaler disse på YouTube:

Keto Connect

Headbangers kitchen

Dr. Eric Berg 

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...