Anonym bruker Skrevet 19. september 2017 #1 Skrevet 19. september 2017 Fastlegen min har henvist meg til gynekolog,men da jeg fikk innkallelse i posten fikk jeg fnatt. Har fått time hos en mannlig gynekolog. Har lest uttalelser om han på legelisten.no og det er nesten utelukkende negative opplevelser. Kan jeg oppsøke kvinnelig gynekolog et annet sted uten henvisning fra fastlege? Eller må jeg be fastlege henvise meg på nytt? Gynekologen heter Nils Sørheim. Kanskje noen av dere har vært hos han? Anonymkode: f383f...eb5
Anonym bruker Skrevet 19. september 2017 #2 Skrevet 19. september 2017 Jeg har alltid fått henvisning av legen, og funnet gynekolog selv. Da kan du søke selv på nettet. Om du gjør det nå uten henv så blir det potensielt dyrere da... Evt så kan du søke deg opp til en selv, og gi nav og adresse til fastlegekontoret, så kan de sende på ny for deg (sparer deg et ledd). Anonymkode: 52304...8b5
Anonym bruker Skrevet 19. september 2017 #3 Skrevet 19. september 2017 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: Jeg har alltid fått henvisning av legen, og funnet gynekolog selv. Da kan du søke selv på nettet. Om du gjør det nå uten henv så blir det potensielt dyrere da... Evt så kan du søke deg opp til en selv, og gi nav og adresse til fastlegekontoret, så kan de sende på ny for deg (sparer deg et ledd). Anonymkode: 52304...8b5 Ok. Så da tar du bare med deg henvisningen fra legen til den gynekologen du finner? Hva mener du med gi nav og adresse til fastlegekontoret, at fastlege sender henvisning til den gynekolog jeg ønsker henvisning til? 😊 HI Anonymkode: f383f...eb5
Anonym bruker Skrevet 19. september 2017 #4 Skrevet 19. september 2017 Jeg ville bedt legen sende ny henvisning til en jeg ønsket. De to gangene jeg har fått gynekolog har jeg alltid blitt spurt hvem jeg vil ha. Den første når heg var gravid sa legen var litt spesiell, men den han ville anbefale. Hadde ikke legen sagt dette hadde jeg kanskje fått hetta første gang, for han var spesiell. Flink gynekolog og veldig fornøyd med han. Når jeg måtte ha ny etter å ha flyttet fikk jwg spm om hvem hvem ville ha. Jeg ønsket en nære og en nann. Legen min dro på smilebåndet når jeg sa mann. etter første fødsel måtte jeg på kontroller på kvinneklinikken i ett år etterpå pga komplikasjoner. Hadde flere kvinner der og må si de ikke var like forsiktige som mennene. Greit underlivet tåler mye, men stor forskjell på hvordan samme undersøkelse kan føles. Anonymkode: 151ac...567
Anonym bruker Skrevet 19. september 2017 #5 Skrevet 19. september 2017 23 minutter siden, Anonym bruker skrev: Ok. Så da tar du bare med deg henvisningen fra legen til den gynekologen du finner? Hva mener du med gi nav og adresse til fastlegekontoret, at fastlege sender henvisning til den gynekolog jeg ønsker henvisning til? 😊 HI Anonymkode: f383f...eb5 Om du velger å få henvisningen tilsendt til deg, så bestiller du timen hos Gyn du ønsker og må nok sende til den gynekologen før de setter opp time. For å spare deg tid (det tar jo et par dager å få den i posten fra legen din så du får sent den selv) så kan du finne ut hvilken Gyn du vil bruke, ringe til legekontoret ditt, fortelle de at du vil bruke "gynekolog Trude Mortensen hos Arbeidergata 12", så kan de sende den direkte dit istedenfor hjem til deg først. -Da tar Gynekolog "Trude" sitt kontor kontakt med deg når de har fått henvisningen, og gir deg time. Anonymkode: 52304...8b5
Anonym bruker Skrevet 19. september 2017 #6 Skrevet 19. september 2017 De kvinnene jeg har vær hos har vært mye mer brå og hardhendt enn de mannlige, bare for å ha sagt det. Jeg har hatt mange pga problemer, operasjoner osv nedi der. Jeg ville mye heller gått til en mann Anonymkode: f9008...f6d
Anonym bruker Skrevet 19. september 2017 #7 Skrevet 19. september 2017 Herregud. Du trenger ikke å oute navnet hans her i en negativ kontekst da! Anonymkode: c8014...0fd
Førstemann Skrevet 19. september 2017 #8 Skrevet 19. september 2017 Kjenner ikke til vedkommende, men må også bare si at jeg har kun dårlige erfaringer med kvinnelige gynekologer og positive med mannlige. Så ville aldri kategorisk avvist fordi det er en mann.
Anonym bruker Skrevet 19. september 2017 #9 Skrevet 19. september 2017 Gynekologen du vil til må ha refusjonsavtale om du bare skal betale egenandel .. ellers er det jo bare å velge fritt på det private markedet Anonymkode: 04bf2...870
Luksusdyret Skrevet 19. september 2017 #10 Skrevet 19. september 2017 29 minutter siden, Anonym bruker skrev: Herregud. Du trenger ikke å oute navnet hans her i en negativ kontekst da! Anonymkode: c8014...0fd HI skriver jo at hun har hentet informasjonen fra offentlig nettside. Så det er ingenting å "oute" her.
Anonym bruker Skrevet 19. september 2017 #11 Skrevet 19. september 2017 Jeg har kun positive ting å si om mannlig gynekolog, kvinner derimot har jeg ikke så mye til overs for. De fleste jeg har vært hos der har vært lite empatiske og mener ingenting gjør vondt. Anonymkode: 887dd...c79
Anonym bruker Skrevet 19. september 2017 #12 Skrevet 19. september 2017 1 time siden, Førstemann skrev: Kjenner ikke til vedkommende, men må også bare si at jeg har kun dårlige erfaringer med kvinnelige gynekologer og positive med mannlige. Så ville aldri kategorisk avvist fordi det er en mann. Jeg avviser fordi at jeg har negative erfaringer med menn, denne gynekolog har fått mange dårlige tilbakemeldinger fra pasienter... Den kvinnelige gynekologen har fått kun bra tilbakemeldinger. HI Anonymkode: f383f...eb5
Anonym bruker Skrevet 19. september 2017 #13 Skrevet 19. september 2017 1 time siden, Milfy Way skrev: HI skriver jo at hun har hentet informasjonen fra offentlig nettside. Så det er ingenting å "oute" her. Nemlig. Ble skremt da jeg leste på legelisten.no. Kan umulig være tilfeldig med alle negative tilbakemeldinger fra pasienter . HI Anonymkode: f383f...eb5
Anonym bruker Skrevet 19. september 2017 #14 Skrevet 19. september 2017 4 timer siden, Anonym bruker skrev: Fastlegen min har henvist meg til gynekolog,men da jeg fikk innkallelse i posten fikk jeg fnatt. Har fått time hos en mannlig gynekolog. Har lest uttalelser om han på legelisten.no og det er nesten utelukkende negative opplevelser. Kan jeg oppsøke kvinnelig gynekolog et annet sted uten henvisning fra fastlege? Eller må jeg be fastlege henvise meg på nytt? Gynekologen heter Nils Sørheim. Kanskje noen av dere har vært hos han? Anonymkode: f383f...eb5 Jeg har vært hos han. Han er utrolig dyktig og veldig flink til å forklare hva som skjer og hvorfor. Tar seg god tid. Men han er litt....hva skal jeg kalle det....eksentrisk? På gunn av måten han snakker på kan han virke litt....maskinell...i mangel på bedre uttrykk. Men jeg kan anbefale han på det varmeste. Anonymkode: 7b27b...3bd
Anonym bruker Skrevet 19. september 2017 #15 Skrevet 19. september 2017 Om det er han i Tromsø, kan du trygt gå til han. Flink, rask men ikke så særlig snakkesalig🙂 Anonymkode: 8542a...287
Anonym bruker Skrevet 19. september 2017 #16 Skrevet 19. september 2017 3 timer siden, Anonym bruker skrev: Jeg avviser fordi at jeg har negative erfaringer med menn, denne gynekolog har fått mange dårlige tilbakemeldinger fra pasienter... Den kvinnelige gynekologen har fått kun bra tilbakemeldinger. HI Anonymkode: f383f...eb5 Tenk på at de flest kun forteller om dårlige erfaringer. Ikke så mange som er flinke til å gi tilbakemelding når de er fornøyd Anonymkode: f0a82...de4
Anonym bruker Skrevet 19. september 2017 #17 Skrevet 19. september 2017 4 timer siden, Anonym bruker skrev: Tenk på at de flest kun forteller om dårlige erfaringer. Ikke så mange som er flinke til å gi tilbakemelding når de er fornøyd Anonymkode: f0a82...de4 Du har nok ett poeng der, men jeg tar ikke sjansen på å gå til han etter og ha blitt skremt over meget negative tilbakemeldinger. Det siste jeg trenger er en gynekolog som kommuniserer dårlig. HI Anonymkode: f383f...eb5
Anonym bruker Skrevet 19. september 2017 #18 Skrevet 19. september 2017 5 timer siden, Anonym bruker skrev: Om det er han i Tromsø, kan du trygt gå til han. Flink, rask men ikke så særlig snakkesalig🙂 Anonymkode: 8542a...287 Hvis han ikke er snakkesalig passer det meg dårlig. Jeg trenger ordentlige svar på mine spørsmål/bekymringer. HI Anonymkode: f383f...eb5
Anonym bruker Skrevet 19. september 2017 #19 Skrevet 19. september 2017 Du kan fint få ordentlige svar selv om gan ikke er så veldig snakkesalig, altså. Jeg går til privat, kvinnelig gyn. I begynnelsen var hun litt for hardhendt, inntil jeg ga beskjed. Hun snakker ikke mye, det går i «hei», oppdatering av helsetilstand og undersøkelse/prøvetaking. MEN...den gang jeg hadde celleforandringer som bare ble verre og verre, var hun kjempe dyktig, rolig og tok seg god tid til mine spørsmål og bekymringer. Etter konisering og friskmelding, er vi tilbake til minimalt med snakk. Vil du absolutt bytte, ber du bare legen sende henvisning rett til den aktuelle gyn. Ofte sendes det elektronisk. Anonymkode: a4708...542
Anonym bruker Skrevet 19. september 2017 #20 Skrevet 19. september 2017 13 timer siden, Anonym bruker skrev: De kvinnene jeg har vær hos har vært mye mer brå og hardhendt enn de mannlige, bare for å ha sagt det. Jeg har hatt mange pga problemer, operasjoner osv nedi der. Jeg ville mye heller gått til en mann Anonymkode: f9008...f6d Enig. Kvinnene vært mer hardhendte. De to beste gynekologene jeg har vært hos, var eldre utenlandske menn faktisk! Gjetter på at en var fra Pakistan. Flinke, raske, hyggelige, forsiktige og kunnskapsrike. Anonymkode: 9266d...ecd
Pobie Skrevet 20. september 2017 #21 Skrevet 20. september 2017 13 timer siden, Anonym bruker skrev: Nemlig. Ble skremt da jeg leste på legelisten.no. Kan umulig være tilfeldig med alle negative tilbakemeldinger fra pasienter . HI Anonymkode: f383f...eb5 Det er gjerne de som har negativ opplevelse som gir tilbakemelding. De som har en nøytral eller positiv opplevelse føler ofte ikke noe behov for å gi tilbakemelding.
Anonym bruker Skrevet 20. september 2017 #22 Skrevet 20. september 2017 9 timer siden, Pobie skrev: Det er gjerne de som har negativ opplevelse som gir tilbakemelding. De som har en nøytral eller positiv opplevelse føler ofte ikke noe behov for å gi tilbakemelding. Det varierer vel. På hun kvinnelige gynekologen var det kun positive tilbakemeldinger. HI Anonymkode: f383f...eb5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå