Anonym bruker Skrevet 18. september 2017 #1 Skrevet 18. september 2017 Datteren vår skal snart ta hpv-vaksinen. Jeg er i tvil om vi ikke bør gi henne den gamle typen som har litt bedre beskyttelse. Mannen er bortreist og jeg får ikke dislutert det med ham i tide. Er det noe problem spm dere har hørt om å ta den nye vaksinen nå på skolen sammen med de andre og så eventuelt ta den gamle typen senere hvis vi kommer til at vi ønsker det. Anonymkode: 34327...2c4
Anonym bruker Skrevet 18. september 2017 #2 Skrevet 18. september 2017 Den gamle: gardasin. Har kommet en som er enda bedre: gardasin 9. Vi har fått resept på den. Men er sånn i tvil pga bivirkninger 😨😨😨 Anonymkode: ab647...0c6
Anonym bruker Skrevet 18. september 2017 #3 Skrevet 18. september 2017 7 minutter siden, Anonym bruker skrev: Datteren vår skal snart ta hpv-vaksinen. Jeg er i tvil om vi ikke bør gi henne den gamle typen som har litt bedre beskyttelse. Mannen er bortreist og jeg får ikke dislutert det med ham i tide. Er det noe problem spm dere har hørt om å ta den nye vaksinen nå på skolen sammen med de andre og så eventuelt ta den gamle typen senere hvis vi kommer til at vi ønsker det. Anonymkode: 34327...2c4 Det er forresten enten eller. Ikke begge. Du nå betale selv for gardasin og gardasin 9 Anonymkode: ab647...0c6
Anonym bruker Skrevet 18. september 2017 #4 Skrevet 18. september 2017 *Gardasil Anonymkode: ab647...0c6
Anonym bruker Skrevet 18. september 2017 #5 Skrevet 18. september 2017 8 minutter siden, Anonym bruker skrev: Det er forresten enten eller. Ikke begge. Du nå betale selv for gardasin og gardasin 9 Anonymkode: ab647...0c6 Jeg vet at vi eventuelt må betale for gardasil, men skjer det noe galt om de tar begge? Anonymkode: 34327...2c4
Anonym bruker Skrevet 18. september 2017 #6 Skrevet 18. september 2017 9 minutter siden, Anonym bruker skrev: Den gamle: gardasin. Har kommet en som er enda bedre: gardasin 9. Vi har fått resept på den. Men er sånn i tvil pga bivirkninger 😨😨😨 Anonymkode: ab647...0c6 hvilke bivirkninger er det? sønnen min fikk første dose gardasil 9 sist uke, og alt er strålende vel med ham. er det bivirkninger på sikt du tenker på? Anonymkode: d7374...b15
Anonym bruker Skrevet 19. september 2017 #7 Skrevet 19. september 2017 20 timer siden, Anonym bruker skrev: hvilke bivirkninger er det? sønnen min fikk første dose gardasil 9 sist uke, og alt er strålende vel med ham. er det bivirkninger på sikt du tenker på? Anonymkode: d7374...b15 Ja. Har hørt at det er fare for ME og andre alvorlige tilfeller 🤔 Anonymkode: ab647...0c6
Anonym bruker Skrevet 19. september 2017 #8 Skrevet 19. september 2017 9 minutter siden, Anonym bruker skrev: Ja. Har hørt at det er fare for ME og andre alvorlige tilfeller 🤔 Anonymkode: ab647...0c6 Det er tilbakevist, ingen sammenheng mellom denne vaksinen og ME https://www.dagensmedisin.no/artikler/2017/07/03/ingen-sammenheng-mellom-hpv-vaksine-og-me/ Anonymkode: 99bb2...991
Anonym bruker Skrevet 19. september 2017 #9 Skrevet 19. september 2017 Vi takket nei. Den vaksinen de får tilbud om beskytter bare mot 2 hpv virus. Gardasil 9 beskytter mot 9. Den kostnaden har vi ikke råd til å la være å ta. Skammelig at vi i et rikt land som Norge ikke blir tilbudt det beste alternativet. Om ikke annet burde det i alle fall blitt opplyst om det. Er nok mange som ikke setter seg så godt inn i det, og tror at vaksinen de får i vaksinasjonsprogrammet er den beste. Spesielt de som har mye kreft i familien burde blitt bedre opplyst. Anonymkode: 727f2...8d7
Anonym bruker Skrevet 19. september 2017 #10 Skrevet 19. september 2017 21 timer siden, Anonym bruker skrev: Datteren vår skal snart ta hpv-vaksinen. Jeg er i tvil om vi ikke bør gi henne den gamle typen som har litt bedre beskyttelse. Mannen er bortreist og jeg får ikke dislutert det med ham i tide. Er det noe problem spm dere har hørt om å ta den nye vaksinen nå på skolen sammen med de andre og så eventuelt ta den gamle typen senere hvis vi kommer til at vi ønsker det. Anonymkode: 34327...2c4 Står vel i pakkningsvedlegget at disse vaksinene ikke skal blandes, men da tror keg det er mer at om en begynner p vaksinere med den ene, så skal en fullføre med samme vaksine. Usikker på hvirdan det blir hvis du allerede har fått bagge dosene. Men kan du ikke bare vente da? Trenger jo ikke ta den akuratt samtidig med de andre i klassen Anonymkode: 727f2...8d7
Anonym bruker Skrevet 19. september 2017 #11 Skrevet 19. september 2017 54 minutter siden, Anonym bruker skrev: Det er tilbakevist, ingen sammenheng mellom denne vaksinen og ME https://www.dagensmedisin.no/artikler/2017/07/03/ingen-sammenheng-mellom-hpv-vaksine-og-me/ Anonymkode: 99bb2...991 Hvilken av de 3 vaksinen gjelder dette? Anonymkode: ab647...0c6
Anonym bruker Skrevet 19. september 2017 #12 Skrevet 19. september 2017 32 minutter siden, Anonym bruker skrev: Hvilken av de 3 vaksinen gjelder dette? Anonymkode: ab647...0c6 Det gjelder de første årskullene, med andre ord gjelder det Gardasil. Vaksinen som de er begynt med i år har ikke Norge hatt i barnevaksinasjonsprogrammet før. Anonymkode: 727f2...8d7
Anonym bruker Skrevet 19. september 2017 #13 Skrevet 19. september 2017 59 minutter siden, Anonym bruker skrev: Det gjelder de første årskullene, med andre ord gjelder det Gardasil. Vaksinen som de er begynt med i år har ikke Norge hatt i barnevaksinasjonsprogrammet før. Anonymkode: 727f2...8d7 Da er Gardasil 9 like sikker som Gardasil? Anonymkode: ab647...0c6
Anonym bruker Skrevet 19. september 2017 #14 Skrevet 19. september 2017 1 time siden, Anonym bruker skrev: Da er Gardasil 9 like sikker som Gardasil? Anonymkode: ab647...0c6 Det kan godt være, men Gardasil 9 er nyere, og dermed mindre utprøvd. Uansett så er de aller fleste vaksiner trygge. Vi kommer til å vaksinere begge barna våres med Gardasil 9. har en gutt og en jente. Jenta fikk tilbud om hpv vaksinen Cervarix, men den beskytter kun mot 2 hpv virus, og det syns jeg ikke er godt nok. Gutten er for gammel til i det hele tatt få tilbudet, men han ønsker selv å bli vaksinert, dermed tar vi å vaksinerer begge barna på likt. Irriterer meg at barnevaksinasjonsprogrammet ikke kan tilby den beste vaksinen, men der er det pengene som bestemmer. Anonymkode: 727f2...8d7
Anonym bruker Skrevet 19. september 2017 #15 Skrevet 19. september 2017 1 time siden, Anonym bruker skrev: Det kan godt være, men Gardasil 9 er nyere, og dermed mindre utprøvd. Uansett så er de aller fleste vaksiner trygge. Vi kommer til å vaksinere begge barna våres med Gardasil 9. har en gutt og en jente. Jenta fikk tilbud om hpv vaksinen Cervarix, men den beskytter kun mot 2 hpv virus, og det syns jeg ikke er godt nok. Gutten er for gammel til i det hele tatt få tilbudet, men han ønsker selv å bli vaksinert, dermed tar vi å vaksinerer begge barna på likt. Irriterer meg at barnevaksinasjonsprogrammet ikke kan tilby den beste vaksinen, men der er det pengene som bestemmer. Anonymkode: 727f2...8d7 Ja. Jeg vet. Min datter skal vaksineres i oktober med Cervarix. Men den ønsker vi ikke. Vil ha gardasil 9 hvis den er sikker. Barn under 14 skal ha 2 doser. Men de over 14 skal ha 3 doser Anonymkode: ab647...0c6
Anonym bruker Skrevet 20. september 2017 #16 Skrevet 20. september 2017 Dere som har fått resept på Gardasil 9, måtte barnet være med til legen? Føles unødvendig å ta de ut av skolen for å få en resept på en vaksine. Kanskje det holder med en telefon til legekontoret? Anonymkode: 727f2...8d7
Anonym bruker Skrevet 20. september 2017 #17 Skrevet 20. september 2017 49 minutter siden, Anonym bruker skrev: Dere som har fått resept på Gardasil 9, måtte barnet være med til legen? Føles unødvendig å ta de ut av skolen for å få en resept på en vaksine. Kanskje det holder med en telefon til legekontoret? Anonymkode: 727f2...8d7 Tok en tlf til legekontoret. Anonymkode: ab647...0c6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå