Gå til innhold

Til dere som har hatt SA/MA

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

1 time siden, Snart_mammatil2 skrev:

Får man noen oppfølging etter en MA/SA? Føler jeg blør aaalt for lite.. 

Du kan spørre om hcg blodprøve for å sjå om nedgang. Når du kontakter lege så legg litt på som at du har hatt veldig liten blødning og tror det må være rester.

Anonymkode: fee84...df5

Annonse

Jeg har vært på UL både på onsdag og igår, da de mistenkte svangerskap utenfor livmor. Dette er nå utelukket. Tatt hcg den har steget fra onsdag til fredag men ikke med mer fra 2849 til 3200.. skal ta ny hcg på mandag. Vil bare bli ferdig med dette nå..

2 minutter siden, elissa2 skrev:

Jeg blødde ikke mer enn en vanlig mens da jeg mistet i uke 5...

Jeg trodde jeg var kommet 7+2, da de fant ut at det ikke var noe.. vet ikke når svangerskapet har gått til grunne.. men blødd unders 1teskje daglig i en uke.

3 minutter siden, Snart_mammatil2 skrev:

Jeg har vært på UL både på onsdag og igår, da de mistenkte svangerskap utenfor livmor. Dette er nå utelukket. Tatt hcg den har steget fra onsdag til fredag men ikke med mer fra 2849 til 3200.. skal ta ny hcg på mandag. Vil bare bli ferdig med dette nå..

HCG stiger enda???

1 minutt siden, Snart_mammatil2 skrev:

Ja, rare greier.. håper det ikke har steget mer til mandag.. blir så forvirret...

Jeg mener å ha lest at Om det går galt, så  produseres ikke HCG lenger, og det går raskt nedover, men kan ta en stund før man får negativ graviditetstest etter en SA 🤔Er det bekreftet at det ikke er noe der? Hmmm...håper noen kan mer enn meg om dette, som kan svare!

15 minutter siden, elissa2 skrev:

Jeg mener å ha lest at Om det går galt, så  produseres ikke HCG lenger, og det går raskt nedover, men kan ta en stund før man får negativ graviditetstest etter en SA 🤔Er det bekreftet at det ikke er noe der? Hmmm...håper noen kan mer enn meg om dette, som kan svare!

Ja det er ikke noe embryo/foster.. men masse ujevnheter.. Kjenner jeg blir såååå forvirret 😔 hcg skal vel dobbles, så det var liten stigning bare..

Endret av Snart_mammatil2
49 minutter siden, Snart_mammatil2 skrev:

Kva ser dei på UL. Ser dei ingen ting ?

Ser dei ingen ting på Ul så er det exu. Detta er typisk tegn på exu stigning. 

Er der noe i livmora om dei ser noe så er det for liten stigning. MA og rester så vil det stige sakte og.

Annonse

Rester i livmora kan gjøre at hcg stiger langsomt. 

Exu har samme stigning som rester i livmora.

grunn til  at dei drar det ut er for og sikre at dei ikkje gjør noe gale. Tar eit liv som kan bli til noko. Det er det dei forsikra seg for. Ul og hcg tester. Er du fra uke 5 til 8 så har nokon opplevd blødning i store mengder, dårlig hcg vekst og oppdaga hjerte som slår i uke 7.  Det er det dei vil forsikre seg for.

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Rester i livmora kan gjøre at hcg stiger langsomt. 

Exu har samme stigning som rester i livmora.

grunn til  at dei drar det ut er for og sikre at dei ikkje gjør noe gale. Tar eit liv som kan bli til noko. Det er det dei forsikra seg for. Ul og hcg tester. Er du fra uke 5 til 8 så har nokon opplevd blødning i store mengder, dårlig hcg vekst og oppdaga hjerte som slår i uke 7.  Det er det dei vil forsikre seg for.

Her er det ingenting som kan bli til noe liv. Det har de selv sagt på sykehuset, så forstår ikke hvorfor de skal dra det ut.. nå er det 11-12 dager siden blødningen startet. 

9 minutter siden, Snart_mammatil2 skrev:

Her er det ingenting som kan bli til noe liv. Det har de selv sagt på sykehuset, så forstår ikke hvorfor de skal dra det ut.. nå er det 11-12 dager siden blødningen startet. 

Men kvifor vil legen ta meir hcg prøve ? Dei håper at det vil starte av seg sjølv men du kan spørre om ut skraping el cytotek kur for å få ut resten eller så må du vente på blødning og det kan ta 1 dag til 14 dager el lengre.

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Men kvifor vil legen ta meir hcg prøve ? Dei håper at det vil starte av seg sjølv men du kan spørre om ut skraping el cytotek kur for å få ut resten eller så må du vente på blødning og det kan ta 1 dag til 14 dager el lengre.

Legen på sykehuset vil ta en prøve til siden det var stigning. Etter å ha hatt blødning i 11-12dager begynner jeg å bli lei nå.  

26 minutter siden, Snart_mammatil2 skrev:

Legen på sykehuset vil ta en prøve til siden det var stigning. Etter å ha hatt blødning i 11-12dager begynner jeg å bli lei nå.  

Er der rester så vil hcg stige, svak stigning.  Kor langt på veg er du?

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Da spør du legen kvifor får jeg ikkje cytotek el utskrapning.

Er det om å gjøre å ha dette detsom kroppen rydder opp selv? Har begynt å blø mer nå i ettermiddag/kveld

35 minutter siden, Snart_mammatil2 skrev:

Er det om å gjøre å ha dette detsom kroppen rydder opp selv? Har begynt å blø mer nå i ettermiddag/kveld

Vist kroppen rydder opp no er det Ok men du ville jo bli ferdig. Da er cytotek el ut skraping ein fortgang.

13 timer siden, Anonym bruker skrev:

Vist kroppen rydder opp no er det Ok men du ville jo bli ferdig. Da er cytotek el ut skraping ein fortgang.

Hcg stiger fortsatt.. idag på 3769. Legen min på sykehuset har tatt seg fri idag, så de på kontoret skulle prøve å få tak i noen andre.. Kjenner jeg blir så trist :-( Ille nok å få vite at det ikke er noe liv der, og samtidig ikke få noe hjelp videre..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...