Gå til innhold

Jeg klør sånn rundt endetarmsåpning! Hva er det og hva gjør jeg?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har hatt det i 4 år nå. Vet jeg bør til lege, men orker ikke. Har prøvd kortison, canesten, ormekur (for å utelukke), bomullstruser, zinksalve og en anslsalve jeg ikke husker navnet på.

Det klør kun på kveld og natt. Huden er tynnslitt og blør når jeg klør. Ikke blod i avføring. Ellers frisk. Det er verre når jeg har drukket alkohol eller spist mye sukker, innbiller jeg meg. Det kan være vanskelig å holde området ordentlig rent fordi det legger seg avføringsrester i hudfoldene. Tror ikke det er hemorider.

Noen som har forslag til hva jeg kan prøve før jeg kryper til korset og oppsøker min kjekke lege på 38?

Anonymkode: e4624...698

Skrevet

Siden det kun klør på kveld og natt, tenker jeg orm. Det er ikke sikkert du ble kvitt det den gangen du tok kuren. Ville forsøkt ny kur. Bor du sammen med flere? Har de slike symptomer.

Anonymkode: d7354...173

Skrevet
3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Siden det kun klør på kveld og natt, tenker jeg orm. Det er ikke sikkert du ble kvitt det den gangen du tok kuren. Ville forsøkt ny kur. Bor du sammen med flere? Har de slike symptomer.

Anonymkode: d7354...173

Jeg bor med mann og to barn 9 og 11. De er kløfrie.

Anonymkode: e4624...698

Skrevet

Men kjære deg, har du virkelig gått med dette problemet i så mange år uten å sjekke med lege? Det er jo helt tullete! Kom deg til legen menneske.. 

Anonymkode: 76659...8da

Skrevet

Det klør? Tenker det er tenner på vei.

Anonymkode: 91ab2...0cb

Skrevet

Sjekk deg hos lege 🤦🏻‍♀️

Anonymkode: 7a543...68b

Skrevet

Anal kløe er mangen som har. Det finnes kremmer på apotek mot analkløe.

Det første du gjør og gå til lege for å få bekrefta om det er eksem. 

Orme kur hjelper ikkje. Kløen sitter rundt analen ikkje inn i analen. Er det mark eller orm vil ein ha trangen og klø inn i anal hullet.

Anonymkode: 77778...c72

Skrevet

Ta det opp med legen. 

Det kan være så enkelt som at trusene dine loer eller at det har festet seg små hår eller tråder på trusene som gjør at det klør.. jeg har nemlig samme problem og holder på å bli gal...

Skrevet

Samme problem her. 

Kløen er mindre intens om jeg vasker meg godt hver kveld. Og JA jeg bruker klut. 🙊

Jeg tenker at det muligens kan være en form for sopp, men soppkur fungerer ikke. 

Ellers har jeg litt hemoroider. En bitteliten én. De kan også klø. 

Anonymkode: 24788...984

Skrevet

Du skriver at det er vanskelig å bli ren. Da er løsningen bidetta,  hånddusj ved toalettet,  da blir du ren. Det koster en tusenlapp eller to og jeg hadde ikke klart meg uten.  Man må jo bli ren!!!

Anonymkode: bd030...9a0

Skrevet

Ikke all orm som blir borte med vanlig ormekur... Du må lese deg opp!!!

Anonymkode: 90267...ecd

Skrevet

Har du prøve difluan om sopp? Det er ikke alt canesten tar. Kan være sopp siden du syns du blir verre når du spiser sukker. Verdt å prøve, og kom deg til legen.

Anonymkode: 92d2a...493

Skrevet

Synes nesten det høres ut som eksem. Har du prøvd en krem som inneholder noe kortison? Apolar med dekvalin f.eks? Mulig den er reseptbelagt altså, skal ikke si det sikkert. Lenge siden vi brukte den her i hus på barn med analkløe grunnet eksem.

Er nok lurt å snakke med legen først iallefall. Kanskje du får prøve kremer før han MÅ se på deg ;)

Anonymkode: 2678d...980

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...