Gå til innhold

Slo kneet i dag og jeg har så vondt

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Umulig å si... kan være hevelse som presser på leddet, kan være du har fått en hevelse inni leddet, du kan ha fått en bone bruise, du kan bare være forslått, du kan ha fått en brist, du kan ha en kombinasjon med f.eks. strekk i lårmusklene som gir ekstra press på leddet som kanskje har en hevelse...

Det kuttet, er det dypt? Vær obs mtp. på infeksjon, spesielt om det er litt dypt, det er ikke heldig så nært leddet.

Jeg falt slik for noen år tilbake, tok et par år før det var helt bra og fikk raskt smerter i kneet ved belastning lenger enn det også. Røntgen viste ingenting hos meg, men jeg tror det var dårlige bilder, for jeg kan kjenne et tydelig hakk i kneskjellet på den siden akkurat der jeg fikk belasningen (falt også rett på kneet uten at jeg fikk tatt meg for), og det hakket er trolig en skade på kneskjellet akkurat i overgangen til senen til lårmusklene. Var himla vondt i over en uke, kunne ikke bøye kneet, ikke gå i trapper og bøye det kneet i lang tid. Kan fremdeles kjenne forskjell på kneskjellene på knærne på skadet og ikke skadet side, men har ikke noen problemer lenger.

Er det like vondt i morgen, ta en tur til legen.

Anonymkode: f30cb...86f

Huff, jeg skadet også kneet i sommer. Fikk en dypt sår som jeg burde sydd. Det er 2,5 mnd siden og fortsatt vondt ved trykk. Heldigvis ikke i det daglige lenger, men det tok maaaaange uker før kneet var bra nok igjen. 

Anonymkode: 5cfb2...ceb

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Huff, jeg skadet også kneet i sommer. Fikk en dypt sår som jeg burde sydd. Det er 2,5 mnd siden og fortsatt vondt ved trykk. Heldigvis ikke i det daglige lenger, men det tok maaaaange uker før kneet var bra nok igjen. 

Poenget mitt var vel egentlig bare at slikt kan ta tid. Og være forbasket vondt uten at det er noen åpenbar grunn (skjelettskader etc). 

Annonse

Jeg har også falt og slått/kuttet kneet. Det var utrolig vondt, og det blødde ihvertfall ett døgn selv om det ikke var så stort. Det var vondt i over et halvt år. Men ikke noe annet var skadd, enn bløtvevet - jeg var på røntgen. 

Anonymkode: 62c8f...056

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...