GĂ„ til innhold

"Allergivennlig" hund

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvilken rase anbefaler du og hvorfor? 

😄

Fortsetter under...

Skrevet

Det vil ofte variere fra person til person. Men jeg vet om en allergiker som tÄler airedale terrier uten noen som helst symptomer, men for eksempel reagerer pÄ labrador, schÊfer, ridgeback og collie.

Anonymkode: 8075f...1d3

Skrevet

Jeg er veldig allergisk, men har aldri reagert pÄ hunden til et vennepar. Det er en liten puddel av noe slag, svart hund. Ellers reagerer jeg pÄ det meste.

Anonymkode: 1007e...7fc

Skrevet

Det er ofte forskjell pÄ hunder med pels og hunder med hÄr, hunder med hÄr rÞyter ikke pÄ samme mÄte og er mer allergivennlige.

Mannen min er allergisk, men reagerer ikke pÄ min mamma sin hund som er en Coton De Tulear, den har ganske lang pels, men hun klipper den i hudesalong noen ganger Ä Äret og holder den kortere, i en "teddybjÞrn"-klipp. Veldig morsom hund.

Anonymkode: 7bc59...dbb

Skrevet

Bichon frisĂ© er en fin allergivennlig hund đŸ¶ Har hatt vĂ„r i 12 Ă„r og vi er kjempefornĂžyd. Hun er fortsatt i kjempeform og leker med vĂ„re mindre hunder.. Har en chihuahua, langhĂ„ret, og en pomeranian i tillegg.. Har allergisk bror og mor, de reagerer litt pĂ„ chihuahuaen, men pomeranian skal visst vĂŠre allergivennlig den ogsĂ„.. Hadde derimot ikke anbefalt den om du Ăžnsker en hun som ikke rĂžyter, fordi den rĂžyter!

Anonymkode: 19d50...8cc

Skrevet

Allergivennlig hund rĂžyter mindre/ikke. SĂ„ de som et allergiske mot pels vil kunne tĂ„le de bedre har jeg hĂžrt. Jeg tĂ„ler ingen hunder  (ikke puddel, bichon frise osv) siden det er noe i huden og spyttet deres jeg ikke tĂ„ler. Men sĂ„ tĂ„ler jeg ikke katt, hest, kanin eller ku heller da 😐

Anonymkode: b5422...b31

Annonse

Skrevet
29 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Allergivennlig hund rĂžyter mindre/ikke. SĂ„ de som et allergiske mot pels vil kunne tĂ„le de bedre har jeg hĂžrt. Jeg tĂ„ler ingen hunder  (ikke puddel, bichon frise osv) siden det er noe i huden og spyttet deres jeg ikke tĂ„ler. Men sĂ„ tĂ„ler jeg ikke katt, hest, kanin eller ku heller da 😐

Det er ikke bare i pelsen, men flasset (huden) allergenet sitter. Og i alle kroppsvÊsker. SÄ rÞytefri hund er ingen garanti. 

Anonymkode: a5da1...b3a

Skrevet

Vi skaffet oss allergivennlig hund pga gemyttet, ikke pga at den var allergivennlig. SÞnnen reagerte kraftig. Visste ikke at han var allergisk, sÄ tok blodprÞver for sikkerhets skyld. Den slo kraftig ut pÄ allergi mot hund.

SĂ„ allergivennlig hund er ikke nĂždvendigvis allergivennlig.

Anonymkode: 34f95...d98

• 2 uker senere...
Skrevet
PĂ„ 25.9.2017 den 14.04, Anonym bruker skrev:

Hehe, spisshunder blir regnet som allergivennlig, og de rÞyter som bare pokker...;) Men mange av spisshundrasene mangler et allergen som noen allergikere reagerer pÄ. Dermed blir det egentlig feil Ä kalle raser for allergivennlige. Man mÄ egentlig bare prÞve seg frem. Ulike hunder skiller ut ulikt allergen og ulik mengde av det. 

F.eks Bichon-familien rÞyter ikke, og slipper dermed ut lite av allergen som en border collie gjÞr nÄr de slipper hÄrene under rÞyting/stress. Noen reagerer ogsÄ pÄ spytt, flass og urin. 

Anonymkode: 1d659...f0f

Skrevet

Puddel, men de mÄ behandles med spesialsjampo nÄr de er smÄ

Anonymkode: 41de4...e46

Skrevet

Dere bÞr i hvert fall prÞve det ut nÞye fÞr dere anskaffer en. Allergier kan ofte bli verre ved eksponering over tid, og det er jo veldig trist Ä mÄtte kvitte seg med en hund alle har blitt glad i etter f eks et Är. 

Hilsen allergiker 

Skrevet

Hvis du tÄler pollen kan puddel vÊre allergivennlig

Anonymkode: 7f435...341

Opprett en konto eller logg inn for Ă„ kommentere

Du mÄ vÊre et medlem for Ä kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt Ă„ melde seg inn for Ă„ starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nÄ
  • Opprett ny...