Gå til innhold

Hvilken barneskole i Bergen og omegn, er best? (Trivsel, mobbing, kvalitet på undervisning osv)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Blir antakeligvis flytting til Bergen, og vil gjerne planlegge ut fra gode skoler til sønnen min. 

Erfaringer?

Anonymkode: 3c3ab...d21

Skrevet

Fritt fram i hele Bergen, eller har dere sett dere ut et sted? :)

Anonymkode: 31e5d...206

Skrevet

Vi er fornøyd med vår. På Sotra 

Anonymkode: e0f96...134

Skrevet

Paradis er bra! 😊

Anonymkode: 49b49...0c2

Skrevet
43 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Fritt fram i hele Bergen, eller har dere sett dere ut et sted? :)

Fritt frem 😉

Anonymkode: 3c3ab...d21

Skrevet

Alvøen et veldig bra.

Anonymkode: 0f93c...518

Skrevet

Åsane har mange gode skoler :) Rolland f.eks består av to grendeskoler med kun små klasser og en klasse per trinn på ca 20-25 elever. Godt miljø og gode lærere :) De samles på "store skolen" først i 4 klasse :) 

Skrevet

Ville holdt med unna Åsane og Loddefjord, ikke flytt der.

Anonymkode: 40259...56f

Skrevet

Bor selv på Sotra uenfor Bergen og har barn på Skålevik skole. Veldig fornøyd. Liten skole som gir god oversikt og et bra miljø, men flinke og engasjerte lærere og rektor. Mye fokus på anti-mobbearbeid og har faste aktivitetsdager og andre arrangementer i forbindelse med dette. Sønnen min går nå på Tranevågen us på Ågotnes, og er veldig fornøyd der også. Utrolig bra anti-mobbearbeid som foregår på disse skolene syns jeg. Nå har ingen av mine vært involvert i mobbing verken på ene elelr andre siden, men jeg hadde nok hørt om det både fra dem og andre dersom det hadde vært et problem på skolene. En i klassen til et av barna flyttet fra en annen Bergens-skole ut hit pga mobbing, og foreldrene sier at forskjellen på de to skolene var enorm!

Anonymkode: c6bbd...2aa

Skrevet
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Bor selv på Sotra uenfor Bergen og har barn på Skålevik skole. Veldig fornøyd. Liten skole som gir god oversikt og et bra miljø, meD flinke og engasjerte lærere og rektor. Mye fokus på anti-mobbearbeid og har faste aktivitetsdager og andre arrangementer i forbindelse med dette. Sønnen min går nå på Tranevågen us på Ågotnes, og er veldig fornøyd der også. Utrolig bra anti-mobbearbeid som foregår på disse skolene syns jeg. Nå har ingen av mine vært involvert i mobbing verken på ene elelr andre siden, men jeg hadde nok hørt om det både fra dem og andre dersom det hadde vært et problem på skolene. En i klassen til et av barna flyttet fra en annen Bergens-skole ut hit pga mobbing, og foreldrene sier at forskjellen på de to skolene var enorm!

Skrevet

beste skolebygget i Bergen er uten tvil Søreide Skole.  siden bygget er nytt og moderne har det tiltrukket seg veldig dyktige lærere.  jeg har ikke opplevd at mobbing har vært en issue, trivsel bland ansatte og elever er også veldig høy.

Anonymkode: 32174...387

Skrevet
35 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hvorfor Åsane?  Og hvilken del av åsane? 

Anonymkode: 5d482...1f8

Skrevet
37 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hvorfor ikke?

Anonymkode: e9977...c7d

Skrevet
14 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hvorfor Åsane?  Og hvilken del av åsane? 

Anonymkode: 5d482...1f8

Området rundt Åsane senter ville jeg holdt meg unna, masse rusk og rask som skjer der. Mye hasj røyking og slikt blant ungdommen, ikke det beste miljøer for barn. Samme gjelder Loddefjord, spesielt rundt vestkanten.

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Lurt å begrunne det :)

Skrevet
39 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Området rundt Åsane senter ville jeg holdt meg unna, masse rusk og rask som skjer der. Mye hasj røyking og slikt blant ungdommen, ikke det beste miljøer for barn. Samme gjelder Loddefjord, spesielt rundt vestkanten.

Du vet det er nye tider nå ;) Det var mye rusk og rask i Åsane for mange år siden. Nå er det en helt "ny" bydel, med godt miljø, aktiviteter etc :) 

Skrevet

Jeg har familie i det området og selv de sier at det ikke er som før. I blokkene som er tilknyttet senteret er det faktisk for rolig, lite barn og mange eldre. Barnefamiliene bor litt bortenfor, de er også fornøyde. 

Skrevet
4 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg har familie i det området og selv de sier at det ikke er som før. I blokkene som er tilknyttet senteret er det faktisk for rolig, lite barn og mange eldre. Barnefamiliene bor litt bortenfor, de er også fornøyde. 

Det er helt korrekt :) 

Skrevet

Kuventræ barneskole på Os er vi veldig fornøyd med :) Det er flinke engasjerte lærere som ser barnets behov og en rektor som tar deg på alvor.

Anonymkode: 6c975...547

Skrevet

Noen med erfaringer med skoler på Laksevåg/Damsgård? 

Anonymkode: ed5ac...5a5

Skrevet

Garnes (i Arna) 👍

Anonymkode: d07fd...d28

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Noen med erfaringer med skoler på Laksevåg/Damsgård? 

Anonymkode: ed5ac...5a5

Det er to skoler på Laksevåg. Det er Holen skole og Damsgård skole. Elevene skal gå på skole i brakker i Fyllingsdalen de nærmeste årene fordi begge skolene er/skal rives og bygges på nytt. Området har store sosiale utfordringer, men det jobbes med dem på mange gode måter. Jeg har gode erfaringer med Holen, men det betyr jo flere år med bussing. 

Anonymkode: 581cd...b4f

Skrevet

Minde skole har mine barn gått på. Liten skole. Rolig boligområde i skolekretsen. Veldig fornøyd med den. Har også hørt mye bra om alvøen.

Anonymkode: 9985c...499

Skrevet
19 timer siden, Anonym bruker skrev:

Du vet ikke hva du snakker om. ( det er Loddefjord og Fana som har størst rusproblemer,  for eksempel)  Åsane/Tertnes /Ulset har godt bomiljø,  nærhet til fjell, gode barneskoler ( Kalvatræet,  Tertnes,  Haukedalen, Ulset), gode ungdomsskoler i Blokkhaugen og Åstveit. De har bredt og idrettsmiljø og kort vei til det meste.

Anonymkode: 65199...7cb

Skrevet

Alvøen skole, anbefales på det sterkeste! 

Anonymkode: a532c...22a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...