Gå til innhold

Hvor mange grader ca når dere starter med ull?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Under 10 på dagtid. Hender jo det er 5 grader om morran, og 15 på dagen (+ sol). "Litt" varmt med ull i så mang varmegrader og sol... Men idag har jeg faktisk på ull. En body. Prøver det og ser! 

Anonymkode: 7c9f0...ab3

Skrevet
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Under 10 på dagtid. Hender jo det er 5 grader om morran, og 15 på dagen (+ sol). "Litt" varmt med ull i så mang varmegrader og sol... Men idag har jeg faktisk på ull. En body. Prøver det og ser! 

er meldt 11 grader

Skrevet

Tok på førsteklassingen ull innerst i dag. Hun er frossen av seg, og de skal ha uteskole hele dagen. Er meldt ca 10 grader og overskyet/regn. 

Anonymkode: b8b68...bf4

Skrevet

Her har 1 kl på seg vanlig strømpebukse i dag.

Skrevet

Begynt så smått med ulltrøye/ull t-skjorte og ullsokker på dager det er rått og vått og de skal være mye ute.

Skrevet

Begynte med ull på meg selv denne uka ;) 

Ungene (skolebarn) bruker ikke ull før det er minusgrader. De er mye ut og inn, mest inne, og ute spiller de fotball så de hadde blitt aaaaalt for varme. Jeg jobber i bhg og er mye ute. 

Anonymkode: 8cf42...244

Skrevet
4 timer siden, Mamma`n til Will& Ailo skrev:

Her har 1 kl på seg vanlig strømpebukse i dag.

Under bukse????? Oj... hva tar du på når det blir frost liksom

Anonymkode: f0d65...b32

Skrevet
7 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Under bukse????? Oj... hva tar du på når det blir frost liksom

Anonymkode: f0d65...b32

Sikkert ull ;)

Skrevet

Når det kryper ned til 5 grader tar jeg på ull/bambus :)

Skrevet

Mine går i ull nå. Ullundertrøye og bukse i tynn ull. Jenta med en sommerkjole oppå. 

Det høljer ute,  og de skal være ute hele dagen. Da er det bedre med klam og tynn ull under regntøyet enn klam og tynn bomull. 

På oppholdsdager sparer jeg ulla ei stund til. 

Anonymkode: 427c9...601

Skrevet

12 grader og pøsregn her.

tvillingene på 1,5 år bader i sølepyttene og det er turdag i barnehagen idag.

tok på tynn ullbody, ullstrømpebukse og dongeri selebukse oppå. Buksa tas selvsagt av både inne om de er varme og før de tar på regntøy. 

Anonymkode: 2a1af...dac

Skrevet

Bruker kun ull på de kaldeste dagene når de skal være mye ute. Må være under minus 5. 

Anonymkode: bd8ee...806

Skrevet

Tok på ulltrøye og ullsokker på 2 klassingen som skulle på tur ned skolen idag. 12 grader, men pøsregn.

Anonymkode: 2217a...09d

Skrevet

Jeg har en utendørs jobb selv. Når det er regn og grått spm i dag tar jeg på tynn ull under de vanlige arbeidsklærne på dager som i dag. Nå er det 12 grader ute og det er deilig med det varme ullundertøyet selv om det ikke er jelt nødvendig. Hvis det blir varmt tar jeg bare av meg jakka. Så lenge jeg kan regulere temperaturen på overkroppen med å ta av et lag eller to liker jeg ullundertøy selv om det ikke er så veldig kaldt.

Anonymkode: d0b69...4c0

Skrevet

Min femåring velger ullundertøy selv i skapet sitt nå, og har gjort det et par uker. Han har gått i ull fra september til mai siden han var gammel nok til å si ja og nei.

Han sier det er mykt og deilig å gå i i barnehagen, og at han ikke blir for varm. Bruker det som klær da, uten mellomlag i tillegg. Når det blir kaldere ute tar vi på mellomlag i ull eller fleece i tillegg. 

Skolebarna mine bruker bare ull på skoledager hvor det er minusgrader og de skal være ute mer enn vanlige friminutter. Og når vi skal på turer, på fjellet og sånt, selvfølgelig. 

Anonymkode: a0c73...fb9

Skrevet

Sånn ca ved minusgrader

Skrevet

må være minusgrader

Anonymkode: dbe37...e72

Skrevet

Har tatt ullongs på meg selv innimellom i det siste 5-8 grader ute. Har vært et par ganger jeg har gått tur på jobb uten, og det har vært surt.
Barna styrer selv hva de kler på seg, eldste tar kun longs på seg om vi skal på skitur, skutertur eller fisketur.
Minsta på 12 år får også styre selv, jeg anbefaler hva hun bør kle på seg, hun kler gjerne ikke det på seg den første dagen jeg anbefaler det, men gjør det gjerne etter å ha erfart at det kanskje var litt lurt å høre på mamma likevel.

Anonymkode: 040e3...0aa

Skrevet

Bruker ull fom 4 minusgrader og kaldere. Har en varm unge 

Anonymkode: 8593f...662

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...