Gå til innhold

Bleke mørkt hår hjemme

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg vil prøve å bli blond, jeg er veldig mørk i håret og har farget det veldig mange ganger.

noen med mørkt hår som har bleket håret selv? Hvordan gikk det?

Anonymkode: 7506a...888

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Håret mitt er ca som Leighton Meester (Blair Waldorf i gossip girl) på hennes mørkeste. Med kobberskjær i seg. 

Prøvde hjemmebleking siden frisørene nektet å bleke håret mitt. De sa de ikke ville få det lyst nok og håret kom til å bli ødelagt, så selvfølgelig måtte jeg prøve selv!!! 

Ble helt jævlig... bare stygg farge, i en slags lystone. Selvfølgelig med rødskjær. Prøvde å bleke en gang til ca 1mnd senere, for å få det lysere. Ble ikke akkurat bedre nei! 

3måneder senere måtte jeg klippe meg kort (det var helt ødelagt, tørt og krispy). 

Jeg kommer aldri noensinne å gjøre det igjen!

Anonymkode: 9c498...4fc

Skrevet

Prøvde hjemme, ble orange etter første runde. Så ble det veldig lyst da jeg gjorde det andre gang dagen etter, ble i tillegg så ødelagt at jeg klippet det helt kort med maskin.

Anonymkode: c62ac...7e0

Skrevet
7 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Prøvde hjemme, ble orange etter første runde. Så ble det veldig lyst da jeg gjorde det andre gang dagen etter, ble i tillegg så ødelagt at jeg klippet det helt kort med maskin.

Anonymkode: c62ac...7e0

Oh damn, med maskin!?!?! Det er mer hardcore enn jeg greide, til tross for at det beste ville nok vært det 😂😂😂

Anonymkode: 9c498...4fc

Skrevet

Det hadde jeg aldri turt 😱😱😱

Skrevet

Risikoprosjekt. Men kanskje går det an å blande olaplex no 1 i hjemmeblekingen? Den er magisk! 

Anonymkode: 0c5f5...f27

Gjest Bustebuste
Skrevet (endret)

Spørs jo helt hvor mørk du er, hvilken farge du har naturlig og ikke minst hvor mye ettervekst du har. 
Du sier du har farget det veldig mange ganger, betyr det at du farger det jevnlig hver 3-6 mnd, eller betyr det 15 ganger ila ditt liv? 

Jeg har bleket håret x antall ganger hjemme, og egentlig alltid vært fornøyd, men jeg hadde aldri som intensjon å bli blond da, jeg skulle bare ha det lysere for så og farge over. Hvis du virkelig vil bli blond må du regne med å bruke godt over 6 mnd på prossessen hvis du skal gjøre det hjemme. Men mine beste tips for å bleke hjemme:

- Depend sin sterkeste liker jeg best, og den som også har slitt minst. Evt loreal den sterkeste
- Alternativt kan du bruke avfarging før bleking, men det kommer litt an på hvor mye farge du faktisk har i håret..
- STRIPE, ikke bleke hele håret. Kjøp stripehette på vita til 49 kr (2 hetter og 1 heklenål). Strip en gang. Da vil deler av håret lysne, uten at hele håret blir orange og ser helt grusomt ut. Dermed kan du fint gå rundt slik i 1-2 uker. 
- kur som pokker i mellomtiden
- Ta runde 2 med striper. Da vil du bleke både ublekede hår, og du vil bleke noe av det du bleket i 1. runde. Da vil hele håret bli enda lysere. Mye av det du da har bleket 2 ganger kan få et gult preg eventuelt direkte orange, men du vil fortsatt ha en del naturlig hår igjen som veier opp for alt det rare :P 
- Enda mere kur. 
- Ta en 3. striping. Da kan det være lurt og be om hjelp, slik at du får bleket det resterende håret som fortsatt er "naturlig". 
- Husk at etterveksten din vil bli platinablond på runde 1, mens det som er farget vil bli orange/litt lysere. Du kan ende opp med platinablond på toppen og orange ellers. Forbered deg i alle fall på å gå rundt som en klovn i mange mange uker :D

Deretter må det korrigeres. Du må bruke lilla shampo/farge for å få vekk det gule og orange. +++
Og jeg kan GARANTERE deg, at det er billigere å gå til frisøren 

3 x bleking - ca 400 kr
2 x hette - 100 kr
(Du ender garantert opp med enda mere bleking) - 200 kr
Lilla shampo / farge 200 kr
Da er du oppe i 900 kr med et resultat du neppe blir fornøyd med. Så må du enten fortsette å bruke penger på bleking, eller farge det tilbake, noe jeg har gjort i mange tilfeller. Litt av greia til at jeg ikke følger egne tips er fordi jeg syntes det er så gøy å leke med håret. Blir det så slitt at jeg må klippe det av er det liksom ikke så farlig. Og det har skjedd! Håret ble så tyggis at det røk bare jeg såvidt nappet i det. Heldivis har jeg enormt med hår, så igjen, ikke så farlig :P

Mitt tips: Meld deg inn i "hårmodeller oslo" eller andre grupper for ditt område, og du vil få hele greia gratis, eventuelt betaler du bare for fargen...

Endret av Bustebuste
Skrevet

Gå til en frisør som bruker olaplex! Ikke gjør det hjemme!!! Jeg er frisør selv å har sett noen tilfeller.  Det blir dyrt og ofte ikke bra. 

Anonymkode: 63526...fa0

Skrevet

Må jo betale nesten 3000 for å gå til frisøren for å bleke og klippe 😳 

Jeg får bare beholde det håret jeg har...

Skrevet
39 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det var voldsomt dyrt. Her jeg bor er det 450 kr for klipping og rundt 700 for en runde med striping. 

Se deg om etter billigere salong?

Skrevet
39 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hvor bor du? Jeg tar 1900,-

Skrevet
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Hvis håret er kjempelangt. Det er både strip og klipp.

Skrevet
6 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg bor i Bergen. Har hår til skuldrene ca. 

Jeg har sett på priser rundt om og det er mellom 2-3000 kr

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...