Gå til innhold

Jobbreise og jeg er uten barnevakt :-(

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skal begynne på jobb igjen etter 1 år med permisjon. Faren til barnet jobber offshore i utlandet og er veldig mye borte. Jeg fikk tlf fra lederen min før helgen at jeg skal 4 dager på jobbreise når jeg begynner igjen. Samboeren min er på jobb, foreldrene hans bor ett godt stykke unna, min mor er kronisk syk og pappa er arbeidsnarkoman og aldri hjemme. Barnet har aldri overnattet borte uten meg og er såklart veldig knyttet til meg. Å overlevere han til fremmede er selvfølgelig uaktuelt. Hvordan løser jeg dette?

Anonymkode: cd427...e98

Fortsetter under...

Skrevet

Sier opp jobben og finner en ny en uten reising?

Anonymkode: cc689...6ba

Skrevet

Hent inn svigerforeldre. 

Mine svigerforeldre bor i nord og vi i oslo. Har flere ganger flydd de ned hit for å være barnevakt.

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Sier opp jobben og finner en ny en uten reising?

Jeg ønsker en ny jobb, men her arbeidsmarkedet er elendig her jeg bor. Denne jobben er en salgsjobb som krever alvorlig mye av meg.

Skrevet
Akkurat nå, Mamma`n til Will& Ailo skrev:

Hent inn svigerforeldre. 

Mine svigerforeldre bor i nord og vi i oslo. Har flere ganger flydd de ned hit for å være barnevakt.

Barnet kjenner de nesten ikke. De er ikke så veldig interesserte. Svigerfar har møtt barnet 1 gang .

Skrevet

Kan jeg"nekte" å dra? HI

Annonse

Skrevet

Du har en jobb hvor reising er en del av stillingsbeskrivelsen? Eller du har en vanlig dagtidsjobb?

I min jobb får vi tilbud om kurs og lignende. Men kan fint takke nei, og heller ha vanlige arbeidsdager på kontoret. Har du mulighet til det?

Hvis ikke ville jeg forklart at overgangen fra permisjon til jobb er tøff, og at du, om mulig, ønsker å vente med reising. 

Anonymkode: 5f7ce...22b

Skrevet

Ta det med? Og en venninne eller svigermor som ekstrahjelp. 

Anonymkode: c819d...4ec

Skrevet
4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Kan jeg"nekte" å dra? HI

Om du har jobb som selger, og jobben inkluderer reising, så kan du jo ikke det. Da kan du rett og slett ikke ha den jobben.

Skrevet

Har ikke du og faren til ungen diskutert hvordan dere skulle gjøre dette før dere fikk barnet?

Du kan ikke nekte å utføre jobben din. Du får søke om ulønnet permisjon fort som fy og så får dere finne ut hvordan dere skal gjøre dette.

Anonymkode: 0adb8...596

Skrevet

Jeg er ansatt som selger og har en kontorjobb. Har ikke reising i stillingsbeskrivelsen, Men pga omstrukturering i kanalen jeg jobber, har jeg fått tilbud om ett kurs som er relevant for de endringene som skjer nå.

Skrevet

Er far til barnet og samboer samme?

Anonymkode: b6cd9...794

Skrevet
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Er far til barnet og samboer samme?

Anonymkode: b6cd9...794

Ja:)

Annonse

Skrevet

Finn en ungdom/pensjonist der du bor. Start tilvenning til denne personen med en gang. Du er nødt til å ha en person i ryggen når du må reise og manden din også ofte er borte.

Om du ikke rekker det før du skal dra kan du forsøke å finne en person der du skal reise som kan være med barnet mens du jobber. Så kan du sove med barnet om natten.

Anonymkode: 80a73...ebf

Skrevet

Ammer du enda? (Da kan jo det være en unnskyldning)

For meg hadde det vært uaktuelt å dratt bort i fire døgn fra en ettåring.  Jeg har vært borte i to døgn fra mine barn da de var ettåringer, og det var rett og slett på kanten når det gjelder lengde for det ene barnet i den alderen. Førstemann taklet det strålende,  men nr 2 ble ekstremt mammadalt i lang tid. Og da var barna med sin far. Og det gjaldt kun to døgn. 

Hvis jobben krever reising, så må du jo finne en ordning etterhvert. Men jeg hadde prøvd å slippe 4 døgn fra en ettåring altså. 

Anonymkode: 33ce0...52d

Skrevet

Ja jeg ammer enda..vet bare ikke hvordan jeg skal løse dette..

Skrevet

Når reising ikke står i stillingsbeskrivelsen din så kan du jo klart forklare at det ikke går da det ikke er noen som kan passe på barnet ditt. Eller si at da må barnet bli med. Det er jo voldsomt å forvente at mor kan reise bort i 4 dager med en gang hu kommer tilbake fra permisjon. 

Anonymkode: 86e53...5b2

Skrevet

Du virker jo ikke som du er så veldig intressert i å finne en løsning uansett.Barnet kjenner ikke så godt svigerforeldrene nei men de kan da bli bedre kjent sånn at du kan bruke de som barnevakt. Ellers må du gjøre som alle andre normale folk,finne en "fremmed barnevakt". Det behøver absolutt ikke å være noe negativt! Du må selvsagt bare ta deg god til til å bli kjent med barnevakten å se om det rett kjemi mellom henne og barnet.Så etter en del tilvenning så har du vips en barnevakt! Jeg fant barnevakten min på en barnevaktside på facebook å sønnen min forguder henne! :) Hun er kjempe flink med barn og sønnen min maser ofte om at han vil være med henne :) 

Anonymkode: 7e57c...dac

Skrevet
37 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg skal begynne på jobb igjen etter 1 år med permisjon. Faren til barnet jobber offshore i utlandet og er veldig mye borte. Jeg fikk tlf fra lederen min før helgen at jeg skal 4 dager på jobbreise når jeg begynner igjen. Samboeren min er på jobb, foreldrene hans bor ett godt stykke unna, min mor er kronisk syk og pappa er arbeidsnarkoman og aldri hjemme. Barnet har aldri overnattet borte uten meg og er såklart veldig knyttet til meg. Å overlevere han til fremmede er selvfølgelig uaktuelt. Hvordan løser jeg dette?

Hvem skulle passet barnet når du var på jobb om det ikke var snakk om en jobbreise?

Anonymkode: d4622...d60

Skrevet

Jeg hadde ikke reist fra en ettåring i fire dager. Først må du jo snakke med sjefen, og be om å få slippe. Hvis det ikke er aktuelt, kan du ha ungen + barnevakt med. Eller far må be om å få endre turnus. 

Anonymkode: 84252...e03

Skrevet

Hvem skulle passet barnet når du var på jobb om det ikke var snakk om en jobbreise?

Sikkert barnehage

Anonymkode: 7be29...b10

Skrevet

? Barnet er begynt på tilvenning i barnehage. Om det var det du mener?

Skrevet
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Jeg hadde ikke reist fra en ettåring i fire dager. Først må du jo snakke med sjefen, og be om å få slippe. Hvis det ikke er aktuelt, kan du ha ungen + barnevakt med. Eller far må be om å få endre turnus. 

Anonymkode: 84252...e03

Tror jeg prøver å ta med barnet + barnevakt.. 

Skrevet

Du ber ikke om en løsning. Du søker støtte for å nekte å dra på kurs. 

Anonymkode: 0a39f...ac4

Skrevet
3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Du ber ikke om en løsning. Du søker støtte for å nekte å dra på kurs. 

Anonymkode: 0a39f...ac4

Ikke støtte, men om der er mulig å ikke dra. Spør om råd, mulig andre har vært i den situasjonen. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...