Gå til innhold

Hva må være med i kjøttsaus til pasta?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vil du dele din beste oppskrift på kjøttsaus? Hvordan blir den skikkelig god?

Anonymkode: 01c96...a5f

Skrevet

Handleliste : etglass tomatpuré, en matfløte, kjøttbuljong, karbonadedeig, to løk, salt, pepper, laurbærblad, frisk basilikum og mozerella. Stek karbonadedeig-ta av pannen. Stek løk til den er blank og myk. Bland med karbonadedeigen. Blad i ca et glass tomatpuré og surr sammen et par minutter. Ta ca en kopp med kokende vann og bland to kjøttbuljonger i vannet- når blandet ut--> oppi med det andre. Kryddre med salt og pepper etter smak. Mot slutten hell oppi 3 dl matfløte. La surre sammen et par min. Strø mozerella på toppen sammen med frisk basilikum. 

Anonymkode: 043f9...9c2

Skrevet

Laurbærblad legges også oppi etter matfløten for ekstra smak. Glemte det

Anonymkode: 043f9...9c2

Skrevet

Bruker å hakke grønnsaker å ha oppi også jeg. 

Anonymkode: c6cc5...06a

Skrevet

Løk, hvitløk, gulrot, paprika, stangselleri, tomatpuré, hakka tomater (fra boks), kraft eller buljong, salt, pepper, pizzakrydder  og kjøttdeig/karbonadedeig. 

Hakker grønnsakene fint og steker, har de over i en gryte. Steker kjøttdeigen og krydrer den med pizzakrydder (det inneholder de italienske urtene), salt og pepper, har den også over i gryta 

Har over tomatpuré og hakka tomater, rører og heller på kraft eller buljong. Lar det småputre en stund, egentlig jo lenger jo bedre 

Smaker til med krydder, bittelitt sukker og kanskje en liten skje eddik. Tomatene dine avgjør hva du trenger, noen hermetiske tomater er syrlige, andre er søtere, du må balansere litt. Men gulrot gir også sødme, rasp en gulrot i f.eks Du må smake deg frem til hvordan du liker det best. 

Anonymkode: 6880e...39b

Skrevet

Min starter med en base av gulrot, stangselleri, løk og hvitløk. Surres til det er mykt. Tilsetter pancetta i terninger og laurbærblad. 

Har så i brunet kanonadedeig + et glass rødvin hvis jeg har. Tilsetter 3 bokser gode hermetiske tomater (eks mutti). Småkoker ca 1 time, men lengre hvis jeg kan vente. Smaker til med salt, pepper evt litt sukker.  

Ved servering, revet parmesan. 

Jeg synes den blir god. 

Skrevet

Tusen takk for alle gode tips :):)

Noen flere kanskje? Hvordan lager du din kjøttsaus?

Skrevet

Dolmio! 😁

Anonymkode: 3bdbf...d9a

Skrevet

Kepaløk, gulrot, selleri, hvitløk, tomatprurre, hakka tomat fra boks ( mutti) grønnsaksbuljong, ferske urter  ( basilikum / basilikum/ oregano alt etter hva man foretrekker )

stek løken gyllen, ha i gulrot og selleristang i bitte små biter, stek til det blir gyllent, ha i hvitløk og stek i et minutt eller 2 før du tilsetter tomatpurre. La det surre et par min før du tilsetter grønnsaksbuljong+ vann + hakkede tomater. La det koke, dess lenger det koker dess bedre, smak til med salt, pepper og sukker. Tilsett ferske urter og den stekte kjøttdeigen rett før servering.

Anonymkode: d7001...894

Skrevet

Masse friske tomater moses med stavmikser eller i kjøkkenmaskin.

Stek kjøttdeig, løk, hvitløk, paprika og squash. Ha i revne gulerøtter og litt revet sellerirot. La sitte litt sammen. Ha på litt mel og de hakkede tomatene. La koke minst 10 minutter før du blander i kremost med urter og smaker til med pepper, salt, sukker, spiskumen, oregano, timian og basilikum.

Anonymkode: 7c922...6fe

Skrevet

Løk, hvitløk, bacon, karbonadedeig, stangselleri, gulerøtter, to bokser knuste tomater, noen spiseskjeer tomatpure, en kjøttbuljongterning, vin, en dæsj sukker. Gjerne noen cherrytomater også. Denne fordrer at den kan putre minst en time :) 
Av krydder: rosmarin, oregano,basilikum, laurbærblader, der det viktigste er rosmarin.
Lager den alltid på gefühlen. Blir skikkelig god bolognese. 
Kjører noen ganger grønnsakene med stavmikser for å lage en glattere saus.

Anonymkode: 62bed...26e

Skrevet

Søk opp på Trines matblogg. Anbefaler å huske ferske urter, bacon, Mutti - hakkede tomater, parmesan ost, gulrøtter, stangselleri, hvitløk og løk. Alt dette MÅ jeg ha i min kjøttsaus.

Anonymkode: 8acf3...60f

Skrevet
På 9/18/2017 den 13.22, Anonym bruker skrev:

Dolmio! 😁

Anonymkode: 3bdbf...d9a

Hehe, sånn jeg pleier å gjøre det og :D
Hi

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...