Anonym bruker Skrevet 19. september 2017 #1 Skrevet 19. september 2017 Jeg kaller det sport i mangel av et annet ord. Jeg skal ikke begynne med det selv, men lurer likevel litt. Anonymkode: d7147...8eb
Anonym bruker Skrevet 19. september 2017 #2 Skrevet 19. september 2017 Ha ikke satt meg veldig inn i det, men mentalt kan det da ikke være sunt? Anonymkode: 01f73...cbc
Anonym bruker Skrevet 19. september 2017 #3 Skrevet 19. september 2017 Det positive er at de trener hele kroppen, muskler all over, og at de ikke overtrener så det blir body building. De har en veldig fin kropp utensom konkurranser. Men den "deffingen" de driver med før konkurranser, når de skal ha fettprosenten så sinnsykt lavt så det ikke ligger noe fett utenpå musklene, det tviler jeg på er særlig sunt. Anonymkode: 90f99...569
Anonym bruker Skrevet 19. september 2017 #4 Skrevet 19. september 2017 Nei, det er vel der det skurrer litt for meg også. Jeg spør fordi jeg har en kjær person som jeg bare vil vel som satser på dette, og lurer på om jeg bør være bekymret. Anonymkode: d7147...8eb
Anonym bruker Skrevet 19. september 2017 #5 Skrevet 19. september 2017 Er det påvist skader blant de som driver med dette, noen som vet? Anonymkode: d7147...8eb
Anonym bruker Skrevet 19. september 2017 #6 Skrevet 19. september 2017 Skremmende mange som har hatt spiseforstyrrelser begynner med Fitness og erklærer seg "frisk og sunn". Som tidligere anorektiker så vet jeg at Fitness hadde vært strake veien tilbake til en eller annen forstyrrelse for min del. Men folk er forskjellige. Ære være de som klarer dette og holder seg friske i hodet. Å klare å presse seg ned i minimal fettprosent er en ting,- men deretter å gå fra "drømmekroppen" tilbake til sunn vekt må være vanskelig,- og tror mange aldri kommer seg dit de BØR være. Nå synes jeg ikke Fitness er sport, da treningen i seg selv ikke har noe mål og mening, og hvor sterk, utholdende eller rask man har blitt spiller ingen rolle hvis kroppen ikke er symmetrisk og akkurat passe markerte muskler. Om man har trent null, men SER riktig ut, så spiller det en større rolle enn innsatsen og fysiske prestasjoner man har oppnådd. Finner det også merkelig at mange av utøverne i "american ninja Warrior" f.eks, som er EKSTREMT sterke,- har mye mindre muskler enn de som trener Fitness. Marit Bjørgen har også brukt ti-år på å oppnå sine muskler. Se bilder fra 20årene hennes, da var hun jo godt trent i mange år, men musklene var LANGT nær så store som nå! Men når det kommer til Fitness kan "hvilken som helst" 20 åring som vil gå inn for en konkurranse og bli best på 6mndr...Litt merkelig, synes jeg..... Tror fåtallet som driver med Fitness klarer holde seg friske i sinnet og mange lider nok av ortoreksi,- særlig nå som det er blitt noe "for alle"....Også bruker de "Strong is the New skinny" som slagord....Blir kvalm. Styrke har NADA med saken å gjøre. Athletic Fitness er derimot hakket bedre,- der må utøverne prestere i tillegg. Men har mer sansen for crossfit,- strong-man og god gammeldags vekt- og styrkeløfting. DA kan man snakke om "strong" da!!!! Renheten innenfor sporten kan vel dog også diskuteres her,- men man må uansett faktisk trene og bli bedre enn man var i utgangspunktet,- og holder man seg på "mosjonistnivå" i disse idrettene, tror jeg man blir både strong, fit OG sunn, vil man hevde seg i konkurranser derimot, tror jeg sinnet må være med der også, for å stå mot fristelser om litt enklere vei til toppen. Anonymkode: f7303...10e
Anonym bruker Skrevet 19. september 2017 #7 Skrevet 19. september 2017 Jeg trente før sammen med en del som deltok, og de ønsket jeg skulle delta og. På den tiden trente jeg veldig mye styrke, og hadde en sterk kropp. Men jeg hadde aldri orket å gå igjennom det tøffe regimet, for å få den Fitness kroppen. For det er jo nazi regime, du må trene og spise det rette hver dag, og du spiser den samme kjedelige maten til alle måltider, og du sulter deg, for å gå ned i vekt. Jeg har og påvist lav forbrenning, så jeg måtte vel ha sultet meg en måned lenger enn de andre. Tror jeg hadde blitt farlig å leve med da. Ingen av de jeg kjente slet med skader, og de blir jo godt fulgt opp, for det er jo og en fin balanse mellom og spise for lite, og det de må ha, for å ikke miste for mye muskler og. Så tror ikke det er så farlig. Men tenker jo og, at det er forskjell på å gjøre det en gang, og det og gjøre det 20 ganger. Og de har jo fantastiske flotte, sterke sunne kropper off season. Tenker det er andre mye verre ting man kan gjøre. Anonymkode: 66b40...7c1
Anonym bruker Skrevet 19. september 2017 #8 Skrevet 19. september 2017 Det er ikke sunt verken mentalt eller fysisk . De mister ofte mensen ergo så blir det hormonforstyrrelser Anonymkode: 78e48...d96
Anonym bruker Skrevet 19. september 2017 #9 Skrevet 19. september 2017 Spørs også hvilke tilskudd man tar. Jeg tviler sterkt på at Marthe Sundby hadde fått primærtumor i lever hvis hun ikke hadde holdt på med fitness/body building. Det er nok masse tilskudd man tar for musklene som ikke er spesielt positivt for leveren. Anonymkode: dd132...fed
Anonym bruker Skrevet 19. september 2017 #10 Skrevet 19. september 2017 For å si de enkelt: Nei! http://www.vg.no/nyheter/meninger/kreft/kampen-om-kreften/a/24109338/ -Til de som vil protestere å si at man ikke trenger å dope seg: Det er vanskelig å hevde seg i konkuransen uten å "jukse littegranne". -Til de som vil si at det ikke nødvendigvis er på grunn av doping at hun har fått kreft: Sammenhengen mellom leverkreft og doping er veldig stor og det er et velkjent problem i denne og lignende miljø. -Til de som vil si: Ikke sikkert hun har dopet seg da: Øh, jo. Se på henne! Lytt til stemmen hennes! Jeg ville absolutt fått mine kjære bort fra en slik sport! Anonymkode: 3779f...83b
Anonym bruker Skrevet 19. september 2017 #11 Skrevet 19. september 2017 6 timer siden, Anonym bruker skrev: For å si de enkelt: Nei! http://www.vg.no/nyheter/meninger/kreft/kampen-om-kreften/a/24109338/ -Til de som vil protestere å si at man ikke trenger å dope seg: Det er vanskelig å hevde seg i konkuransen uten å "jukse littegranne". -Til de som vil si at det ikke nødvendigvis er på grunn av doping at hun har fått kreft: Sammenhengen mellom leverkreft og doping er veldig stor og det er et velkjent problem i denne og lignende miljø. -Til de som vil si: Ikke sikkert hun har dopet seg da: Øh, jo. Se på henne! Lytt til stemmen hennes! Jeg ville absolutt fått mine kjære bort fra en slik sport! Anonymkode: 3779f...83b Det visste jeg ikke. Hvor kan jeg finne kilder på at doping og leverkreft har sammenheng? Anonymkode: 4a7ef...899
Anonym bruker Skrevet 19. september 2017 #12 Skrevet 19. september 2017 Leste ei bok om fitness for noen år siden, der var det mange som dødde av hjerteinfarkt, kreft og organsvikt. Husker ikke hva boken hette 😤 Anonymkode: 7a435...31d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå