Gå til innhold

når mistet barnet deres sin første tann?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Frøkna her i huset er 6,5 år og ingen av tennene er løse. Sitter som et skudd. Hun tok bilder hos tannlegen i november i fjor og da sa tannlegen at de nye var der de skulle være..(?)

Eldste her  i huset mistet 4 tenner før hun var 6 år, og resten falt ut ganske radig. 

Han på snart 5 år har en løs tann nå.

Er vel ingen fasit, og er ikke ute etter det eller. 

Er bare nysgjerrig. 

Anonymkode: 717ef...617

Skrevet

Begge mine var i 2. klasse da de mistet sine første tenner, begge fylt 7 år. 12 (snart13)-åringen mister tenner som bare det nå. Har visst litt å ta igjen ;-) Minsta på 10 er det lenge siden har mistet en tann, men har mange igjen å miste enda.

Skrevet

Har en 3.klassing på snart 8 år som ikke har mistet noen tenner enda. Ingen løse heller. Var hos tannlegen for 1 år siden og hun sa alt mellom 5-8 år regnes som normalt. Så de gjør ingenting før barnet er over 8 år.

Anonymkode: 14e37...4b5

Skrevet

Min mistet sine to første i løped av en uke nå, to nedre fortenner (forøvrig var det de to første han fikk når han var 2mnd gammel også), han var da 5år og 4mnd.

Pappaen og jeg måtte Google, fordi vi følte det var så tidlig 😅 Men forsto det sånn at fra ca 5år, til godt opp i barneskolen, var innafor normalen. 

Anonymkode: b5665...168

Skrevet

Min  mistet første da hun var 5,5 år. Etter det ramlet de ut påløpende bånd. Hun er 6,5 år nå og har vel mistet 7 eller 8 tenner :)

Skrevet

Like før sjuårsdagen. Har mistet fem tenner på seks mmd. nå. 

Anonymkode: 85bb2...258

Skrevet

Hun mistet første tann da hun var 6,5 år, noe som virket ganske midt i gjennomsnitt. De tidligste av hennes jevnaldrende mistet allerede i bhg fra 4,5 år og de seneste mistet ikke før slutten i 3.klasse, så variasjonen er stor.

Skrevet

Han fikk sin første løse tann rett etter 5 års dagen. Han er nå 6.5 og har mistet 6 tenner

Skrevet

Gutten mistet sin første tann da han var 8 år. Jenta mistet sin første tann da hun var 3 år. Som 4 åring hadde hun mistet 8 tenner. Veldig forskjell på de to 😉

Anonymkode: bc7ff...176

Skrevet

Her har de vært mellom 5 og 7 år.

Eldste hadde alle voksentennene på plass i 6.klasse og fikk da på regulering.

Nest eldste går nå i 8.klasse og har fremdeles ikke alle voksentennene på plass.

Så det kan være ganske forskjellig innad i søskenflokken også.

Anonymkode: f74bd...494

Skrevet

Mistet første rett før han ble 6. Han har mistet to nå. Her har det kommet opp ny bak de gamle før han mister. Så de ny er på plass før de gamle faller ut

Anonymkode: 66e75...bf8

Skrevet

Litt før de var fem.

Anonymkode: 6f7f4...3de

Skrevet

Omtrent akkurat 6 år.

Anonymkode: 6cea4...02e

Skrevet

5 og 4,5 var mine.

Anonymkode: 3ad2f...1bf

Skrevet

Jenten min som blir 8 nå i november mistet akkurat tann nr 11 🙈

Skrevet

Rett før de ble fem.

Anonymkode: 51898...bcf

Skrevet

Par uker før hun ble seks år. Da mistet hun to nede. Nå er hun snart syv. Ikke mistet noen fler, men et par stykker er løse.

Anonymkode: e5618...b8d

Skrevet

Hun var litt over 5 år, har hørt at de fleste mister sin første tann når de er mellom 5 og 7 år gamle.

Anonymkode: 6c489...e91

Skrevet

Min mistet sin første 3 mnd etter 6-års dagen. Da hadde han ventet lenge, synes han. Det er ett år siden og han har nå mistet 5 tenner.

Anonymkode: 4804e...730

Skrevet

Min miste sine 2 første nå for ca 3 uker siden, han er 5 i februar, fikk tennene tidlig 3,5 mnd

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...