Gå til innhold

Muligens dagens dummeste spørsmål, men det resirkuleringsmerket..

Anbefalte innlegg

Skrevet

På alt slags «poser» fra butikk, som sauseposer, dyremat og den slags. Skal det i plastgjennvinning eller er det en annen plass man resirkulerer?🙈For om alt det kan kastes i plasten er det jo veldig mye av avfallet vårt som kan resirkuleres😊

Anonymkode: 239c0...b8e

Fortsetter under...

Skrevet
10 minutter siden, Anonym bruker skrev:

På alt slags «poser» fra butikk, som sauseposer, dyremat og den slags. Skal det i plastgjennvinning eller er det en annen plass man resirkulerer?🙈For om alt det kan kastes i plasten er det jo veldig mye av avfallet vårt som kan resirkuleres😊

Hvilket symbol mener du?

Anonymkode: 40f85...4ac

Skrevet
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Hvilket symbol mener du?

Hvis du mener de pilene i trekant, så betyr det vel at embalasjen kan resirkuleres i stedet for å kastes i restsøppel. Men ikke nødvendigvis i plastsøppel, men i den søpla som passer for den embalasjen

Skrevet
2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hvis du mener de pilene i trekant, så betyr det vel at embalasjen kan resirkuleres i stedet for å kastes i restsøppel. Men ikke nødvendigvis i plastsøppel, men i den søpla som passer for den embalasjen

Det er ikke en trekant, men to piler som danner en sirkel..Nå når jeg ser på forskjellige poser her på kjøkkenet, ser jeg at på noen (som posen med kaffe) har det merket og det står «grønt punkt» over, og ved siden av det merke er det en trekant og det står plastemballasje på. Så ser jeg på kattesnopet, der er den sirkelen med piler sort og hvit, og merke ved siden av er en mann som hiver det i et søppelspann, så da regner jeg med at det ikke er gjenvinning på den posen🤔🙈

Skrevet

Det som er plast, skal i plastsortering ☺️

Anonymkode: 52341...abf

Annonse

Skrevet

Det var da ikke dumt spørsmål! 😄 Jeg lærte ihvertfall noe nytt! 

Hvorvidt det skal i plast eller papir kan du sjekke lett. Krøll det sammen. Forblir det krøllete skal det i papir. Folder det seg ut skal det i plast. (Noe av det fikk jeg noe igjen for å være kjæreste med en gjenvinningsnerd ❤️)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...