Gå til innhold

dåpsgave gutt

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva hadde dere vært mest glad for.

Smykke med inngravering, armbånd med inngravering eller mansjettknapper med inngravering?

Anonymkode: f6102...0f2

Fortsetter under...

Skrevet

Av de tre, mansjettknapper. 

Men ingen av delene hadde nok blitt brukt. Med mindre mansjettknappene er i voksenstørrelse og kan ligge på vent et tiår. 

Anonymkode: 3c359...f37

Skrevet

Ingen av delene....

Om du til nød skal kjøpe noe sånt så er slipsnål best, fra de er ihvertfall i konfirmasjonsalder bruker de jo dress og lips 17.mai, juleball, bryllup og andre ting de blir invitert til.

Om du vil kjøpe noe i gullsmedbutikken er sparebøsse og 17.mai sløyfe det eneste som har blitt brukt her i huset.

Anonymkode: de446...20d

Skrevet

Ingen av delene. Mansjetter til nød. Slipsnål fikk vi to av, men blir brukt en til to ganger i året. Ellers er bunadssølv fin gave.

evnt du kan gi noe med lengre glede: store eventyrbøker feks, rørospledd (gjerne i stor størrelse, kan brukes som sengebeskytter i starten mens barnet er liten). Det er det vi er mest glad for etter 6 år.

Anonymkode: 5315d...ac4

Skrevet

Til storesøsteren kjøpte vi gullsmykke og hadde derfor så lyst å kjøpe noe tilsvarende til lillebroren.

Synes ofte at gutter får litt kjedelige gaver i forhold til jenter.

Min mann har ingen gaver som han har i dag fra dåpen, mens begge søstrene hans har smykker.

Samme med meg, jeg har smykker fra dåpen mens min bror hadde fått sparegriser og bøker..

Hi

Skrevet
3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Til storesøsteren kjøpte vi gullsmykke og hadde derfor så lyst å kjøpe noe tilsvarende til lillebroren.

Synes ofte at gutter får litt kjedelige gaver i forhold til jenter.

Min mann har ingen gaver som han har i dag fra dåpen, mens begge søstrene hans har smykker.

Samme med meg, jeg har smykker fra dåpen mens min bror hadde fått sparegriser og bøker..

Hi

Det er ikke vanlig å ha skjorter som trenger masjettknapper, min man har ingen.

Men en 17.mai sløyfe eller slipsnål kan man jo ha og la gå i arv til sine barn igjen.

https://www.google.no/search?q=gullsmed+17+mai+sløyfe&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwiL-cj_isXWAhWEYJoKHT4fA-QQ_AUICygC&biw=1366&bih=662

Vi fikk denne til ungene, veldig søt og de bruker den hele oppveksten

http://eikbarn.no/privat/17-mai-sloyfe-med-bamse

Anonymkode: de446...20d

Annonse

Skrevet

Ingen av delene ville blitt brukt her. Kjøp en fin kniv?

Anonymkode: 4c545...898

Skrevet

Ingen av delene. 

Sølvskje, kopp eller eggeglass ville jeg heller kjøpt hvis du vil ha noe fra gullsmeden. Større sjans for at det blir brukt. Her bruker både jeg og barna dåpsskjeene våre jevnlig. 

Kniv er og en god ide. 

Jeg har gitt bort servise fra Babydesign til flere barn. Man bestiller med navn, og de er veldig fine. 

Anonymkode: 087ed...76f

Skrevet

Ingen av de dessverre. Det blir ikke brukt. De siste dåpene som jeg har vært invitert i, så har jeg kjøpt følgende:

- Kopp, skål og asjett
- Kul sparebøsse med noen kroner oppi
- Stålbestikk
- Sangbok
- Bergans ryggsekk str 2-5 år
- Kniv
-Innmelding i OBOS
Sier ikke at dette er riktig, men det du nevner blir svært lite brukt. Minste min har en bunad og kun en sølje som vi selv kjøpte.

Skrevet

Mine gutter fikk bl.a. sølvbestikk og sølvkopp. Dette er i daglig bruk mens de er små, og mannens sølvskjeer og -gafler brukes her i huset til serveringsbestikk. Skjeene til syltetøy ol, gaflene til påleggsfat. Koppene vi fikk drikker ungene fra. 

Så hvis du vil ha noe fra gullsmeden, er dette (for meg) bedre alternativ.  

Anonymkode: 3c359...f37

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...