Anonym bruker Skrevet 17. september 2017 #51 Skrevet 17. september 2017 11 minutter siden, Anonym bruker skrev: Ja hele innlegget ditt skriker overhysterisk hønemor! Hadde du vært en normal oppegående mamma så hadde du funnet en barnevakt,blitt godt kjent med henne de neste dagene,også brukt henne som barnevakt. Men neida det er kun du som gjør en god nok jobb som kan ta ansvaret for barnet..Latterlig! Stakkars barn som har en så overbeskyttende mor! Anonymkode: 7e57c...dac Og at du kan si noe slikt, at det er synd i barna mine. Jeg har som du sikkert har oversett, sagt at det ser ut som at jeg prøver å få med noen dit for å passe mens jeg er på kurs. Det er ikke synd i barna mine, de har en mor som ønsker det beste for de og de er ikke overbeskyttet i det hele tatt. Anonymkode: cd427...e98
Anonym bruker Skrevet 17. september 2017 #52 Skrevet 17. september 2017 11 minutter siden, Anonym bruker skrev: Ja hele innlegget ditt skriker overhysterisk hønemor! Hadde du vært en normal oppegående mamma så hadde du funnet en barnevakt,blitt godt kjent med henne de neste dagene,også brukt henne som barnevakt. Men neida det er kun du som gjør en god nok jobb som kan ta ansvaret for barnet..Latterlig! Stakkars barn som har en så overbeskyttende mor! Anonymkode: 7e57c...dac Du tror det er skikkelig enkelt å finne en barnevakt som har mulighet til å reise bort i flere dager sammen med mor og barn? Eller mente du at mor skulle reise fra ungen i flere dager mens ungen var overlatt til barnevakt? Du er vel såpass oppegående at du har fått med det at det er snakk om en ettåring? Anonymkode: d4622...d60
Anonym bruker Skrevet 17. september 2017 #53 Skrevet 17. september 2017 2 minutter siden, Anonym bruker skrev: Og at du kan si noe slikt, at det er synd i barna mine. Jeg har som du sikkert har oversett, sagt at det ser ut som at jeg prøver å få med noen dit for å passe mens jeg er på kurs. Det er ikke synd i barna mine, de har en mor som ønsker det beste for de og de er ikke overbeskyttet i det hele tatt. Anonymkode: cd427...e98 Selvsagt er det synd i barna når du er så overhysterisk at å bli kjent med en ny barnevakt er helt uaktuelt. Anonymkode: 7e57c...dac
Anonym bruker Skrevet 17. september 2017 #54 Skrevet 17. september 2017 Uff, mye ufortjent her til deg nå! Håper det løser seg på kort og lang sikt og at du får en god avtale med arbeidsgiver som ikke virker til å ha forstått at du ikke kan reise dagevis på kort varsel! Anonymkode: f5e20...77a
Anonym bruker Skrevet 17. september 2017 #55 Skrevet 17. september 2017 3 minutter siden, Anonym bruker skrev: Du tror det er skikkelig enkelt å finne en barnevakt som har mulighet til å reise bort i flere dager sammen med mor og barn? Eller mente du at mor skulle reise fra ungen i flere dager mens ungen var overlatt til barnevakt? Du er vel såpass oppegående at du har fått med det at det er snakk om en ettåring? Anonymkode: d4622...d60 HI sutrer jo før hun i det hele tatt har PRØVD å få med seg en barnevakt på turen! Anonymkode: 7e57c...dac
Anonym bruker Skrevet 17. september 2017 #56 Skrevet 17. september 2017 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: HI sutrer jo før hun i det hele tatt har PRØVD å få med seg en barnevakt på turen! Anonymkode: 7e57c...dac Uff, merker nå at sutringen kommer fra deg og ikke fra HI. Anonymkode: f5e20...77a
Anonym bruker Skrevet 17. september 2017 #57 Skrevet 17. september 2017 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Selvsagt er det synd i barna når du er så overhysterisk at å bli kjent med en ny barnevakt er helt uaktuelt. Anonymkode: 7e57c...dacJeg har ikke skrevet en plass at det er uaktuelt. Dette var noe jeg fikk tredd ned i hodet nettopp og jeg spør her om jeg har lov å la være å dra. Uheldigvis for meg har jeg lite familie som kan stille opp. Min mor hjalp meg tidligere med mitt eldste barn om det var noe. Men hun er dessverre nylig blitt veldig veldig syk. Kan du være så snill å la meg være i fred nå? Det er ikke synd i barna mine, de har det helt fint. Anonymkode: cd427...e98
Anonym bruker Skrevet 17. september 2017 #58 Skrevet 17. september 2017 Det er veldig få jobber det fungerer å ha med seg barn på. Far få si opp jobb en sin eller ta med seg barnet hvis dere ikke finner barnevakt. Du kan ikke starte din jobb med å kåre e spesialbehandling. Anonymkode: db48a...001
Anonym bruker Skrevet 17. september 2017 #59 Skrevet 17. september 2017 Håper det ordner seg for deg HI. Ser at flere mener du bare kan utsette kurset... hvordan i huleste tenker dere at det skal gjøres? Et kurs kan ikke bare omdirigeres pga en person, hva slags "kurs" har dere deltatt på da? HI skriver det er et kurs i forhold til omorganisering, ikke et kurs om branninstrukser på arbeidsplassen. Det er gjerne mange som er involvert når et kurs skal arrangeres. Lokaler skal leies, foredragsholdere som skal passe inn og som skal forberede seg. Det er ikke bare å si at de må komme uka etterpå også. Forøvrig, hvordan greier enkelte å lite av seg så mye tomsete svar? Legge ord i munnen på HI om det ene og det andre. Besteforeldre er gjerne i jobb i dag. Mine foreldre jobber, svigers er pensjonerte, men svigerfar er innlagt med langtkommen kreft. Skal svigermor da bare "ta seg fri" fra ektemann gjennom neste 50 år, for å reise bort i 4 dager. Dette kom brått på for HI og hun spør et spørsmål. Hva blir svarene? I stor grad helt på jordet😳 Og jo! Det mener jeg. For å toppe denne tråden helt nå, forventer jeg kritikk på mine skriveferdigheter og manglende norskkunnskaper😂😂😂 Ja, jeg er norsk av norsk opprinnelse ( muligens noe finsk langt bak). Anonymkode: 103b5...43f
Anonym bruker Skrevet 17. september 2017 #60 Skrevet 17. september 2017 2 minutter siden, Anonym bruker skrev: Håper det ordner seg for deg HI. Ser at flere mener du bare kan utsette kurset... hvordan i huleste tenker dere at det skal gjøres? Et kurs kan ikke bare omdirigeres pga en person, hva slags "kurs" har dere deltatt på da? HI skriver det er et kurs i forhold til omorganisering, ikke et kurs om branninstrukser på arbeidsplassen. Det er gjerne mange som er involvert når et kurs skal arrangeres. Lokaler skal leies, foredragsholdere som skal passe inn og som skal forberede seg. Det er ikke bare å si at de må komme uka etterpå også. Forøvrig, hvordan greier enkelte å lite av seg så mye tomsete svar? Legge ord i munnen på HI om det ene og det andre. Besteforeldre er gjerne i jobb i dag. Mine foreldre jobber, svigers er pensjonerte, men svigerfar er innlagt med langtkommen kreft. Skal svigermor da bare "ta seg fri" fra ektemann gjennom neste 50 år, for å reise bort i 4 dager. Dette kom brått på for HI og hun spør et spørsmål. Hva blir svarene? I stor grad helt på jordet😳 Og jo! Det mener jeg. For å toppe denne tråden helt nå, forventer jeg kritikk på mine skriveferdigheter og manglende norskkunnskaper😂😂😂 Ja, jeg er norsk av norsk opprinnelse ( muligens noe finsk langt bak). Anonymkode: 103b5...43f Er jo ofte at slike kurs kjøres i flere omganger da, litt avhengig av spesifikt tema og størrelse på bedrift osv. I så fall, kanskje HI kunne være med på kurset i neste runde. Ellers er jeg helt enig med deg :-) Anonymkode: 91ce0...771
Anonym bruker Skrevet 17. september 2017 #61 Skrevet 17. september 2017 34 minutter siden, Anonym bruker skrev: Nei det er du ikke.Da hadde du skaffet en barnevakt og gjort den jobben du får betalt for å gjøre. Men du setter deg ned å sutrer i stedet å bruker dumme unnskyldinger som at det er umulig pga du har barn. Anonymkode: 7e57c...dac Troll Anonymkode: c819d...4ec
Anonym bruker Skrevet 17. september 2017 #62 Skrevet 17. september 2017 6 minutter siden, Anonym bruker skrev: Er jo ofte at slike kurs kjøres i flere omganger da, litt avhengig av spesifikt tema og størrelse på bedrift osv. I så fall, kanskje HI kunne være med på kurset i neste runde. Ellers er jeg helt enig med deg :-) Anonymkode: 91ce0...771 Det er sant, og selvsagt kan hi sjekke ut det. Men forøvrig står svaret som det er👍 Å foreslå at de må si opp jobben og at hi ikke søker løsninger og si at hun ikke er brukendes som mor pga dette, er helt på jordet. De har jobber som er tilpasset hverandre. Hun har ikke en reisejobb. Hvorfor i huleste skal hun eller far si opp jobbene sine da. Ikke alle har et stort nettverk, travel familie, ja uansett. Hadde aldri satt bort mine barn i 4 dager til fremmede som jeg og barna bare hadde hatt få dager til å bli kjent med vedkommende på. Det er lov å tenke. Anonymkode: 103b5...43f
Stoort ønske om en til... Skrevet 17. september 2017 #63 Skrevet 17. september 2017 1 time siden, Anonym bruker skrev: Vet ikke hvilken form for varsel du mottok? Var dette en varsel om reise som kom den ene dagen til den andre? Dere må jo ha tenkt på dette før din mann dro offshore? For dersom du pilutselig fikk beskjed, så har du jo andre argumenter......Ingen arbeidsgiver kan forvente at arbeidstaker plutselig skal innrette seg. Men dersom du fikk varsel for lenge siden, så antar jeg at du og din mann har løst dette!!! Du kan få svigers eller foreldre ned en dag i forveien og så må du slutte å være hønemor!! Anonymkode: f5e20...77a Hønemor???? For en teit ting å si.
Anonym bruker Skrevet 17. september 2017 #64 Skrevet 17. september 2017 41 minutter siden, Anonym bruker skrev: Nei det er du ikke.Da hadde du skaffet en barnevakt og gjort den jobben du får betalt for å gjøre. Men du setter deg ned å sutrer i stedet å bruker dumme unnskyldinger som at det er umulig pga du har barn. Anonymkode: 7e57c...dac Men i alle dager, hvem har tråkket deg på tærne idag? Hi har ikke i sin arbeidskontrakt at hun må reise. Hun har en selgerjobb som kun inneholder kontorjobbing. I tillegg så finnes det særskilte regler for de som ammer med tanke på ammefri. Selv jeg som er arbeidsgiver har stor forståelse av at hi ikke kan forlate barnet sitt til noen som er lite kjent med barnet i 4 dager. Noen ganger lurer jeg på om noen folk her inne har mistet evnen til logisk tankegang og medfølelse med andre mennesker. Anonymkode: 13b58...ae5
Mumua Skrevet 17. september 2017 #65 Skrevet 17. september 2017 58 minutter siden, Anonym bruker skrev: Ja hele innlegget ditt skriker overhysterisk hønemor! Hadde du vært en normal oppegående mamma så hadde du funnet en barnevakt,blitt godt kjent med henne de neste dagene,også brukt henne som barnevakt. Men neida det er kun du som gjør en god nok jobb som kan ta ansvaret for barnet..Latterlig! Stakkars barn som har en så overbeskyttende mor! Anonymkode: 7e57c...dac Du, gå å legg deg. Du er jo ikke oppegående på en flekk. Og for guds skyld bruk prevensjon om du får deg et ligg så ikke du formerer deg mer og oppdrar flere til å bli så usympatiske mot fremmede på nett. Jeg ser min egen frekkhet her så jeg skal også slå knute på underlivet, men pokker heller altså. Idioter på nett må bare svares av og til.
Anonym bruker Skrevet 17. september 2017 #66 Skrevet 17. september 2017 41 minutter siden, Mumua skrev: Du, gå å legg deg. Du er jo ikke oppegående på en flekk. Og for guds skyld bruk prevensjon om du får deg et ligg så ikke du formerer deg mer og oppdrar flere til å bli så usympatiske mot fremmede på nett. Jeg ser min egen frekkhet her så jeg skal også slå knute på underlivet, men pokker heller altså. Idioter på nett må bare svares av og til. Haha, vel talt. Den var fortjent Anonymkode: 7be29...b10
Anonym bruker Skrevet 17. september 2017 #67 Skrevet 17. september 2017 Snakk med sjefen din du👍 Hvis du er heldig, kan det jo være at kurset kjøres mange ganger. Og da kan det jo hende du kan bli med på neste runde. Anonymkode: ed80e...286
Stoort ønske om en til... Skrevet 18. september 2017 #68 Skrevet 18. september 2017 8 timer siden, Anonym bruker skrev: Nei det er du ikke.Da hadde du skaffet en barnevakt og gjort den jobben du får betalt for å gjøre. Men du setter deg ned å sutrer i stedet å bruker dumme unnskyldinger som at det er umulig pga du har barn. Anonymkode: 7e57c...dac Hun ammer fortsatt!! Da kan hun ikke være borte flere dager i strekk!!
Anonym bruker Skrevet 18. september 2017 #69 Skrevet 18. september 2017 Jeg hadde sagt til sjefen at dette desverre ikke er mulig. Du har ikke kjent barnevakt og kan ikke reise på grunn av amming. Det er heller ikke heldig fort barnets tilvenning i barnehagen at barnet blir med i en uke. Så spør du selvsagt om det er mulig å ta kurset senere eller på en annen måte. Det er ikke alltid lett. Selv har jeg en litt spesiell sjef uten barn og er den første er små barn som har jobbet der på 25 år. Jeg har lært med å være tydelig på hva som går òg ikke. Anonymkode: 57a0d...387
Anonym bruker Skrevet 18. september 2017 #70 Skrevet 18. september 2017 er barnet over 1 år er det jammen på tide og avvenne det med pupp... Og enig med flere her, du bør skaffe en barnevakt og bruke tiden frem til reisen og bli kjent med barnevakten Anonymkode: 441ea...7c6
Anonym bruker Skrevet 18. september 2017 #71 Skrevet 18. september 2017 10 minutter siden, Anonym bruker skrev: er barnet over 1 år er det jammen på tide og avvenne det med pupp... Og enig med flere her, du bør skaffe en barnevakt og bruke tiden frem til reisen og bli kjent med barnevakten Anonymkode: 441ea...7c6 babyen er 8 mnder Anonymkode: 7e57c...dac
Anonym bruker Skrevet 18. september 2017 #72 Skrevet 18. september 2017 Jeg synes det er urimelig at du skal måtte reise fra en baby på 8 måneder uansett om pappaen hadde vært hjemme. Anonymkode: 103b5...43f
Anonym bruker Skrevet 18. september 2017 #73 Skrevet 18. september 2017 37 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jeg synes det er urimelig at du skal måtte reise fra en baby på 8 måneder uansett om pappaen hadde vært hjemme. Anonymkode: 103b5...43f Enig med dette Anonymkode: c819d...4ec
Anonym bruker Skrevet 18. september 2017 #74 Skrevet 18. september 2017 2 timer siden, Anonym bruker skrev: er barnet over 1 år er det jammen på tide og avvenne det med pupp... Og enig med flere her, du bør skaffe en barnevakt og bruke tiden frem til reisen og bli kjent med barnevakten Anonymkode: 441ea...7c6 Barnet er 1 år ja . Men jeg har ingen planer om å slutte med amming. Og om jeg skal det, så er det Ialle tilfelle meg og ikke arbeidsgiver som skal bestemme dette.. Anonymkode: cd427...e98
Anonym bruker Skrevet 18. september 2017 #75 Skrevet 18. september 2017 Du kan få legeerklæring på at du ammer fortsatt og trenger tilrettelagt arbeid en stund, dvs ingen reising og normal arbeidstid. En oppegående sjef skjønner at man ikke kan kaste seg rundt og reise av gårde på få dagers varsel når man har så små barn, og spesielt når mannen jobber offshore. Anonymkode: 969be...af1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå