Anonym bruker Skrevet 21. september 2017 #1 Skrevet 21. september 2017 Jeg ler av de som har 10-15 sett ulltøy pr barn. Vet dere hva det er? Jåleri! Flåseri! Du trenger maks 3 sett ull pr barn. Og til og med da, så trenger du ikke å vaske hver dag Ull med matflekker må vaskes. Ellers kan det luftes. Skift i barnehagen/på skolen? Trenger ikke å være i ull, det Anonymkode: 6a3d4...ad0
Anonym bruker Skrevet 21. september 2017 #2 Skrevet 21. september 2017 Pms på gang eller? Anonymkode: 71f8f...6e2
EnDansPåRoser Skrevet 21. september 2017 #3 Skrevet 21. september 2017 Mine barn bruker kun ulltøy på vinteren og da blir det knapt med 3 sett. Trenger ikke 15 sett, men i alle fall 5-6. Om du synes det er jåleri, så lever jeg greit med det.
Anonym bruker Skrevet 21. september 2017 #4 Skrevet 21. september 2017 Mine barn har atopisk eksem så vi trenger ingen sett vi Anonymkode: 9dfa5...7dd
3 i april Skrevet 21. september 2017 #5 Skrevet 21. september 2017 Er du den samme hi som startet innlegget om hvorfor folk ikke hellet kjøper billige klær til ungene sine og heller gir til vedledighet ?
Anonym bruker Skrevet 21. september 2017 #6 Skrevet 21. september 2017 Skjønner ikke hvorfor folk må mene så mye om hva andre gjør. Jeg har ca ti ullsett. Jeg synes longs og ulltrøye går som undertøy og bør skiftes hver dag. Mulig du synes det er jåleri. Jeg synes det er greit. Også greit å slippe å vaske tøy nesten hver dag fordi man har lite tøy. Anonymkode: e8be4...f0b
Anonym bruker Skrevet 21. september 2017 #7 Skrevet 21. september 2017 Du trenger ikke mer enn 1 penkjole heller. De fleste har likevel flere. Anonymkode: af9f4...88f
Anonym bruker Skrevet 21. september 2017 #8 Skrevet 21. september 2017 2 minutter siden, Anonym bruker skrev: Du trenger ikke mer enn 1 penkjole heller. De fleste har likevel flere. Anonymkode: af9f4...88f Hehe, good one Man trenger ikke mer enn to sett sengetøy heller, eller mer enn en type frukt om gangen, eller mer enn to typer pålegg, eller mer enn et felles soverom og en kombinert kjøkken og stue.. Det er mye vi ikke trenger, men vi bor nå i Norge, og vi lever det gode liv. Men det er lov å velge annerledes også, sjekk disse folka f.eks http://www.kk.no/mamma/smabarnsforeldrene-oskar-og-maribel-pensjonerte-seg-som-40-aringer/68708009 Anonymkode: 9dfa5...7dd
Anonym bruker Skrevet 21. september 2017 #9 Skrevet 21. september 2017 Jo, for jeg har barn som sliter med å holde seg og jeg vil ikke at de skal lukte tiss. Anonymkode: d9da9...8d9
Anonym bruker Skrevet 21. september 2017 #10 Skrevet 21. september 2017 41 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jeg ler av de som har 10-15 sett ulltøy pr barn. Vet dere hva det er? Jåleri! Flåseri! Du trenger maks 3 sett ull pr barn. Og til og med da, så trenger du ikke å vaske hver dag Ull med matflekker må vaskes. Ellers kan det luftes. Skift i barnehagen/på skolen? Trenger ikke å være i ull, det Anonymkode: 6a3d4...ad0 ...men det er så utrolig praktisk med et nytt sett til hver dag hele uken, pluss et par i back up og to-tre sett i hylla i bhg, og så kun kunne ta en ullvask på søndager Så da gjør jeg det jeg, siden jeg kan Jeg kildesorterer da, og hjelper gamle damer over veien hvis det trengs, så jeg prøver å kompansere for det dårlige mennesket jeg er med denne "ull sløsingen" min. Anonymkode: 61b5c...614
Anonym bruker Skrevet 21. september 2017 #11 Skrevet 21. september 2017 Jeg har kjøpt inn 10 sett til babyen min på 8 mnd. Kommer bare til å bruke ull om høsten og vinteren. Må gjerne skifte en eller to ganger om dagen også Anonymkode: 9812b...eae
Anonym bruker Skrevet 21. september 2017 #12 Skrevet 21. september 2017 59 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jeg ler av de som har 10-15 sett ulltøy pr barn. Vet dere hva det er? Jåleri! Flåseri! Du trenger maks 3 sett ull pr barn. Og til og med da, så trenger du ikke å vaske hver dag Ull med matflekker må vaskes. Ellers kan det luftes. Skift i barnehagen/på skolen? Trenger ikke å være i ull, det Anonymkode: 6a3d4...ad0 Så bra at du får ledd da, virker som du trenger det:)! Jeg storkoser meg med å være jålete og kjører kun det dyreste fordi det er det jeg vil. Legger negler annen hver uke, frisør hver 4 uke, spiser ute 3-4 ganger pr uke fordi jeg ikke gidder lage mat hjemme og jeg kjøper privat leksehjelp til den ene ungen, får frokost levert på døra hver søndag og bytter bil omtrent en gang i året. Jålete? Ja visst, og jeg koooser meg, og det som er bra er jo at du får deg en god latter samtidig;) Anonymkode: 3e624...a65
Anonym bruker Skrevet 21. september 2017 #13 Skrevet 21. september 2017 tja...en 7-8 ullsett mener jeg er et minimum, i hvertfall her på vestlandet hvor man nesten går med ull året rundt pga det oseaniske klimaet. Men ull varer lenge, holder seg mye finere i vask enn bomull, så ungene har stort sett settene sine i 2 år før de må få nye. Bruker mye ull på tidlig høst, sein vår så det er en 8-9 mnd med ull innerst Anonymkode: e462a...0c7
sotosmor Skrevet 21. september 2017 #14 Skrevet 21. september 2017 Her har vi flere sett med ull til jenta. Hvor mange sett hun har, vet jeg ikke. Men hun er frossen av seg, og bruker ull.
Anonym bruker Skrevet 21. september 2017 #15 Skrevet 21. september 2017 Her har begge barna 5 sett med ull hver. Og bytteklærne er i fleece, hvis det skulle være nødvendig. Så tas ullvasken i helgene Syns det fungerer veldig greit Anonymkode: 0c755...3ec
Anonym bruker Skrevet 21. september 2017 #16 Skrevet 21. september 2017 Du er virkelig i støtet i dag? Her går ungene kun i ull i barnehagen fra november til mars, da er det kjekt å ha litt å variere med. Vi har nok ca 10 sett pr år. Av beste kvalitet, selvsagt 😘 fordi vi kan. Anonymkode: a840b...c32
Anonym bruker Skrevet 21. september 2017 #17 Skrevet 21. september 2017 5 timer siden, Anonym bruker skrev: Pms på gang eller? Anonymkode: 71f8f...6e2 Du er så tøff at jeg dåner! 5 timer siden, EnDansPåRoser skrev: Mine barn bruker kun ulltøy på vinteren og da blir det knapt med 3 sett. Trenger ikke 15 sett, men i alle fall 5-6. Om du synes det er jåleri, så lever jeg greit med det. Jeg synes ikke 5 sett er jåleri. Det er en mellomting, vet du. 5 timer siden, Anonym bruker skrev: Mine barn har atopisk eksem så vi trenger ingen sett vi Anonymkode: 9dfa5...7dd Nei, men da så 5 timer siden, 3 i april skrev: Er du den samme hi som startet innlegget om hvorfor folk ikke hellet kjøper billige klær til ungene sine og heller gir til vedledighet ? Hva i huleste er vedledighet? Folk som ikke får solgt veden sin? Uhh.. 5 timer siden, Anonym bruker skrev: Skjønner ikke hvorfor folk må mene så mye om hva andre gjør. Jeg har ca ti ullsett. Jeg synes longs og ulltrøye går som undertøy og bør skiftes hver dag. Mulig du synes det er jåleri. Jeg synes det er greit. Også greit å slippe å vaske tøy nesten hver dag fordi man har lite tøy. Anonymkode: e8be4...f0b Ja, la heller tøyet ligge i skittentøyskurven og råtne, du! Lækkert! 5 timer siden, Anonym bruker skrev: Du trenger ikke mer enn 1 penkjole heller. De fleste har likevel flere. Anonymkode: af9f4...88f Det er sant, man trenger virkelig ikke mer enn 1 penkjole. Godt poeng! 5 timer siden, Anonym bruker skrev: Hehe, good one Man trenger ikke mer enn to sett sengetøy heller, eller mer enn en type frukt om gangen, eller mer enn to typer pålegg, eller mer enn et felles soverom og en kombinert kjøkken og stue.. Det er mye vi ikke trenger, men vi bor nå i Norge, og vi lever det gode liv. Men det er lov å velge annerledes også, sjekk disse folka f.eks http://www.kk.no/mamma/smabarnsforeldrene-oskar-og-maribel-pensjonerte-seg-som-40-aringer/68708009 Anonymkode: 9dfa5...7dd Lever det gode liv?.. Tror noen her har misforstått hva "godt" er 5 timer siden, Anonym bruker skrev: Jo, for jeg har barn som sliter med å holde seg og jeg vil ikke at de skal lukte tiss. Anonymkode: d9da9...8d9 Den skjønner jeg! Vurdert bleie, eller? 4 timer siden, Anonym bruker skrev: ...men det er så utrolig praktisk med et nytt sett til hver dag hele uken, pluss et par i back up og to-tre sett i hylla i bhg, og så kun kunne ta en ullvask på søndager Så da gjør jeg det jeg, siden jeg kan Jeg kildesorterer da, og hjelper gamle damer over veien hvis det trengs, så jeg prøver å kompansere for det dårlige mennesket jeg er med denne "ull sløsingen" min. Anonymkode: 61b5c...614 Haha, æsj.. du lar ulltøyet ligge og bli surt og muggent i skittentøyet hele uka? Så deilig, da! Høres ut som du har renholdet i orden Er du en sånn som leier inn thaidamer/polske kvinner til å vaske huset for deg også? Bare lurer. Kildesortering er bare tull. Men å hjelpe gamle damer over veien er fint! 4 timer siden, Anonym bruker skrev: Jeg har kjøpt inn 10 sett til babyen min på 8 mnd. Kommer bare til å bruke ull om høsten og vinteren. Må gjerne skifte en eller to ganger om dagen også Anonymkode: 9812b...eae Oi.. skifte to ganger om dagen, hver dag? Kan ikke forstå hvorfor. Er du så sølete av deg? 4 timer siden, Anonym bruker skrev: Så bra at du får ledd da, virker som du trenger det:)! Jeg storkoser meg med å være jålete og kjører kun det dyreste fordi det er det jeg vil. Legger negler annen hver uke, frisør hver 4 uke, spiser ute 3-4 ganger pr uke fordi jeg ikke gidder lage mat hjemme og jeg kjøper privat leksehjelp til den ene ungen, får frokost levert på døra hver søndag og bytter bil omtrent en gang i året. Jålete? Ja visst, og jeg koooser meg, og det som er bra er jo at du får deg en god latter samtidig;) Anonymkode: 3e624...a65 Har du ikke fine nok negler selv? Det var trist å høre.. Her klipper jeg håret 1 gang i året og har flott hår! Men ikke alle kan være like heldige, skjønner at du må til frisøren hvis du har stygt hår som må pleies ofte. Det med bilen kan kanskje tyde på at du lider av et mindreverdighetskompleks og er litt stormannsgal. Men det er kanskje ikke noe du kan noe for? 3 timer siden, Anonym bruker skrev: tja...en 7-8 ullsett mener jeg er et minimum, i hvertfall her på vestlandet hvor man nesten går med ull året rundt pga det oseaniske klimaet. Men ull varer lenge, holder seg mye finere i vask enn bomull, så ungene har stort sett settene sine i 2 år før de må få nye. Bruker mye ull på tidlig høst, sein vår så det er en 8-9 mnd med ull innerst Anonymkode: e462a...0c7 Det er veldig greit å ha klær i 2 år, da. Men det er jo folk som kjøper 15 sett til 2-3-åringen sin, som ikke passer inn i det neste år 2 timer siden, sotosmor skrev: Her har vi flere sett med ull til jenta. Hvor mange sett hun har, vet jeg ikke. Men hun er frossen av seg, og bruker ull. Du har så mange at du har mistet tellingen? 2 timer siden, Anonym bruker skrev: Her har begge barna 5 sett med ull hver. Og bytteklærne er i fleece, hvis det skulle være nødvendig. Så tas ullvasken i helgene Syns det fungerer veldig greit Anonymkode: 0c755...3ec Fleece er undervurdert 1 time siden, Anonym bruker skrev: Du er virkelig i støtet i dag? Her går ungene kun i ull i barnehagen fra november til mars, da er det kjekt å ha litt å variere med. Vi har nok ca 10 sett pr år. Av beste kvalitet, selvsagt 😘 fordi vi kan. Anonymkode: a840b...c32 "Kjekt å variere", du har lekt med dukker hele livet og ikke helt klart å vokse opp? Anonymkode: 6a3d4...ad0
Anonym bruker Skrevet 21. september 2017 #18 Skrevet 21. september 2017 5 minutter siden, Anonym bruker skrev: Du er så tøff at jeg dåner! Jeg synes ikke 5 sett er jåleri. Det er en mellomting, vet du. Nei, men da så Hva i huleste er vedledighet? Folk som ikke får solgt veden sin? Uhh.. Ja, la heller tøyet ligge i skittentøyskurven og råtne, du! Lækkert! Det er sant, man trenger virkelig ikke mer enn 1 penkjole. Godt poeng! Lever det gode liv?.. Tror noen her har misforstått hva "godt" er Den skjønner jeg! Vurdert bleie, eller? Haha, æsj.. du lar ulltøyet ligge og bli surt og muggent i skittentøyet hele uka? Så deilig, da! Høres ut som du har renholdet i orden Er du en sånn som leier inn thaidamer/polske kvinner til å vaske huset for deg også? Bare lurer. Kildesortering er bare tull. Men å hjelpe gamle damer over veien er fint! Oi.. skifte to ganger om dagen, hver dag? Kan ikke forstå hvorfor. Er du så sølete av deg? Har du ikke fine nok negler selv? Det var trist å høre.. Her klipper jeg håret 1 gang i året og har flott hår! Men ikke alle kan være like heldige, skjønner at du må til frisøren hvis du har stygt hår som må pleies ofte. Det med bilen kan kanskje tyde på at du lider av et mindreverdighetskompleks og er litt stormannsgal. Men det er kanskje ikke noe du kan noe for? Det er veldig greit å ha klær i 2 år, da. Men det er jo folk som kjøper 15 sett til 2-3-åringen sin, som ikke passer inn i det neste år Du har så mange at du har mistet tellingen? Fleece er undervurdert "Kjekt å variere", du har lekt med dukker hele livet og ikke helt klart å vokse opp? Anonymkode: 6a3d4...ad0 Veldig enig med deg. Folk er gale. Men har de skapplass og råd, så versegod. Ser folk legger ut klespakker med veldig mye i samme str, og da tenker jeg mitt.. Men de om det. Kjøper som oftest mere enn 3 sett jeg også, men ikke 15. 🙈🙈🙈 så lenge folk har råd, så versegod. Værre med de som liksom har dårlig råd, men måååå ha en haug med lillelam ull🙈🙈🙈🙈 Anonymkode: 24c89...7a5
Anonym bruker Skrevet 21. september 2017 #19 Skrevet 21. september 2017 22 minutter siden, Anonym bruker skrev: Du er så tøff at jeg dåner! Jeg synes ikke 5 sett er jåleri. Det er en mellomting, vet du. Nei, men da så Hva i huleste er vedledighet? Folk som ikke får solgt veden sin? Uhh.. Ja, la heller tøyet ligge i skittentøyskurven og råtne, du! Lækkert! Det er sant, man trenger virkelig ikke mer enn 1 penkjole. Godt poeng! Lever det gode liv?.. Tror noen her har misforstått hva "godt" er Den skjønner jeg! Vurdert bleie, eller? Haha, æsj.. du lar ulltøyet ligge og bli surt og muggent i skittentøyet hele uka? Så deilig, da! Høres ut som du har renholdet i orden Er du en sånn som leier inn thaidamer/polske kvinner til å vaske huset for deg også? Bare lurer. Kildesortering er bare tull. Men å hjelpe gamle damer over veien er fint! Oi.. skifte to ganger om dagen, hver dag? Kan ikke forstå hvorfor. Er du så sølete av deg? Har du ikke fine nok negler selv? Det var trist å høre.. Her klipper jeg håret 1 gang i året og har flott hår! Men ikke alle kan være like heldige, skjønner at du må til frisøren hvis du har stygt hår som må pleies ofte. Det med bilen kan kanskje tyde på at du lider av et mindreverdighetskompleks og er litt stormannsgal. Men det er kanskje ikke noe du kan noe for? Det er veldig greit å ha klær i 2 år, da. Men det er jo folk som kjøper 15 sett til 2-3-åringen sin, som ikke passer inn i det neste år Du har så mange at du har mistet tellingen? Fleece er undervurdert "Kjekt å variere", du har lekt med dukker hele livet og ikke helt klart å vokse opp? Anonymkode: 6a3d4...ad0 Stakkar. Så lite du har i livet ditt. Anonymkode: a840b...c32
Anonym bruker Skrevet 21. september 2017 #20 Skrevet 21. september 2017 Ingen av mine barn tåler ull pga eksem så vi har klart oss uten. Eldste er 12 år. Så ja alle klarer seg sikkert med 3 sett 👍 Anonymkode: 60ec5...389
Anonym bruker Skrevet 21. september 2017 #21 Skrevet 21. september 2017 Jo, barnet mitt trenger 15 sett Anonymkode: 22982...66e
Anonym bruker Skrevet 21. september 2017 #22 Skrevet 21. september 2017 6 timer siden, Anonym bruker skrev: Jeg ler av de som har 10-15 sett ulltøy pr barn. Vet dere hva det er? Jåleri! Flåseri! Du trenger maks 3 sett ull pr barn. Og til og med da, så trenger du ikke å vaske hver dag Ull med matflekker må vaskes. Ellers kan det luftes. Skift i barnehagen/på skolen? Trenger ikke å være i ull, det Anonymkode: 6a3d4...ad0 Som barnehageansatt så må jeg si at det er noe skikkelig dritt når skiftetøyet bare er bomull, og vi skal være ute resten av dagen Anonymkode: 0e75a...db9
Anonym bruker Skrevet 21. september 2017 #23 Skrevet 21. september 2017 49 minutter siden, Anonym bruker skrev: Du er så tøff at jeg dåner! Jeg synes ikke 5 sett er jåleri. Det er en mellomting, vet du. Nei, men da så Hva i huleste er vedledighet? Folk som ikke får solgt veden sin? Uhh.. Ja, la heller tøyet ligge i skittentøyskurven og råtne, du! Lækkert! Det er sant, man trenger virkelig ikke mer enn 1 penkjole. Godt poeng! Lever det gode liv?.. Tror noen her har misforstått hva "godt" er Den skjønner jeg! Vurdert bleie, eller? Haha, æsj.. du lar ulltøyet ligge og bli surt og muggent i skittentøyet hele uka? Så deilig, da! Høres ut som du har renholdet i orden Er du en sånn som leier inn thaidamer/polske kvinner til å vaske huset for deg også? Bare lurer. Kildesortering er bare tull. Men å hjelpe gamle damer over veien er fint! Oi.. skifte to ganger om dagen, hver dag? Kan ikke forstå hvorfor. Er du så sølete av deg? Har du ikke fine nok negler selv? Det var trist å høre.. Her klipper jeg håret 1 gang i året og har flott hår! Men ikke alle kan være like heldige, skjønner at du må til frisøren hvis du har stygt hår som må pleies ofte. Det med bilen kan kanskje tyde på at du lider av et mindreverdighetskompleks og er litt stormannsgal. Men det er kanskje ikke noe du kan noe for? Det er veldig greit å ha klær i 2 år, da. Men det er jo folk som kjøper 15 sett til 2-3-åringen sin, som ikke passer inn i det neste år Du har så mange at du har mistet tellingen? Fleece er undervurdert "Kjekt å variere", du har lekt med dukker hele livet og ikke helt klart å vokse opp? Anonymkode: 6a3d4...ad0 Så ufyselig du var da Anonymkode: 0e75a...db9
Anonym bruker Skrevet 21. september 2017 #24 Skrevet 21. september 2017 Helt enig i at 15 sett er unødvendig. Har vært mamma i 12 år, og barna har aldri hatt så mange sett samme sesong. Men 3 er og altfor lite på små barn. På skolebarn holder det med tre sett, selv for oss som har barn som trener langrenn og derfor bruker mye ull. Anonymkode: cc9e3...b91
Anonym bruker Skrevet 21. september 2017 #25 Skrevet 21. september 2017 8 timer siden, Anonym bruker skrev: Jeg har kjøpt inn 10 sett til babyen min på 8 mnd. Kommer bare til å bruke ull om høsten og vinteren. Må gjerne skifte en eller to ganger om dagen også Anonymkode: 9812b...eae Atte what????? 🤣🤣🤣🤣🤣 hva kostet det tilsammen? Anonymkode: 6818d...c9c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå