Gå til innhold

Lørdagsgodt

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

10 smågodtting er regelen her. Kunne ikke falle meg inn å gjøre forskjell på 8 og 4 åringen. Gleder meg til vi kan dele en stor skål i fred og fordragelighet, det øver vi på. 

Anonymkode: 3d939...542

10 smågodtting til 8 åringen???? Pass på å ikke ta helt av da😂😂😂

jeg har 4 barn i alder 3 til 17 år. Barna har hatt mange vennekvelder er gjennom årene og de ungene som har nazi regler hjemme, eks 1 eske gomp og 4 biter eller 10 biter smågodt-regelen.....de er helt ville når det kommer noe godt på bordet og står omtrent over skålen som det er siste gang de får se godteri igjen....

jeg er nazi i hverdagen....men på lørdag koser vi oss. De kjøper det de har lyst på innen rimelighetens grenser. 

Anonymkode: 9162a...ca6

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Sønnen vår er bare to år, så vi har ikke begynt med lørdagsgodt enda. Når begynner man vanligvis med det?

Anonymkode: 91660...964

Med førstefødte drøyde vi det leeeenge. Men når 2 åringen har eldre søsken er det umulig å vente

4åringen fikk servert 1 kinderegg, 1 eventyrsjokolade og 5 biter smågodt i dag, men spiste bare halve kinderegget og lekte med leken og var fornøyd med det. Det er som regel slik, han spiser bare litt av godteriet og "sparer resten til senere" som han sier.

Anonymkode: 5acf0...b5a

Annonse

De får lørdagsgodteriet på fredagen. 14 åringen skulle ha 4 sjokoladeboller. 5 og 3 åringen ville ha 2 kjærligheter hver og de delte en pakke med 16 is. I dag fikk 14 åringen påfyll: en berlinerbolle og en croissant. 5 og 3 åringens påfyll:eske med 6 kroneis + de spiste opp min melkesjokolade.  Masse brus har vi alltid.  

Anonymkode: f4a53...69f

45 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Sønnen vår er bare to år, så vi har ikke begynt med lørdagsgodt enda. Når begynner man vanligvis med det?

Anonymkode: 91660...964

Jeg begynte når sønnen min var 5. Veldig enkelt i starten selvfølgelig.

Ingen grunn til å starte med en 2-åring. 

Anonymkode: 6bd2d...9eb

Seriøst? 10 smågodt ting, 2 sjokoladebiter? Haha har sett enkelte av de på butikken. "Kari, du har 12 smågodt så du må ta vekk 2" eller "Husk dere kan få plukke 6 ting hver"🤦🏽‍♀️

Her kjøper jeg inn en pose med smågodt, chips og dip og brus. Noen ganger har vi popcorn eller saltstenger i tillegg. 

Anonymkode: d4b6f...9b2

Han på 12 spiser ofte en sjokolade og potetgull. 

Hun på 11 får 10 biter smågodt. Av og til hun velger noe annet, som kinderegg og litt potetgull. Men som oftest vil hun ha smågodt. 

Hun på 3 spiser ikke gotteri enda. 

Anonymkode: 0d8e3...6bd

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Han på 12 spiser ofte en sjokolade og potetgull. 

Hun på 11 får 10 biter smågodt. Av og til hun velger noe annet, som kinderegg og litt potetgull. Men som oftest vil hun ha smågodt. 

Hun på 3 spiser ikke gotteri enda. 

Anonymkode: 0d8e3...6bd

10 biter smågodt for en 11 åring? Snakk om hysteri. Skal love deg hun er en av de glupske når skålene står fremme i bursdager, hos andre etc..

Anonymkode: 9162a...ca6

11 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hvorfor ikke?

Anonymkode: a7189...7b5

Fordi hun er 3 år og ikke egentlig trenger med snop og fordi hun ikke spør etter det når vi har spist kake. Hadde hun spurt hadde hun ratt fått, men pusher ikke godis☺️

Annonse

11 timer siden, Anonym bruker skrev:

De får lørdagsgodteriet på fredagen. 14 åringen skulle ha 4 sjokoladeboller. 5 og 3 åringen ville ha 2 kjærligheter hver og de delte en pakke med 16 is. I dag fikk 14 åringen påfyll: en berlinerbolle og en croissant. 5 og 3 åringens påfyll:eske med 6 kroneis + de spiste opp min melkesjokolade.  Masse brus har vi alltid.  

22 is på en helg?! Håper du har skrevet feil, eller at det er jeg som misforstår noe ...

Anonymkode: cba36...b94

7 minutter siden, Anonym bruker skrev:

22 is på en helg?! Håper du har skrevet feil, eller at det er jeg som misforstår noe ...

Anonymkode: cba36...b94

Nei skrev ikke feil. Delt på 2 da.  Men ja er mye is. 

10 timer siden, Anonym bruker skrev:

Seriøst? 10 smågodt ting, 2 sjokoladebiter? Haha har sett enkelte av de på butikken. "Kari, du har 12 smågodt så du må ta vekk 2" eller "Husk dere kan få plukke 6 ting hver"🤦🏽‍♀️

Her kjøper jeg inn en pose med smågodt, chips og dip og brus. Noen ganger har vi popcorn eller saltstenger i tillegg. 

Anonymkode: d4b6f...9b2

Hun må ikke plukke bort to hvis det blir litt ekstra, hun må bare holde munn så ikke lillesøsteren får snusen i det 🤷🏼‍♀️

Hun har aldri mast om mer, og får jo i tillegg godteri i bursdager og sånt, så jeg føler meg ikke streng. Men det er jeg kanskje? 

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Hun må ikke plukke bort to hvis det blir litt ekstra, hun må bare holde munn så ikke lillesøsteren får snusen i det 🤷🏼‍♀️

Hun har aldri mast om mer, og får jo i tillegg godteri i bursdager og sånt, så jeg føler meg ikke streng. Men det er jeg kanskje? 

Hun får godteri i bursdager i tillegg? Wow, du er sikker på at du vil utsette henne for slike enorme mengder sukker?

Jeg fatter ikke hva dere tror skjer om man slipper litt opp på stålkontrollen? Annet enn at barna får et avslappet og normalt forhold til all slags mat da... 

Anonymkode: 041e6...afc

Har en på 4 og en på 1,5 år.

4 åringen får (de lørdagene han husker det) ca 5-6 smågodt biter eller et kinderegg og en kjærlighet.

Minstemor får kun hvis hun er der når storebror får og hun ser det. Da får hun biiittee små sjokoladebiter f.ekss.

Anonymkode: b0ddd...2ec

13 timer siden, sug lut skrev:

Ingenting. Har aldri innført konseptet.

Ikke vi heller. Skjønner ikke poenget med det. Dum uvane. Jeg har ingenting i mot sukker og smågodt, men at det skal bli en vane og få "lørdagsgodt" er bare teit. Lørdagsgodt hos oss kan være alt fra frukt til grønnsaker. Men også godteri, eller annen annen bakst. Minste jenta her på 1 år er veldig glad i tomat, og blir kjempe fornøyd med å få en liten Skål med Cherrytomater.

Anonymkode: 2c642...7ba

Her er vi en familie på 6, på lørdagskvelden spiser vi lørsdagsmiddagen sent (spiser grøt på dagen) og etter maten setter vi på en skål med smågodt og en med potetgull og dipp, så deler vi alle sammen. Ungene spiser noen, men ikke sånn at de kaster seg over og stapper innpå. 

Anonymkode: 7ec6a...939

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Ikke vi heller. Skjønner ikke poenget med det. Dum uvane. Jeg har ingenting i mot sukker og smågodt, men at det skal bli en vane og få "lørdagsgodt" er bare teit. Lørdagsgodt hos oss kan være alt fra frukt til grønnsaker. Men også godteri, eller annen annen bakst. Minste jenta her på 1 år er veldig glad i tomat, og blir kjempe fornøyd med å få en liten Skål med Cherrytomater.

Anonymkode: 2c642...7ba

Samme hos oss.  Har aldri kalt det lørdagsgodt. Har som regel et kinderegg og fyller på med bær og grønnsaker 

Anonymkode: eda2b...dc1

Jeg teller ikke, tror aldri vi har gjort det. Det settes en skål med godteri og en skål med chips på bordet, og så deler vi som siviliserte mennesker. Har ikke så sukkerhungrige barn, så det som står på bordet blir sjelden spist opp. 

Det varierer veldig her i huset. I det siste har det vært populært med smågodt. Jeg er skikkelig dårlig på å plukke. Sønnen peker og jeg fyller posen. Når jeg skal servere er det jeg som bestemmer hvor mye som skal oppi skålen og det tar jeg på gefülen altså. Noen ganger kjempe mye og andre ganger bare litt. Noen ganger fyller jeg på litt rosiner eller annen frukt eller grønt. Det er med andre ord lite system. Min unge er ganske glupsk. Glad i godteri, men av og til lar jeg han bare fråtse og han blir alltid forsynt før det er tomt, så jeg øyner håp.

Endret av Marriet
3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Men hvorfor? 

Anonymkode: 041e6...afc

Nei si det...  Er ikke redd for sukker.  Ungene blir glade, vi koser oss og lever livet.  Man lever bare en gang.  Kommer nok ikke til å ligge på dødsleiet og angre på den extra is pakken ungene fikk ....   Finnes litt verre ting altså😄

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...