Anonym bruker Skrevet 21. september 2017 #1 Skrevet 21. september 2017 Vi har funnet en side vi kan regne ut på. Men stoler ikke helt på den altså.. så vil gjerne høre personlige erfaringer Det er snakk om fri bar. vi kjøper inn alt selv for 60 gjester. Vi skal ha vin, øl, cider, sprit og baileys. Men hvor mye av hver? Vi blir ikke kloke på dette her Hvor mye kjøpte dere? Ble det mye til overs? Bare for og ha sagt det for å unngå diskusjon er det ingen barn med i bildet når festen starter altså (fra kl.18.00-02.00) Barna blir kun med på seremonien, middagen og desserten Anonymkode: f04fb...16f
ielj Skrevet 21. september 2017 #2 Skrevet 21. september 2017 Jeg hadde brukt den siden, og så tatt litt ekstra av de den anbefaler. De gangene vi har stått for all alkohol har det stort sett alltid vært mer enn nok. Vi har da valgt å ha vin, cider, øl, Baileys og irish coffe. Anbefaler å ha bar, av erfaring fra egne selskap og der jeg selv har hjulpet til, blir det mindre "svinn". Der gjestene har blandet seg selv blir det ofte blandet veldig sterkt og folk har en tendens til å sette fra seg og ta noe nytt.😊
Anonym bruker Skrevet 21. september 2017 #3 Skrevet 21. september 2017 Trur eg hadde beregna 4-5 øl pr. person. Dei som drikker øl drikker sikker 6-10 kvar, men ikkje alle som drikker øl. Vin. Kanskje 20 flasker, pluss 10 flasker musserende. Sprit; 4-5 flasker. Baileys; 8 flasker Om dokke drikker alkohol, så får dokke jo bruk for det siden. Holder seg. Pluss kan gi vekk i gaver. Anonymkode: d57bd...775
Anonym bruker Skrevet 21. september 2017 #4 Skrevet 21. september 2017 Jeg ville beregnet 4-5 øl per person(eller mer om du vet at mange drikker øl), 1,5- 2 flasker vin per person- inkludert det som serveres til mat, litt cider, diverse sprit til drinker og litt Bailys (nok en gang mer om du vet mange drikker det, hos oss hadde ikke det blitt drukket av mange) Anonymkode: 07d1c...a29
Anonym bruker Skrevet 21. september 2017 #5 Skrevet 21. september 2017 Ville absolutt kjøpt mer enn dere forventer. Avtaler du med butikken og polet, og har kvitteringen, kan dere evt få levere inn det som er igjen. Utrolig kjipt å gå tom! Og dere bør ha noen i baren. Gjestene kan ikke forsyne seg selv! Begrens drinkmenyen til 5-6 drinker som er enkle, trenger ikke en proff bartender altså. Og husk mer enn nok av blandevann også! Og is, lime, små paraplyer o.l. Anonymkode: 8fc6a...d0c
Anonym bruker Skrevet 23. september 2017 #6 Skrevet 23. september 2017 Tusen takk for tips Ja, det er en bar i lokalet så skal helt klart leie en servitør/bartender som har kontroll på drinkene den kvelden Anonymkode: f04fb...16f
KellyTaylor Skrevet 23. september 2017 #7 Skrevet 23. september 2017 Ut av en flaske hvin, så får du 4-5 enheter. Hadde gått for 3 liters kartonger faktisk. Bor dere nærme Sverige så hadde jeg tatt flere turer dit og handlet mer enn hva en trenger. Vi hadde 20 x 3 liters vin, 10 brett med bokser øl (systemet) og endel kartonger med sprit. Husker ikke antallet dessverre, men vi var ca 60 gjester, men ikke alle dratt. Og som drakk, DRAKK! Blir det tomt 1/2 2, ja så er det tomt.
Anonym bruker Skrevet 23. september 2017 #8 Skrevet 23. september 2017 Jeg som gjest hadde drukket 1.5 flasker vin og en Bailys. Anonymkode: 24f3c...66a
Anonym bruker Skrevet 23. september 2017 #9 Skrevet 23. september 2017 På 9/21/2017 den 20.28, Anonym bruker skrev: Trur eg hadde beregna 4-5 øl pr. person. Dei som drikker øl drikker sikker 6-10 kvar, men ikkje alle som drikker øl. Vin. Kanskje 20 flasker, pluss 10 flasker musserende. Sprit; 4-5 flasker. Baileys; 8 flasker Om dokke drikker alkohol, så får dokke jo bruk for det siden. Holder seg. Pluss kan gi vekk i gaver. Anonymkode: d57bd...775 Under en halv flaske vin hver, det var knegent Anonymkode: d7d75...d16
Anonym bruker Skrevet 23. september 2017 #10 Skrevet 23. september 2017 1 time siden, Anonym bruker skrev: Under en halv flaske vin hver, det var knegent Anonymkode: d7d75...d16 Kunne gjerne tatt meir og. Tenkte bare at noken drikker øl, noken drikker vin og noken drikker drinker. Men ja, ta meir. 😄 Anonymkode: d57bd...775
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå