Gå til innhold

Hvorfor virker ikke tampong og ob på meg? Masse blod i trusa, men lite på tamponen/Ob...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når jeg FOSSblør, så kommer det litt på tampongen, men det kommer mye på bindet og... 

Tok ut tampong i dag... den er nesten tør, men bindet er fult! 

Det lukter så ILLE... jeg er nødt til å finne noe annet enn bind!

Anonymkode: eb9e2...ae2

Skrevet

Prøv større tampong? Evt menskopp? 

Anonymkode: fcb74...7ab

Skrevet

De har vel bare en størrelse på tampong? Er jeg så vid? Nå blir jeg helt stressa!

HI

Skrevet
10 minutter siden, Anonym bruker skrev:

De har vel bare en størrelse på tampong? Er jeg så vid? Nå blir jeg helt stressa!

HI

Neida, det finnes flere størrelser :) du har gul, rosa og blå ob. Prøv deg frem hvilken som passer deg best 😊

Anonymkode: fcb74...7ab

Skrevet

Kjøp grønn, men menskopp er genialt👍😊

Anonymkode: 9e619...aff

Skrevet

Kjøp rett størrelse. 

Anonymkode: 1b014...ced

Skrevet

Uvanlig anatomi? Sikker på at tampongen sitter riktig? 

Anonymkode: 71f0e...771

Skrevet

HI her: 

Tror det bare er blå på rema.. blå tampong. Får ikke til å sette inn ob... greit med tampongen... 

Skrevet
2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

HI her: 

Tror det bare er blå på rema.. blå tampong. Får ikke til å sette inn ob... greit med tampongen... 

Det er jo flere merker av tamponger. Hvilken er blå tampong, er det rema 1000 merke?

Anonymkode: 687cc...b83

Skrevet

Sorry, jeg bare må... Du har riktig hull, ikke sant?

Skrevet

Jeg har født 3 barn.. Den minste (husker ikke hvilken farge) bruker jeg når det bare kommer "litt", når jeg fossblør bruker jeg den mellomste til den største (men det er for å unngå å blø igjennom hvis jeg må sitte rolig i flere timer- de 3 første dagene må jeg helst skifte innen 2.-3.time). Så prøv å skift til større størrelse du :) Merkelig at det ikke kommer nesten noen ting på tampongen når du setter den inn.. Den minste blir litt i "minste laget" for meg når jeg fossblør, men den blir jo dynka! Bruker alltid et tynt bind i tillegg for sikkerhetsskyld ;) 

Anonymkode: 37122...90a

Skrevet

Ekle, tørre og fæle tamponger. Aldri mer! Kjøp en menskopp ☺️

Skrevet
2 minutter siden, Optatium skrev:

Ekle, tørre og fæle tamponger. Aldri mer! Kjøp en menskopp ☺️

Ja, og ellers er jeg enig med Optatium her. Prøv kopp.

Skrevet

Du tar av plasten sant? Lurer siden du snakker om blod tampongen, jeg har aldri opplevd at det kommer blod tampongen uten at det også trekker inn i den. Det ser man tydelig fordi tampongen utvider seg når den trekker til seg blodet. 

Hvis tampongen er pakket ut av plasten, og det blodet som kommer borti tampongen blir liggende den, uten at det blir trukket inn i den, så synes jeg det høres ut som mensblodet ditt er uvanlig tyktflytende? Sånn at det ikke kommer inn i tamopongen fordi det er for tykt?

Jeg vil pressisere at jeg ikke vet om dette er en plausibel forklaring, det bare slo meg som en mulighet.

Anonymkode: f0402...aff

Skrevet

Menskopp. Ingen over, ingen ved siden. 

Skrevet

Bruker du tampax og lar pappen være i?

Anonymkode: 1729a...01e

Skrevet

Jeg har hatt samme problem etter jeg fikk barn. 
Jeg dytter inn tampongen, men den legger seg liksom på siden av livmorhalsen, ikke foran slik den gjorde før. Jeg vet selv, og kjenner og føler at livmorhalsen min har falt fremover, men gynekologen sier "alt er normalt". BULLSHIT.  Jeg kan ikke bruke tampong etter fødsel. Ting ser kanskje normalt ut når man ligger i en gyn-stol og er i en unormal posisjon, 
Jeg måtte slutte med tampong etter fødsel. Bruker det isåfall sammen med bind hvis jeg skal være ute en lengre periode. Men ellers er det umulig, for den legger seg som sagt på skrå forbi livmorhalsen, så den tar bare opp litt av blodet.

Anonymkode: b8d14...ced

Skrevet

Kjøp grønn ob

Anonymkode: 7f136...3d8

Skrevet

Prøv og sette ene beinet på dolokket og slapp av mens du fører tampongen opp den skal ca en pekefingerlengde opp den sitter riktig når du ikke kjenner den når du beveger deg.

Og kjøp rosa eller grønn.

Skrevet
3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg dytter inn tampongen, men den legger seg liksom på siden av livmorhalsen, ikke foran slik den gjorde før. Jeg vet selv, og kjenner og føler at livmorhalsen min har falt fremover, men gynekologen sier "alt er normalt". BULLSHIT.  Jeg kan ikke bruke tampong etter fødsel. Ting ser kanskje normalt ut når man ligger i en gyn-stol og er i en unormal posisjon, 
Jeg måtte slutte med tampong etter fødsel. Bruker det isåfall sammen med bind hvis jeg skal være ute en lengre periode. Men ellers er det umulig, for den legger seg som sagt på skrå forbi livmorhalsen, så den tar bare opp litt av blodet.

Sann er det med meg også.  Tror det er fordi jeg har bakovervendt livmor. 

Skrevet
9 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg fikk bakovervendt livmor etter forrige fødsel. Tampongene funker ikke like godt som før. Jeg bytta til menskopp, angrer overhode ikke på det! Genialt! 

Anonymkode: 05762...6a6

Skrevet
10 timer siden, gorboro skrev:

Sann er det med meg også.  Tror det er fordi jeg har bakovervendt livmor. 

ÅH? Jeg vet jeg har bakovervendt livmor! er det derfor? 

HI

Skrevet

Har fått et nytt liv etter jeg satt inn hormonspiral. Blødde de tre første ukene etter innsetting og siden har mensen vært fullstendig borte. 

Anonymkode: f3c3a...bf5

Skrevet

Jeg har også VELDIG bakovervendt livmor sa gynekologen.. Dette fikk jeg etter første fødsel. Det var så ille at de ikke klarte å kjenne livmortappen min når de skulle sjekke meg under fødsel. Og personen som skulle kjenne etter må virkelig dytte hardt (og det gjorde SÅÅ vondt) når han skulle kjenne etter åpning osv.

Men jeg får til å bruke tampong likevel. Har en "liten" lekkasje når jeg blør på det meste, og noe blod kan fint legge seg utenpå tampongen i tillegg til at masse trekker seg inn, men det er mest pga levring av blodet.

Høres ut som anotomien er blitt anerledes for deg etter at du har født barn, jeg ville prøvd kopp dersom det var mulig :) 

Jeg har ikke prøvd det selv.. Tørr ikke! ;) Den der tuten som stikker langt ut, og mange klipper av.. Redd koppen skal bli sittende fast! Haha! 

Anonymkode: 37122...90a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...