Gå til innhold

Lørdagsgodt

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Syv og fire her. 

De får feks en kjærlighet, noen ruter med melkesjokolade, en skumstang og litt ostepop. (Hun på fire får mindre enn hun på syv, to biter sjokolade og en halv skumstang) Eldste får gjerne en liten skål med litt ekstra når minste har lagt seg. Fire fem biter og ostepop. 

De får egentlig mye mindre enn venner har jeg sett, men de er vant med så små mengder og maser ikke om mer. Om de får mer av feks besteforeldre gjør ikke det noe heller. Jeg er ikke redd for sukker, det har bare blitt slik. 

Anonymkode: 0c4cb...e20

Det varierer stort. Det kan f.eks være en eske gomp, en kjærlighet, en kindermaxi og noen biter sjokolade. Dette er da en "full" skål. Noen ganger spiser de litt potetgull også, noen ganger ikke. Noen ganger er det mindre. 

I dag har vi kjøpt et kinderegg, en moam, noen gullpenger og en kjærlighet. 

Min er 7 år. Han har en lillebror på 15 mnd som får smake litt sjokolade, men han får ikke egen skål.

Anonymkode: bb6a6...678

Annonse

11 og 14 år her også. De får ikke egne penger til lørdagsgodt og det er veldig variabelt hva vi har. Jeg glemmer ofte å kjøpe inn godteri spesielt for helgen. Forrige lørdag hadde vi oppskåret frukt og grønnsaker. Så alt fra endel til ingenting. Hender de får en sjokoladebit i hverdagen da, jeg er ikke en anti-sukker-person. 

10 åring får plukke seg 3 ting, ofte en sjokolade, en kjærlighet og en sukkertøyeske. I tillegg bruker vi å ha brus og popkorn. Ikke alltid hun spiser alt, og vet dere da får hun spise det søndagsmorgenen 😮 Vi har ikke problem med at hun kaster i seg godteri så fort hun ser det (hun kan fint velge frukt, bær eller grønnsaker framfor godteriet) og vi trenger derfor ikke være så streng på det.

Andre lørdager har vi felles snop: sjokoladefondue, fruktsalat, is, sjokolademuosse med bær osv.

Men alltid hjemmepoppet popkorn og brus 😀

Anonymkode: 12950...843

Har en 2-åring og en 6-åring. De får som regel fruktstang, en pose fra Kiddilicious eller to og en kindermaxi. 2-åringen får ikke en hel kindermaxi men ca tre biter. Eldste får gjerne bittelitt mer. Så lager jeg gjerne et fat med oppskåret frukt og har på bordet. De elsker godteriet fra barneavd på coop obs som ofte er uten tilsatt sukker så vi kjøper en del av det. (Jeg synes og det er utrolig godt :p) 

Annonse

Altfor mye tydeligvis, for mesteparten ligger alltid igjen. :P Kan vel dreie seg om godteri for ca 20 kr. Han er veldig opptatt av at han skal ha lørdagsgodt, men når han først har fått det er det ikke så nøye med det likevel. Han får spise resten på søndag om han vil, men som regel blir det liggende så lenge at jeg kaster det.

Anonymkode: 791ad...0e1

2 minutter siden, Pringles skrev:

"En eske gomp og 4 biter smågodt".... seriøst?? Dette tror jeg ingenting på! Jeg kjøper diger pose smågodt + potetgull, popcorn osv. Tror nok de aller fleste kjøper MYE mer enn de skriver her 😂

Hvorfor det? Trenger du virkelig så veldig trøst for alt griseriet familien din stapper i fjeset?

41 minutter siden, Mumua skrev:

De elsker godteriet fra barneavd på coop obs som ofte er uten tilsatt sukker så vi kjøper en del av det.

Har de det, det har jeg aldri sett tror jeg. Men hva mener du egentlig med barneavdelingen?

Anonymkode: a7189...7b5

I dag fikk Herr Sønn (4 år) seks Pez som jeg puttet i dispenser. I tillegg en minipose med gelébamser (12 gram) + fire bokstavkjeks og 3 "maismums" med jordbær og banan fra Ella's Kitchen. 

Dette fikk han i en liten skål og han vare meget lykkelig :)

Endret av MammantilNurket
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Har de det, det har jeg aldri sett tror jeg. Men hva mener du egentlig med barneavdelingen?

Der de har babymat, smoothies osv. Som regel har de godt utvalg av fruktstenger, sånne poser med fruktgodteri ++. De fleste av de er dritgode og ungene elsker dem. Om jeg er fysen en kveld kan jeg godt spise ei fruktstang selv, synes de er veldig gode :)

2 minutter siden, Mumua skrev:

Der de har babymat, smoothies osv. Som regel har de godt utvalg av fruktstenger, sånne poser med fruktgodteri ++. De fleste av de er dritgode og ungene elsker dem. Om jeg er fysen en kveld kan jeg godt spise ei fruktstang selv, synes de er veldig gode :)

Tusen takk :)

15 biter smågodt til 11-åringen.

5 biter til 3-åringen.

8-åringen vil helst ha popcorn.

Før de får godteri spiser vi middag; pizza, lasagne, taco, spagetti, bakt potet eller noe annet som barna får velge. 

Anonymkode: c90f3...622

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...