oslofrk Skrevet 25. september 2017 #1 Skrevet 25. september 2017 Hvilken rase anbefaler du og hvorfor? đ
Anonym bruker Skrevet 25. september 2017 #2 Skrevet 25. september 2017 Det vil ofte variere fra person til person. Men jeg vet om en allergiker som tÄler airedale terrier uten noen som helst symptomer, men for eksempel reagerer pÄ labrador, schÊfer, ridgeback og collie. Anonymkode: 8075f...1d3
Anonym bruker Skrevet 25. september 2017 #3 Skrevet 25. september 2017 Jeg er veldig allergisk, men har aldri reagert pÄ hunden til et vennepar. Det er en liten puddel av noe slag, svart hund. Ellers reagerer jeg pÄ det meste. Anonymkode: 1007e...7fc
Anonym bruker Skrevet 25. september 2017 #4 Skrevet 25. september 2017 Det er ofte forskjell pÄ hunder med pels og hunder med hÄr, hunder med hÄr rÞyter ikke pÄ samme mÄte og er mer allergivennlige. Mannen min er allergisk, men reagerer ikke pÄ min mamma sin hund som er en Coton De Tulear, den har ganske lang pels, men hun klipper den i hudesalong noen ganger Ä Äret og holder den kortere, i en "teddybjÞrn"-klipp. Veldig morsom hund. Anonymkode: 7bc59...dbb
Anonym bruker Skrevet 25. september 2017 #5 Skrevet 25. september 2017 Bichon frisĂ© er en fin allergivennlig hund đ¶ Har hatt vĂ„r i 12 Ă„r og vi er kjempefornĂžyd. Hun er fortsatt i kjempeform og leker med vĂ„re mindre hunder.. Har en chihuahua, langhĂ„ret, og en pomeranian i tillegg.. Har allergisk bror og mor, de reagerer litt pĂ„ chihuahuaen, men pomeranian skal visst vĂŠre allergivennlig den ogsĂ„.. Hadde derimot ikke anbefalt den om du Ăžnsker en hun som ikke rĂžyter, fordi den rĂžyter! Anonymkode: 19d50...8cc
Anonym bruker Skrevet 25. september 2017 #6 Skrevet 25. september 2017 Allergivennlig hund rĂžyter mindre/ikke. SĂ„ de som et allergiske mot pels vil kunne tĂ„le de bedre har jeg hĂžrt. Jeg tĂ„ler ingen hunder  (ikke puddel, bichon frise osv) siden det er noe i huden og spyttet deres jeg ikke tĂ„ler. Men sĂ„ tĂ„ler jeg ikke katt, hest, kanin eller ku heller da đ Anonymkode: b5422...b31
Anonym bruker Skrevet 25. september 2017 #7 Skrevet 25. september 2017 29 minutter siden, Anonym bruker skrev: Allergivennlig hund rĂžyter mindre/ikke. SĂ„ de som et allergiske mot pels vil kunne tĂ„le de bedre har jeg hĂžrt. Jeg tĂ„ler ingen hunder  (ikke puddel, bichon frise osv) siden det er noe i huden og spyttet deres jeg ikke tĂ„ler. Men sĂ„ tĂ„ler jeg ikke katt, hest, kanin eller ku heller da đ Anonymkode: b5422...b31 Det er ikke bare i pelsen, men flasset (huden) allergenet sitter. Og i alle kroppsvĂŠsker. SĂ„ rĂžytefri hund er ingen garanti. Anonymkode: a5da1...b3a
Anonym bruker Skrevet 25. september 2017 #8 Skrevet 25. september 2017 Vi skaffet oss allergivennlig hund pga gemyttet, ikke pga at den var allergivennlig. SÞnnen reagerte kraftig. Visste ikke at han var allergisk, sÄ tok blodprÞver for sikkerhets skyld. Den slo kraftig ut pÄ allergi mot hund. SÄ allergivennlig hund er ikke nÞdvendigvis allergivennlig. Anonymkode: 34f95...d98
Anonym bruker Skrevet 4. oktober 2017 #9 Skrevet 4. oktober 2017 PĂ„ 25.9.2017 den 14.04, Anonym bruker skrev: Allergivennlig hund rĂžyter mindre/ikke. SĂ„ de som et allergiske mot pels vil kunne tĂ„le de bedre har jeg hĂžrt. Jeg tĂ„ler ingen hunder  (ikke puddel, bichon frise osv) siden det er noe i huden og spyttet deres jeg ikke tĂ„ler. Men sĂ„ tĂ„ler jeg ikke katt, hest, kanin eller ku heller da đ Anonymkode: b5422...b31 Hehe, spisshunder blir regnet som allergivennlig, og de rĂžyter som bare pokker...;) Men mange av spisshundrasene mangler et allergen som noen allergikere reagerer pĂ„. Dermed blir det egentlig feil Ă„ kalle raser for allergivennlige. Man mĂ„ egentlig bare prĂžve seg frem. Ulike hunder skiller ut ulikt allergen og ulik mengde av det.  F.eks Bichon-familien rĂžyter ikke, og slipper dermed ut lite av allergen som en border collie gjĂžr nĂ„r de slipper hĂ„rene under rĂžyting/stress. Noen reagerer ogsĂ„ pĂ„ spytt, flass og urin. Anonymkode: 1d659...f0f
Anonym bruker Skrevet 5. oktober 2017 #10 Skrevet 5. oktober 2017 Puddel, men de mÄ behandles med spesialsjampo nÄr de er smÄ Anonymkode: 41de4...e46
the amazing spidermamma Skrevet 5. oktober 2017 #11 Skrevet 5. oktober 2017 Dere bĂžr i hvert fall prĂžve det ut nĂžye fĂžr dere anskaffer en. Allergier kan ofte bli verre ved eksponering over tid, og det er jo veldig trist Ă„ mĂ„tte kvitte seg med en hund alle har blitt glad i etter f eks et Ă„r. Hilsen allergikerÂ
Anonym bruker Skrevet 5. oktober 2017 #12 Skrevet 5. oktober 2017 Hvis du tÄler pollen kan puddel vÊre allergivennlig Anonymkode: 7f435...341
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for Ă„ kommentere
Du mÄ vÊre et medlem for Ä kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt Ă„ melde seg inn for Ă„ starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nÄ