Anonym bruker Skrevet 21. september 2017 #1 Skrevet 21. september 2017 Bomull på innsiden, ull på utsiden.. hvordan kan en lue være varmere på den måten? Hva hjelper det å ha ull på utsiden? Som mellomlag skjønner jeg, men da blir jo varmen også stengt inne av vinterdressen Noen smarte mammer som kan forklare? Anonymkode: 48da3...3a0
Anonym bruker Skrevet 21. september 2017 #2 Skrevet 21. september 2017 Ullen luner jo på utsiden, og blir ikke våt på en helt annen måte enn bomull ved yr og regn. Anonymkode: 25006...e09
Anonym bruker Skrevet 21. september 2017 #3 Skrevet 21. september 2017 3 minutter siden, Anonym bruker skrev: Ullen luner jo på utsiden, og blir ikke våt på en helt annen måte enn bomull ved yr og regn. Anonymkode: 25006...e09 Men den blir jo våt. Og det er bomull på innsiden som blir våt... Hvordan luner den? Jeg lurer på det vitenskapelige vet det. En forklaring Anonymkode: 48da3...3a0
Anonym bruker Skrevet 21. september 2017 #4 Skrevet 21. september 2017 Hvordan det fungerer, vet jeg ikke. Men at det fungerer, det vet jeg. Beste lua jeg har hatt var den med bomull på innsiden og ull på utsiden. Anonymkode: d8c5b...806
Anonym bruker Skrevet 21. september 2017 #5 Skrevet 21. september 2017 12 minutter siden, Anonym bruker skrev: Hvordan det fungerer, vet jeg ikke. Men at det fungerer, det vet jeg. Beste lua jeg har hatt var den med bomull på innsiden og ull på utsiden. Anonymkode: d8c5b...806 Hjelper ikke meg det ! Anonymkode: 48da3...3a0
Anonym bruker Skrevet 21. september 2017 #6 Skrevet 21. september 2017 Det er jo to lag med litt luft imellom. Den vil jo ikke være kaldere enn en enkeltlags ullue. Men om du legger til enda et lag utenpå der igjen blir den vel enda varmere. Anonymkode: 5f52a...1a7
Anonym bruker Skrevet 21. september 2017 #7 Skrevet 21. september 2017 48 minutter siden, Anonym bruker skrev: Det er jo to lag med litt luft imellom. Den vil jo ikke være kaldere enn en enkeltlags ullue. Men om du legger til enda et lag utenpå der igjen blir den vel enda varmere. Anonymkode: 5f52a...1a7 Hva med bomull og fleece? Anonymkode: 48da3...3a0
Anonym bruker Skrevet 21. september 2017 #8 Skrevet 21. september 2017 1 time siden, Anonym bruker skrev: Hjelper ikke meg det ! Anonymkode: 48da3...3a0 Hehey, da så. Blir du varmere av å vite hvorfor da? Det viktigste er vel at det fungerer? Anonymkode: d8c5b...806
Anonym bruker Skrevet 21. september 2017 #9 Skrevet 21. september 2017 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: Hehey, da så. Blir du varmere av å vite hvorfor da? Det viktigste er vel at det fungerer? Anonymkode: d8c5b...806 Nehei skulle det stå, ikke hehey Anonymkode: d8c5b...806
Den perfekte mor, påan igjen Skrevet 22. september 2017 #10 Skrevet 22. september 2017 Men kjære deg, en lue av ren bomull varmer jo! Det sier seg jo selv at med et lag til på utsiden så varmer det enda mer...
Anonym bruker Skrevet 22. september 2017 #11 Skrevet 22. september 2017 6 timer siden, den perfekte mor skrev: Men kjære deg, en lue av ren bomull varmer jo! Det sier seg jo selv at med et lag til på utsiden så varmer det enda mer... Hvorfor det? Du som sier at det sier seg selv, har vel også kunnskap om hvorfor, hm? Anonymkode: 48da3...3a0
Anonym bruker Skrevet 22. september 2017 #12 Skrevet 22. september 2017 Jeg har også stusset litt på vitsen med disse plaggene med bomull innerst og ull ytterst. Skjønner jo at flere lag, og luftlag varmer. Men i bodyer er det ikke luftlag engang, det er bare vevd/strikket (?) slik at det er på hver sin side. Da mister man jo litt av hensikten med ulla? At den skal være inn mot hud, regulere varmen og sørge for at man ikke blir kald om man blir våt? Anonymkode: 8e7b4...5a6
Anonym bruker Skrevet 22. september 2017 #13 Skrevet 22. september 2017 6 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jeg har også stusset litt på vitsen med disse plaggene med bomull innerst og ull ytterst. Skjønner jo at flere lag, og luftlag varmer. Men i bodyer er det ikke luftlag engang, det er bare vevd/strikket (?) slik at det er på hver sin side. Da mister man jo litt av hensikten med ulla? At den skal være inn mot hud, regulere varmen og sørge for at man ikke blir kald om man blir våt? Anonymkode: 8e7b4...5a6 Ja, og hvis det blåser ute, så vil jo ulla på utsiden av bomullsluen være meningsløs egentlig? For "det varmende luftlaget" blir jo blåst vekk.. Det er ikke noe vindtett skallag utenpå som hindrer det i å blåse på ulla. Ja, jeg skjønner heller ikke det med bomull-ull-bodyer. Akkurat som bomull-ull-luer. Det blir ikke noe luft mellom ulla og bodyen, da er det bedre å ha på bomullsbody og ulldrakt utenpå. Anonymkode: 48da3...3a0
Anonym bruker Skrevet 22. september 2017 #14 Skrevet 22. september 2017 3 timer siden, Anonym bruker skrev: Jeg har også stusset litt på vitsen med disse plaggene med bomull innerst og ull ytterst. Skjønner jo at flere lag, og luftlag varmer. Men i bodyer er det ikke luftlag engang, det er bare vevd/strikket (?) slik at det er på hver sin side. Da mister man jo litt av hensikten med ulla? At den skal være inn mot hud, regulere varmen og sørge for at man ikke blir kald om man blir våt? Anonymkode: 8e7b4...5a6 Fordelen er at mine barn med atopisk eksem kan bruke disse plaggene 😊 bomull innerst og ull utenpå. Anonymkode: 0fe90...7f6
Anonym bruker Skrevet 22. september 2017 #15 Skrevet 22. september 2017 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: Fordelen er at mine barn med atopisk eksem kan bruke disse plaggene 😊 bomull innerst og ull utenpå. Anonymkode: 0fe90...7f6 Hvordan kan det være en fordel sammenlignet med at man har bomull innerst, og en ulldress utenpå? Det er jo mye varmere! Bomull inne om vinteren holder dessuten. Man trenger egentlig kun ull om man skal være utendørs, og da er det varmere med en ulldress utenpå en bomullsbody enn en 1-lags ull/bomullsbody som ikke får stillestående luft mellom lagene (det som skaper varmen) Anonymkode: 48da3...3a0
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå