Gå til innhold

Jobbreise og jeg er uten barnevakt :-(

Anbefalte innlegg

Skrevet

Snakk med sjefen og spør om det er mulig å ikke dra (utsette kurset). Det vil vel være den enkleste løsningen nå.

Anonymkode: 12d46...d41

Fortsetter under...

Skrevet
4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ikke støtte, men om der er mulig å ikke dra. Spør om råd, mulig andre har vært i den situasjonen. 

Anonymkode: cd427...e98

Da spør du "kan jeg nekte å dra" ikke "hvordan løser jeg dette"?

Anonymkode: 0a39f...ac4

Skrevet
9 minutter siden, Anonym bruker skrev:

? Barnet er begynt på tilvenning i barnehage. Om det var det du mener?

Ja, forsto det som du fremdeles var i permisjon og derfor var det uklart om barnet var i barnehage eller ikke. 

Jeg deltok på en del kurs og konferanser mens jeg var i permisjon, men det var mens barnet var såpass lite at det enten sov mesteparten av tiden eller var fornøyd med å ligge i vogna eller på et teppe under babygym.

En ettåring krever mer enn det, og har behov for mer aktivitet. Har du mulighet til å få med noen (svigermor?) til å være barnevakt på turen ville jeg satset på det. 

Anonymkode: d4622...d60

Skrevet
3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Da spør du "kan jeg nekte å dra" ikke "hvordan løser jeg dette"?

Flisespikkeri🙄🙄

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Ja, forsto det som du fremdeles var i permisjon og derfor var det uklart om barnet var i barnehage eller ikke. 

Jeg deltok på en del kurs og konferanser mens jeg var i permisjon, men det var mens barnet var såpass lite at det enten sov mesteparten av tiden eller var fornøyd med å ligge i vogna eller på et teppe under babygym.

En ettåring krever mer enn det, og har behov for mer aktivitet. Har du mulighet til å få med noen (svigermor?) til å være barnevakt på turen ville jeg satset på det. 

Anonymkode: d4622...d60

Ja ser ut som det er noe slikt som er løsningen her:)

Skrevet

Jeg hadde sagt til sjefen at jeg dessverre ikke kan reise akkurat nå da det å være borte fra ungen i fire dager er uaktuelt akkurat nå da jeg ammer, ungen er liten og jeg har ingen som kan passe ungen akkurat nå. Evt kan jeg ta med meg ungen på reisen, som en nødløsning. Så hadde jeg spurt om sjefen har et bedre forslag.

Annonse

Skrevet

Snakk med sjefen din igjen, Hi. Si at du har tenkt på det med kurset og at dere må finne en løsning fordi du ammer fremdeles og at du derfor ikke kan være borte fra barnet i fire døgn enda.

Hør om det er mulig å ta kurset en annen gang. Hvis det er krise om du ikke tar kurset nå, da burde leder være imøtekommende slik at du kan ta barnet med deg og ev. ha en barnevakt mens du er på kurs.

Anonymkode: 4f7fe...cae

Skrevet

Vet ikke hvilken form for varsel du mottok? Var dette en varsel om reise som kom den ene dagen til den andre? Dere må jo ha tenkt på dette før din mann dro offshore? For dersom du pilutselig fikk beskjed, så har du jo andre argumenter......Ingen arbeidsgiver kan forvente at arbeidstaker plutselig skal innrette seg. Men dersom du fikk varsel for lenge siden, så antar jeg at du og din mann har løst dette!!! Du kan få svigers eller foreldre ned en dag i forveien og så må du slutte å være hønemor!!

Anonymkode: f5e20...77a

Skrevet
6 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Vet ikke hvilken form for varsel du mottok? Var dette en varsel om reise som kom den ene dagen til den andre? Dere må jo ha tenkt på dette før din mann dro offshore? For dersom du pilutselig fikk beskjed, så har du jo andre argumenter......Ingen arbeidsgiver kan forvente at arbeidstaker plutselig skal innrette seg. Men dersom du fikk varsel for lenge siden, så antar jeg at du og din mann har løst dette!!! Du kan få svigers eller foreldre ned en dag i forveien og så må du slutte å være hønemor!!

Fikk beskjed nå, dager før jeg begynner i jobb. Hønemor?? Leser du ikke innlegget mitt? Mine foreldre kan ikke, svigers bor langt unna og kjenner ikke barnet. Det blir som å levere barnet mitt til fremmede. Hadde du gjort det?

Skrevet
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Fikk beskjed nå, dager før jeg begynner i jobb. Hønemor?? Leser du ikke innlegget mitt? Mine foreldre kan ikke, svigers bor langt unna og kjenner ikke barnet. Det blir som å levere barnet mitt til fremmede. Hadde du gjort det?

Dersom du fikk beskjed nå, synes jeg at du skal stå på ditt. Det utgjør jo hele forskjellen!

Fikk du sms ?

Skrevet

Og, pappa , svigermor og svigerfar er alle i arbeid. Så det er ikke bare bare å "fly de ned" heller, om det skulle være ett alternativ 

Skrevet
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Dersom du fikk beskjed nå, synes jeg at du skal stå på ditt. Det utgjør jo hele forskjellen!

Fikk du sms ?

Nei, sjefen min ringte og fortalte at jeg var satt opp på kurs de og de dagene. Det innebærer lang reisevei også. Så det er umulig å pendle 

Skrevet

Kurset kan da ikke være så utrolig viktig, at det ikke kan utsettes ?

Hør med sjefen da vel. Ikke sikkert at vedkommende skjønner at far er borte og at du ammer? 

Annonse

Skrevet

Tror du har ekstra vern når du er i permisjon og får slike henvendelser! Har dere verneombud? Det høres ikke greit ut dette......Du har ingen kontrakt om reising, og det sier seg selv at dette kom brått på!

Skrevet

Enig, Hør med sjefen, men du kan samtidig kontakte verneombud om dere har! Du har jo også rettigheter ifht til amming!:hjerte:

Skrevet
32 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Flisespikkeri🙄🙄

Nei.

Skrevet

Nei.

Jo.. viss ikke du har noe konkret å komme med ifht problemstillingen kan du jo gjerne forlate tråden. 

Skrevet

Jeg hadde forsøkt å forklare for sjefen og forsøkt å utsette kurset til barnets far er hjemme. Jeg har en jobb der jeg må reise mye. Da barna var så små, så tok jeg de ofte med (en av gangen da...) sammen med noen som kunne passe på dagtid. Det funket greit stort sett.

Anonymkode: 91ce0...771

Skrevet

har du spurt sjefen din om det er mulig for deg å delta på dette kurset elektronisk?  kursmanual kan du sikkert få som pfd, skulle de bruke en sånn. 

video på lync/skype/whatever firmaet - er jo ikke vanskelig å få til.  

Anonymkode: 0f146...996

Skrevet
15 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ja hele innlegget ditt skriker overhysterisk hønemor! Hadde du vært en normal oppegående mamma så hadde du funnet en barnevakt,blitt godt kjent med henne de neste dagene,også brukt henne som barnevakt. Men neida det er kun du som gjør en god nok jobb som kan ta ansvaret for barnet..Latterlig! Stakkars barn som har en så overbeskyttende mor!

Anonymkode: 7e57c...dac

Skrevet
8 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jo.. viss ikke du har noe konkret å komme med ifht problemstillingen kan du jo gjerne forlate tråden. 

Du har fått flere gode råd. Alt som ikke innebærer å si nei til å dra, møtes med mer sutring og forklaring på hvorfor det ikke går.  Så da får du ha baller nok til å di nei da. Hvor mye råd trenger du for å gjøre det da?

Skrevet

Jeg har innordnet meg i alle år, mens jeg har vært arbeidsaktiv og jeg har vært alene med 5 barn.  Jeg har vært hønemor selv ,men jeg har aldri blitt sur for å bli kalt for hønemor!

Skrevet
8 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ja hele innlegget ditt skriker overhysterisk hønemor! Hadde du vært en normal oppegående mamma så hadde du funnet en barnevakt,blitt godt kjent med henne de neste dagene,også brukt henne som barnevakt. Men neida det er kun du som gjør en god nok jobb som kan ta ansvaret for barnet..Latterlig! Stakkars barn som har en så overbeskyttende mor!

Jeg er så absolutt en normalt oppegående mor. For en ting å si.

Skrevet
6 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Du har fått flere gode råd. Alt som ikke innebærer å si nei til å dra, møtes med mer sutring og forklaring på hvorfor det ikke går.  Så da får du ha baller nok til å di nei da. Hvor mye råd trenger du for å gjøre det da?

Jeg har da svart på flere at det ser ut som jeg prøver å få med en barnevakt dit.

Skrevet

Jeg er så absolutt en normalt oppegående mor. For en ting å si.

Nei det er du ikke.Da hadde du skaffet en barnevakt og gjort den jobben du får betalt for å gjøre. Men du setter deg ned å sutrer i stedet å bruker dumme unnskyldinger som at det er umulig pga du har barn.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...