Gå til innhold

Hvilken skotype ville du valgt til bruk i barnehagen?

Anbefalte innlegg

Ser ikke de store forskjellene.. Skal brukes på tur i skauen, så jeg har valgt "vanntette" sko.

SKO NUMMER ÉN:

Robust, vanntett fritidssko for barn. Hurtigsnøring for enkelt stramming og overdel i semsket skinn og luftig mesh. Støtabsorberende mellomsåle i EVA.

Timberland Trail Force L/F GTX Bungee er sko for den aktive som ikke trenger å tenke på hverken våte eller slitne føtter. Perfekt for bruk i barnehage eller skole. 

Overdelen er kledd i semsket skinn og mesh, som sørger for god slitestyrke, fleksibilitet og lufting. Praktiske hurtiglisser gjør det enkelt å stramme på seg skoen ordentlig. 

GORE-TEX® membran sørger for at skoen er vanntett, og transporterer fukt og svette innenfra og ut. 

Behagelig innersåle i OrthoLite® gir lett demping og fuktransportering. Mellomsåle i EVA med CrashBlaster i hæl som gir stabilitet og støtabsorbering hele dagen med hopping, løping og lek. 

Slitesterk undersåle av GreenRubber som er myk gummi med skikkelig grep mot underlaget.

Spesifikasjoner:
- Overdel: Semsket skinn, mesh, hurtigsnøring
- Membran: GORE-TEX ®
- Innersåle: OrthoLite®
- Mellomsåle: EVA, CrashBlaster
- Yttersåle: GreenRubber

Bilde:

sko2.thumb.jpg.893ec751b3f2d1b2c01deb35a9fd2b03.jpg

SKO NUMMER TO:

Vanntett, lett og komfortabel helårs tursko med overdel i semsket skinn og pustende mesh. God stabilitet og demping med Techlite™-mellomsåle.

Columbia Childrens North Plains Waterproof er svært allsidig og kan brukes de til fleste utendørsaktiviteter, i all slags vær.

Techlite™ er en lettvekts mellomsåle som sørger for langvarig komfort og god demping. Yttersålen Omni-GRIP™ legger ikke merker og gir godt grep til underlaget.

Spesifikasjoner: 
- Overdel: Semsket skinn, pustende mesh
- Membran: Søm-forseglet bootie-membran
- Mellomsåle: Techlite™
- Yttersåle: Omni-GRIP™, non-marking gummi 

Bilde:
sko1.thumb.jpg.781b6cc61b8037b46ea181e31ee49176.jpg

Hvilke bør jeg gå for, da!? 

Anonymkode: 71f46...1b6

Fortsetter under...

Har hatt begge disse to merkene vanntette joggesko til mine barn og merket ingen forskjell, begge er vanntette, begge godt likt av barna.

I år har vi gått for en litt høyere modell og er veldig fornøyd med det.

Ligner disse, men våre var viking. Finner ikke noe bilde av dem, så kanskje de er fjorårsmodell, vi fikk de med rabatt nemlig...

https://www.eurosko.com/no/products/ponny-sympatex/ponny-sympatex-0014/?itemId=84476001

Anonymkode: 21c99...59a

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Har hatt begge disse to merkene vanntette joggesko til mine barn og merket ingen forskjell, begge er vanntette, begge godt likt av barna.

I år har vi gått for en litt høyere modell og er veldig fornøyd med det.

Ligner disse, men våre var viking. Finner ikke noe bilde av dem, så kanskje de er fjorårsmodell, vi fikk de med rabatt nemlig...

https://www.eurosko.com/no/products/ponny-sympatex/ponny-sympatex-0014/?itemId=84476001

Ja, men her kjøpte vi sko fra Viking i våres, de mistet vanntettheten sin etter 1 måneds bruk i barnehagen ;) Så holder meg unna Viking, gitt... Dessuten trenger ikke vanntette sko å være høye, de klipper gresset i barnehagen, og dersom det er vått på tur tar de på støvler. Skoene brukes bare i tørt vær, men jeg helgarderer med at de er vanntette. 

4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ja, men her kjøpte vi sko fra Viking i våres, de mistet vanntettheten sin etter 1 måneds bruk i barnehagen ;) Så holder meg unna Viking, gitt... Dessuten trenger ikke vanntette sko å være høye, de klipper gresset i barnehagen, og dersom det er vått på tur tar de på støvler. Skoene brukes bare i tørt vær, men jeg helgarderer med at de er vanntette. 

Jeg har fire barn, og alltid brukt mye viking (selv om vi også har prøvd mye annet har vi alltid minst ett par viking hver sesong). En eneste gang har jeg opplevd at de sluttet å være vanntette, da klagde jeg og fikk nye med en gang. Det kan selvfølgelig skje at det er noe galt med membranen, hull i den, sydd i feil vei, hva vet jeg, men gore-tex skal være vanntett, så er de ikke det klager du. Det var helt uproblematisk, de beklagde seg veldig og jeg fikk bare nye.

Annonse

9 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Da er det en feilvare og grunn til å reklamere. 

Så lenge skoen er impregnert riktig så skal den være vanntett som lovet. 

Jobber som produktutvikler for et annet merke og noen ganger skjer dette. Umulig å se dette på skoen når den er ny. Du får nye sko eller pengene tilbake. 

Anonymkode: e29c7...288

9 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg har fire barn, og alltid brukt mye viking (selv om vi også har prøvd mye annet har vi alltid minst ett par viking hver sesong). En eneste gang har jeg opplevd at de sluttet å være vanntette, da klagde jeg og fikk nye med en gang. Det kan selvfølgelig skje at det er noe galt med membranen, hull i den, sydd i feil vei, hva vet jeg, men gore-tex skal være vanntett, så er de ikke det klager du. Det var helt uproblematisk, de beklagde seg veldig og jeg fikk bare nye.

Åh.. visste ikke det. Har ikke kvitteringen lenger, siden jeg kjøpte dem i våres. Fra XXL! Er de greie på sånt eller? 

3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Da er det en feilvare og grunn til å reklamere. 

Så lenge skoen er impregnert riktig så skal den være vanntett som lovet. 

Jobber som produktutvikler for et annet merke og noen ganger skjer dette. Umulig å se dette på skoen når den er ny. Du får nye sko eller pengene tilbake. 

Anonymkode: e29c7...288

Skal være klar over det neste gang. Gjelder det shoeday og? For jeg har kjøpt sko fra shoeday, som ikke har vært vanntette i det hele tatt...

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Vi har nr 1 til minste på 2 år. Og veldig fornøyde. Sitter godt på foten og er lette 

Anonymkode: 7a0c1...dd0

så bra :) Har en 2-åring også, kanskje jeg skal kjøpe til begge.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...