Gå til innhold

Helsekort for gravide

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har fått invitasjon til gruppetime for førstegangsgravide, og der står det med fet skrift at vi må huske å ta med helsekort for gravide. Jeg har liksom tenkt at jeg får dette helsehortet på første svangerskapskontroll, men den timen har jeg fire uker etter gruppetimen, i uke 12. Har dere vært på gruppetime, og hvor skaffet dere isåfall helsekortet dersom dere ikke hadde vært på første svangerskapskontroll enda? Jeg skal også på tidlig ultralyd allerede nå til helga, privat ordnet, bør jeg ha med helsekort dit?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du kan høre med hvilken som helst jordmor/helsestasjon/lege om et slikt kort. Om du ikke har fått det enda så er det vel ikke krise?! Evt få et på gruppetimen (hvis det er i regi av hs). Så tidlig så vil det bare stå dine primæropplysninger (navn, nr, tidl historikk) allikevel. 

Var selv på tidlige ul før uke 12, og fylte ikke ut noe i kortet (selv ikke når jeg hadde det). 

Anonymkode: 34f06...9d7

Skrevet
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Du kan høre med hvilken som helst jordmor/helsestasjon/lege om et slikt kort. Om du ikke har fått det enda så er det vel ikke krise?! Evt få et på gruppetimen (hvis det er i regi av hs). Så tidlig så vil det bare stå dine primæropplysninger (navn, nr, tidl historikk) allikevel. 

Var selv på tidlige ul før uke 12, og fylte ikke ut noe i kortet (selv ikke når jeg hadde det). 

Okei, takk for svar. Åpningstida hos jordmora/helsestasjonen er ekstrem knapp og jeg rekker ikke innom før eller etter arbeid, så tenkte jeg ikke trengte å ta meg fri bare for å hente helsekortet. Men da venter jeg til gruppetimen, og spør om jeg kan få et da :) Byttet fastlege da jeg fant ut at jeg var gravid, for den gamle bor flere timer unna. Men man kan kanskje bare høre i skranken om man kan få et helsekort uten å ha fastlege der enda enda?

Skrevet
Akkurat nå, oransjelefantina skrev:

Okei, takk for svar. Åpningstida hos jordmora/helsestasjonen er ekstrem knapp og jeg rekker ikke innom før eller etter arbeid, så tenkte jeg ikke trengte å ta meg fri bare for å hente helsekortet. Men da venter jeg til gruppetimen, og spør om jeg kan få et da :) Byttet fastlege da jeg fant ut at jeg var gravid, for den gamle bor flere timer unna. Men man kan kanskje bare høre i skranken om man kan få et helsekort uten å ha fastlege der enda enda?

Ja, du kan jo bare fylle ut opplysningene du har til nå selv :) 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...