Gå til innhold

Fordeler med ipad vs vanlig nettbrett, noen som vet?

Anbefalte innlegg

Sønnen min på 10 år trenger nytt nettbrett. Han har hatt et samsung nettbrett i noen år og vært fornøyd med det. Men ipad er kanskje bedre? Hva er bedre med ipad? Hvorfor velge det ene foran det andre?

Setter pris på hjelp til å forstå ☺

Fortsetter under...

Om du har Apple tv og iPhone er det veldig lettvint å ha samme konto på alt. Filmer du har kjøpt i iTunes blir tilgjengelige flere steder for eksempel Også det å sende med airplay fra ipad til tv er en veldig fin funksjon. 

Anonymkode: cb95d...b56

Skolene bruker ipad. Greit å være kjent med ipad om skolen etter hvert begynner å bruke det.  Den store ulempen er jo prisen, men ofte får en hva en betaler for, samme hva en velger.

Anonymkode: 4e030...2f1

Selv er jeg litt Apple motstander så jeg hadde valgt nettbrett, man kan får veldig gode nettbrett i forhold til prisen på en iPad og en 10-åring er ikke alltid like flink til å se hvor de legger de fra seg så lavere terskel for å skulle erstatte den. 

Anonymkode: 89feb...86b

Annonse

Takk for svar alle sammen. Hverken gutten eller jeg har iphone eller andre appleprodukter og har dermed ingen erfaring på området. Det vi har erfaring med er Samsung. 

Jeg sendte sms til læreren hans og spurte hvor sannsynlig det er om han evt skal kunne bruke nettbrett på skolen i læresituasjon, og fikk et ganske tvetydig svar. 

Tenker jeg oppsøker en forretning som selger slikt og spør litt. En fordel med å velge nytt android er jo at vi fortsetter med samme googlekonto slik at alle appene han bruker i dag kan enkelt hentes ned igjen på nytt. Går han over på iPad må vi vel lage en itunekonto i stedet for, sant? 

2 timer siden, Love my kidz skrev:

Går han over på iPad må vi vel lage en itunekonto i stedet for, sant? 

Ja, du må også regne med å betale en liten sum da flere gratisapper på android koster penger på ipad. Mange av spillene o.l.

Nå går det meste såpass på kryss og tvers at det utgjør liten forskjell på om det er android eller ipad. Og om skolen krever spesielle programmer som kun finnes på Ipad, så er det dem så må skaffe evt tilgjengelig utstyr.

4 minutter siden, Ann Christin skrev:

Ja, du må også regne med å betale en liten sum da flere gratisapper på android koster penger på ipad. Mange av spillene o.l.

Nå går det meste såpass på kryss og tvers at det utgjør liten forskjell på om det er android eller ipad. Og om skolen krever spesielle programmer som kun finnes på Ipad, så er det dem så må skaffe evt tilgjengelig utstyr.

Takk for god info, var nettopp sånn info jeg trengte for å bli sikker på hva som er best. For min sønns hjemmebruk blir det nok best å fortsette med androidsystem, så får det bli som du sier, at dersom det blir noe mot skolearbeid så får de dekke utstyr for det. 

Da blir det nok en handletur på lørdag ☺

Den største fordelen med ipad vil jeg si er at det er det alle har.

Jeg har fire barn, og har stadig venner på overnatting som har med nettbrettet sitt. Hittil har det skjedd en gang at et barn har hatt noe annet enn ipad... Så her har virkelig alle ipad, det er det alle kan bruke, de hjelper hverandre osv.

Ellers er nok ikke det ene så mye bedre enn det andre, det er rett og slett smak og behag. Ipad er vel kjent for å være mest brukervennlig, men om sønnen din allerede er vant til android er jo ikke det noe problem.

Anonymkode: 9959d...dc8

Jeg tror det er viktig å tenke på hca du skal bryke den til og hva annet dere har i hus. Meg og ungene har bare appelprofukter. Vi kan bruke ting omhverandre. Min exmann og hans barn hadde android i ulike merker, de kunne ikke bruke slt omhverandre. Noennting kunne de det med ogvandre ikke. 

Hva bruken er har også mye å si. Ene ungenmin som bruker slike ting mye har iphone, ipad og en pc. Ipad og pc kan hun lett overføre og ordne ting med, men ipaden er mest til underholdning. Pc har hun for kraftige spill og programere. 

Erfaringen her i huset er at appelprodukter varer lengre enn android. Nå tok min ipad kvelden etter 9år. Min ex mann har nesten byttet en gang i året. Ulike feil og problemer hver gang. Hans var billigere enn min, men totalt var nok min ipad velsig mye billigere.

Anonymkode: 5768e...9e2

18 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg tror det er viktig å tenke på hca du skal bryke den til og hva annet dere har i hus. Meg og ungene har bare appelprofukter. Vi kan bruke ting omhverandre. Min exmann og hans barn hadde android i ulike merker, de kunne ikke bruke slt omhverandre. Noennting kunne de det med ogvandre ikke. 

Hva bruken er har også mye å si. Ene ungenmin som bruker slike ting mye har iphone, ipad og en pc. Ipad og pc kan hun lett overføre og ordne ting med, men ipaden er mest til underholdning. Pc har hun for kraftige spill og programere. 

Erfaringen her i huset er at appelprodukter varer lengre enn android. Nå tok min ipad kvelden etter 9år. Min ex mann har nesten byttet en gang i året. Ulike feil og problemer hver gang. Hans var billigere enn min, men totalt var nok min ipad velsig mye billigere.

Anonymkode: 5768e...9e2

Vi har helt motsatt erfaring. Vi har både apple og android produkter i hus og er mest fornøyd med android. Apple sine produkter har hatt kortere levetid og det er mer trøbbel med de. De oppdaterer seg i hytt og pine og etterpå virker det ikke som det skal. Min nye ipad sluttet å virke etter kun 4 uker. Leverte den på eplehuset og de nektet å reparere/erstatte den fordi de påstod at det var jeg som hadde gjort noe feil. Heldigvis er min mann dataingeniør og kunne motbevise alle tåpelige påstander de kom med og kunne i detalj forklare hva som var skjedd. Vår erfaring er at når noe skjer er apple veldig vanskelige å få noe som helst hjelp fra.

Anonymkode: e819f...40b

44 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Vi har helt motsatt erfaring. Vi har både apple og android produkter i hus og er mest fornøyd med android. Apple sine produkter har hatt kortere levetid og det er mer trøbbel med de. De oppdaterer seg i hytt og pine og etterpå virker det ikke som det skal. Min nye ipad sluttet å virke etter kun 4 uker. Leverte den på eplehuset og de nektet å reparere/erstatte den fordi de påstod at det var jeg som hadde gjort noe feil. Heldigvis er min mann dataingeniør og kunne motbevise alle tåpelige påstander de kom med og kunne i detalj forklare hva som var skjedd. Vår erfaring er at når noe skjer er apple veldig vanskelige å få noe som helst hjelp fra.

Anonymkode: e819f...40b

Høres jo ut som det var noe galt med den ipaden du hadde. Vi har 5 ipader, 2 macbook air, 2 apple tv og 4 iphoner i hus. alt bare virker, og alt virker på tvers av hverandre uten noen avanserte innstillinger. Og alt er dønn stabilt. Vi har prøvd både pc og android telefoner pga. pris, men som hun over, har vi funnet ut at det blir dyrt å handle billig, når du hele tiden må kjøpe nytt. For eksempel er macbooken min 4 år, og den er like rask som den dagen jeg fikk den. Pcen min mann kjøpte samtidig, er blitt så treg at den nesten er ubrukelig. 

Anonymkode: 4e030...2f1

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...