Gå til innhold

Kvalme og potetgull

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei alle, jeg har vært ekstremt kvalm de siste to ukene. Jeg kaster opp omtrent alt jeg spiser. Det eneste som frister er potetgull. Jeg har ikke spist det til nå, for jeg lurer på om det er ok. Jeg er i uke 8 (ifølge terminkalkulator). Har ikke hatt første legetime enda. Så jeg spør her, kan jeg spise potetgull?? 

Fortsetter under...

Skrevet

Å herregud. Hvorfor skulle du ikke det?

Anonymkode: 4b7af...92f

Skrevet

Hvorfor skulle du ikke kunne spise potetgull???

Anonymkode: c0a8b...a94

Skrevet

Salt potetgull og popkorn var min reddning noen uker. Det eneste jeg fikk ned, litt næring og noe å kaste opp. Samt at det gjorde det lettere å ned litt frukt ol. Kjør på. 

Anonymkode: b1a23...829

Skrevet

Alt er bedre enn ingenting så lenge du holder deg unna spekemat og andre ting som ikke er anbefalt. Jeg levde på loff med syltetøy i flere uker. Pass på å få i deg noe å drikke også. 

Anonymkode: 93364...7b4

Skrevet

Selvfølgelig kan du det 😊

Anonymkode: 08ee9...a27

Annonse

Skrevet

Hver gang jeg leser her inne så er jeg overrasket hvor dumme spørsmål enkelte kommer med. Hvorfor i alle dager skulle du ikke kunne spise potetgull?? Du er gravid ikke syk!

Jeg synes cola hjelper godt mot kvalme.

Anonymkode: 54c1a...434

Skrevet
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Dette er bare skremsel, det er ingen grunn til å advare om bare potetgull og pommes frites. Akrylamid forekommer i alt av stekt mat. Knekkebrød er like ille.

Anonymkode: 3d49d...31a

Okey :) tusen takk! 

Skrevet

Når du kaster opp nesten alt du spiser er det meste bra å få i seg altså.. potetgull eg bare fint! Jeg hadde hyperemesis hele svangerskapet og vet hva du går igjennom nå... det er tøfft. Prøv å fokusere på at alt er bedre enn ingenting. Jeg ble rådet til å prøve å få i meg litt salte nøtter. Dersom dette fortsetter vil jeg også råde deg til å dra til legen din. Det finnes hjelp å få om du blir så svak og dårlig av kvalmen at det lammer deg helt. Du kan få intravenøs væske på sykehuset ved behov. Også innleggelse perioder om nødvendig. Sjekk også ut kvalmestillende du kan ta om dette ikke bedrer seg. Dette var noe av det jeg klarte holde nede litt: salt potetgull, små biter av knekkebrød med litt smør på, hvitt brød med skinke, agurk biter, kalde druer. Prøvde å drikke iste, lime saft, litt cola, utvannet eplejuice. Alt med isbiter... små slurker, men ofte. Håper du blir bedre snart!! Prøv å fokusere på at babyen i magen får det den trenger når den er så liten enda, og at kvalmen skal gå over. Dette er midlertidig, men fælt når det står på. Sender deg en stor klem 😘 du er sterk 💪🏻

Anonymkode: 9d726...ebe

Skrevet

Som normalvektig med en ikke særlig høy vektoppgang og konstant kvalme (ikke oppkast) har jeg spist akkurat det jeg har lyst på (med unntak av spekemat og de andre tingene som helsedirektoratet sier at man skal holde seg unna).

Ikke les svada-artikler som baserer seg på at en forsker mener noe. Iblant er det helt ok å bare sjekke hva myndighetene og leger sier. De er ikke ute etter å forgifte barna våres. Dagens foster er morgensdagen arbeidskraft og skattebetalere....

Anonymkode: cd05b...696

Annonse

Skrevet

Og du: artikkelen er 15 år gammel..... kildekritikk er fint

Anonymkode: cd05b...696

Skrevet
46 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Når du kaster opp nesten alt du spiser er det meste bra å få i seg altså.. potetgull eg bare fint! Jeg hadde hyperemesis hele svangerskapet og vet hva du går igjennom nå... det er tøfft. Prøv å fokusere på at alt er bedre enn ingenting. Jeg ble rådet til å prøve å få i meg litt salte nøtter. Dersom dette fortsetter vil jeg også råde deg til å dra til legen din. Det finnes hjelp å få om du blir så svak og dårlig av kvalmen at det lammer deg helt. Du kan få intravenøs væske på sykehuset ved behov. Også innleggelse perioder om nødvendig. Sjekk også ut kvalmestillende du kan ta om dette ikke bedrer seg. Dette var noe av det jeg klarte holde nede litt: salt potetgull, små biter av knekkebrød med litt smør på, hvitt brød med skinke, agurk biter, kalde druer. Prøvde å drikke iste, lime saft, litt cola, utvannet eplejuice. Alt med isbiter... små slurker, men ofte. Håper du blir bedre snart!! Prøv å fokusere på at babyen i magen får det den trenger når den er så liten enda, og at kvalmen skal gå over. Dette er midlertidig, men fælt når det står på. Sender deg en stor klem 😘 du er sterk 💪🏻

Tusen takk for utfyllende og godt svar ❤️ jeg skal til legen til mandag heldigvis 😄

Skrevet

Tusen takk for svar! Det er første gang jeg er gravid og har nok enda fler "dumme" spørsmål på lur etterhvert ;)

Skrevet
13 timer siden, TinaLavendel skrev:

Tusen takk for svar! Det er første gang jeg er gravid og har nok enda fler "dumme" spørsmål på lur etterhvert ;)

Ja det tviler jeg ikke på!

Anonymkode: 54c1a...434

Skrevet

....uff, om noen mnd er noen helt avhengig av akkurat deg..

Anonymkode: ed33a...fa3

Skrevet

Hva pokker feiler dere frekke kjerringer som svarer her.??? Gud forby at man lurer på noe... 

Skrevet
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Hva pokker feiler dere frekke kjerringer som svarer her.??? Gud forby at man lurer på noe... 

Jøss, dagens Solstråle har stått opp på feil ben..!?

Skrevet
12 timer siden, Anonym bruker skrev:

....uff, om noen mnd er noen helt avhengig av akkurat deg..

Ja stakkars unge som får en mor som hadde et spørsmål om potetgull. 😂 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...