Gå til innhold

Dere som har el-sykkel, hvordan lader dere?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har fått meg el-sykkel. Jeg har nå de første dagene sett den på lading, selv om jeg bare har brukt litt av batteriet. På den måten begynner jag alltid med fult batteri. Nå mener min mann at jeg bør bruke opp hele batteriet før jeg lader. Han mener at da vil batteri ha lengre levetid. Men kan det være tilfelle? Da risikerer en jo å gå tom for strøm. Så, hvordan gjør dere?

Anonymkode: 471ff...6c0

Skrevet

Sønnen min har elsykkel og sykler stort sett bare mellom hjemmet og skolen. Jeg lader den etter en drøy uke. Da tar jeg batteriet og lader inne på stua. 

Dette er en trehjuling fra hjelpemiddelsentralen da, men batteriene er vel kanskje noe likt tenker jeg.

Skrevet

Vet ikke om batteriene er like, men har googlet litt. Der fant jeg ut at batteriet kan lades nesten hvordan du vil, men bør ikke stå lenge ubrukt med 100%. Hva som er lenge, vet jeg ikke. Batteriet på den sykkelen jeg har varer ca 4-5 mil om jeg bruker full assistanse. Er jo veldig sjeldent jeg sykler mer en 10 km på en dag, så jeg bør sikkert ikke lade etter hver tur.

Anonymkode: 471ff...6c0

Skrevet

Det var de tidlige batteriene som burde lades helt ut før de ble ladet igjen. Du husker kanskje hvordan nye mobiltelefoner ved årtusenskiftet skulle lades i 24 timer før de ble skrudd på? 

I nye batterier er ikke dette et poeng. Det er en helt annen kjemisk prosess i nye batterier. 

Anonymkode: 701c1...af4

Skrevet

Jeg sykler til mitt er nesten tomt, og så tar jeg det inn på kjøkkenet og lader det. Så det blir sånn ca en gang pr.uke.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...