Anonym bruker Skrevet 21. september 2017 #26 Skrevet 21. september 2017 11 minutter siden, Anonym bruker skrev: Atte what????? 🤣🤣🤣🤣🤣 hva kostet det tilsammen? Anonymkode: 6818d...c9c Jeg hadde en baby som sprutgulpa HELE tiden. Kjekt å ha nok skift da... Anonymkode: d9da9...8d9
❤lille stjerne❤ Skrevet 21. september 2017 #27 Skrevet 21. september 2017 Trenger kanskje ikke 15 sett, men det holder virkelig ikke med 3 sett her i gården altså. Og joda, de må ha ullskift i bhg også og i tillegg er vi mye ute på tur i helgene og bruker mye ulltøy da også. Det er jammen ikke ofte jeg opplever at ulla bare kan luftes, det trengs som regel en vask etter endt dag med spising og lek. Og siden barna er aktive så sliter de dessuten ut noen sett (særlig stilongs/strømpebukse)
Anonym bruker Skrevet 21. september 2017 #28 Skrevet 21. september 2017 3 timer siden, Anonym bruker skrev: Du er så tøff at jeg dåner! Jeg synes ikke 5 sett er jåleri. Det er en mellomting, vet du. Nei, men da så Hva i huleste er vedledighet? Folk som ikke får solgt veden sin? Uhh.. Ja, la heller tøyet ligge i skittentøyskurven og råtne, du! Lækkert! Det er sant, man trenger virkelig ikke mer enn 1 penkjole. Godt poeng! Lever det gode liv?.. Tror noen her har misforstått hva "godt" er Den skjønner jeg! Vurdert bleie, eller? Haha, æsj.. du lar ulltøyet ligge og bli surt og muggent i skittentøyet hele uka? Så deilig, da! Høres ut som du har renholdet i orden Er du en sånn som leier inn thaidamer/polske kvinner til å vaske huset for deg også? Bare lurer. Kildesortering er bare tull. Men å hjelpe gamle damer over veien er fint! Oi.. skifte to ganger om dagen, hver dag? Kan ikke forstå hvorfor. Er du så sølete av deg? Har du ikke fine nok negler selv? Det var trist å høre.. Her klipper jeg håret 1 gang i året og har flott hår! Men ikke alle kan være like heldige, skjønner at du må til frisøren hvis du har stygt hår som må pleies ofte. Det med bilen kan kanskje tyde på at du lider av et mindreverdighetskompleks og er litt stormannsgal. Men det er kanskje ikke noe du kan noe for? Det er veldig greit å ha klær i 2 år, da. Men det er jo folk som kjøper 15 sett til 2-3-åringen sin, som ikke passer inn i det neste år Du har så mange at du har mistet tellingen? Fleece er undervurdert "Kjekt å variere", du har lekt med dukker hele livet og ikke helt klart å vokse opp? Anonymkode: 6a3d4...ad0 Jo visst har jeg fine nok negler naturlig, men jeg liker å få de fikset, så da gjør jeg det. Det samme gjelder håret som slett ikke er stygt, jeg slapper så godt av hos frisøren og der slipper jeg og stylet det selvog. Bilen syns jeg er gøy å bytte, fin tradisjon og vi har mye gøy rundt det årlige bilbyttet:) Det er slik jeg liker å ha det, jeg liker å være jålete og jeg elsker å bruke penger! Stormannsgal? D trenger jeg da ikke være, Jeg og mannen er så store som vi har behov for og er absolutt store nok til å bytte bil en gang i året ja! Og jepp jeg har en utenlandsk hus og vaskehjelp slik at vi slipper å ta oss av trivielle ting i hverdagen! Deilig å komme hjem til rent og ryddig hus og ferdig mat! Samt at jeg har 20 sett med ull til barna og noe mindre til meg selv. Er kjekkt å ha og det finns jo så mye fint at det er gøy å kjøpe på salg. Mindreverdighetskompleks, hvilken grunn skal jeg ha for å ha det??? Det har jeg aldri hatt og kommer neppe til å få noen sinne. Fint og trivelig at du får deg en god latter, virker som sagt som om du behøver det:). Kos deg videre på tråden din. Ps tøy som ikke blir brukt lengre rives i filler, så får jeg noen til å veve ryer av de. Blir jo ikke så lange filler av en hust and claire body, men syr man sammen endene får man flotte og varme ryer som er fine å ha på hytta og huset i kroatia. Anonymkode: 3e624...a65
Anonym bruker Skrevet 21. september 2017 #29 Skrevet 21. september 2017 33 minutter siden, Anonym bruker skrev: Atte what????? 🤣🤣🤣🤣🤣 hva kostet det tilsammen? Anonymkode: 6818d...c9c Betalte 600kr for 6 ullbodyer, 450kr for 6 ull strømpebukser og 500kr for 4 hele ulldrakter, de brukes også som pyjamas. Alt kjøpt på tilbud. Vi bruker ull fra oktober til mars. Babyen min gulper en del enda så greit å ha litt skift. Anonymkode: 9812b...eae
Anonym bruker Skrevet 21. september 2017 #30 Skrevet 21. september 2017 Neida, men det er mye man ikke trenger. Sånn med tanke på at ungen har på seg ull ca 90% av tiden fra okt til mars, så er det hyggelig med litt variasjon. Jeg hadde blitt drittlei hvis jeg skulle hatt 3 sett med klær å skifte på i 6 mnd. Jeg har ei jente som liker å pynte seg, og hun ville protestert hardt hvis hun skulle hatt på deg mer eller mindre det samme i et halvt år.... Anonymkode: 483af...328
Anonym bruker Skrevet 21. september 2017 #31 Skrevet 21. september 2017 10 timer siden, Anonym bruker skrev: Jeg ler av de som har 10-15 sett ulltøy pr barn. Vet dere hva det er? Jåleri! Flåseri! Du trenger maks 3 sett ull pr barn. Og til og med da, så trenger du ikke å vaske hver dag Ull med matflekker må vaskes. Ellers kan det luftes. Skift i barnehagen/på skolen? Trenger ikke å være i ull, det Anonymkode: 6a3d4...ad0 Tre sett?? Og man lufter ikke klær som er brukt en dag i bhg, de vaskes. Noe annet er jo ekkelt! Anonymkode: af56e...2f5
Anonym bruker Skrevet 22. september 2017 #32 Skrevet 22. september 2017 Ca 10 ullsett syns jeg er greit å ha. Et til hver dag, to skiftesett i barnehagen og gjerne noen ekstra til eventuelle skift etter barnehagen og i helgen. Vasker ullvask en gang i uka. Fungerer veldig greit! I vinterhalvåret brukes kun ull her, så jeg skjønner ikke poenget med å ha kun tre sett på samme måte som jeg ikke skjønner at man bare skal ha tre sett med klær om sommeren. Kjøper du bare tre gensere til deg selv og barna dine også HI? Jeg er ikke rik. Alenemor og lønnen er så som så. Gode og funksjonelle klær til barnet mitt er dog prioritert på samme linje som mat og tak over hodet. Handler ikke om å bade i penger, men om prioriteringer. Ull er gull, betaler gjerne litt ekstra for det Forøvring bryr dine innkjøp meg like lite som mine burde bry deg Anonymkode: 758b4...1bd
sotosmor Skrevet 22. september 2017 #33 Skrevet 22. september 2017 Med ei jente som er mye i stallen, så trenger en flere sett med ull. Ull er gjerne noe jeg ønsker meg til jul.
Anonym bruker Skrevet 22. september 2017 #34 Skrevet 22. september 2017 Bare le du..... men vi er en av de familiene med mange ullsett, alltid hatt det og kommer til å ha det. Har et sett liggende på SFO et på skolen, har 7 sett hjemme (det er syv dager i uken.) Anonymkode: d0102...9ea
Anonym bruker Skrevet 22. september 2017 #35 Skrevet 22. september 2017 Tre sett ull?? Seriøst?! 15 sett er faktisk helt vanlig, og akkurat passe slik at to sett kan ligge i bhg og ha nok til å fylle en vaskemaskin en gang i uka. Hvordan greier man seg med tre sett? Ett i bhg, så har man bare to sett hjemme? Greier ikke å se hvordan det er mulig? Anonymkode: e4826...57c
Anonym bruker Skrevet 22. september 2017 #36 Skrevet 22. september 2017 17 minutter siden, Anonym bruker skrev: Tre sett ull?? Seriøst?! 15 sett er faktisk helt vanlig, og akkurat passe slik at to sett kan ligge i bhg og ha nok til å fylle en vaskemaskin en gang i uka. Hvordan greier man seg med tre sett? Ett i bhg, så har man bare to sett hjemme? Greier ikke å se hvordan det er mulig? Anonymkode: e4826...57c Nei nei nei, nå har du misforstått heeeele greia du. HI har jo faktisk tre sett med ull HJEMME, for man trenger jo absolutt ikke å ha ull som skiftetøy i barnehagen. Nei, tenk så grusomt å la det ligge der å slenge da. Det er bortkasta penger det. For ikke å snakke om hvor lite miljøvennlig det er da. Sikkert mye mer miljøvennlig å ha to skift og vaske en maskin daglig med kun en ullbukse og trøye, enn å kjøpe noen ekstra så man kan vaske en maskin med ull i uken. Hilsen hun med minst 10 par ullsett og alltid to ullskift i barnehagen Anonymkode: 758b4...1bd
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå