Anonym bruker Skrevet 17. september 2017 #1 Skrevet 17. september 2017 Hytta blir på fjellet. Helårs. Solceller, så vi får strøm. Tre soverom. Ca 75 kvadrat. Hva ville du anbefalt av lure løsninger? Anonymkode: f5a4b...67c
Anonym bruker Skrevet 17. september 2017 #2 Skrevet 17. september 2017 Lure løsninger for oppbevaring! Og nok sengeplasser. Vi har familiekøye og seng man kan dra ut til dobbelseng på ungenes rom på hytta. Sengen som kan dras ut gjøres om til sofa på dagen, og på det rommet har vi hylle med spilling leker, samt TV på veggen. Hytta vår er 100 kvm, men med mange gjester føles det noen ganger trangt. Da er det deilig at ungene kan leke/samles rundt Barne-TV på et av barnerommene, så får vi voksne stua mulighet til å prate. Soverommet vårt har vi lagd veldig lite og heller lagd ekstra stor gang med god oppbevaring. Når fem stk skal inn fra skitur trengs gode muligheter for å henge fra seg tøy og tørkemuligheter/oppbevaring. Overbygg og stor utebod er også kjekt. Plassbesparende møbler. Vi har TV på veggen uten TV bord, smal peis, hyller på veggen over sofaen istedet for at de står på gulvet. Kjøkkenskapet som går helt opp til taket. Vaskemaskin og tørketrommel i ett. Skuffer på hjul under sengene til sengetøy og leker. Innbygde hyller på badet til håndklær. Bord med ekstra ileggsplater når vi får gjester. Anonymkode: 6712f...0c0
Anonym bruker Skrevet 17. september 2017 #3 Skrevet 17. september 2017 Som de andre sier, løsninger for oppbevaring, både på soverommene, men også i yttergang til sjø og uteklær. I tillegg ville jeg planlagt en løsning for tørking av klær, det har vi problemer med på vår hytte. Det blir noen par våte votter i løpet av en dag i påsken med fire unger inn og ut i snøen. Anonymkode: e308d...5b7
Anonym bruker Skrevet 17. september 2017 #4 Skrevet 17. september 2017 Yttergang med hyller og kurver og mulighet for opphenging av vått tøy. Det må være plass til at flere kan kle av/på seg samtidig. Gjerne tørkehylle til fottøy. Anonymkode: 2e848...3ae
Anonym bruker Skrevet 17. september 2017 #5 Skrevet 17. september 2017 Som de andre sier: oppbevaring, oppbevaring, oppbevaring. Og opplegg for tørking av klær. Lure sengeløsninger. Dere får i mye større grad med dere ungene på hytta i mange år framover hvis det også er plass til barnas venner. Men hytte uten strøm og vann? Helt sikker på at dere virkelig vil det? Anonymkode: a0c87...c12
Mamma`n til Will& Ailo Skrevet 17. september 2017 #6 Skrevet 17. september 2017 Samme som de over mener. Plass til oppbevaring av yttertøy, ski osv.. bio do og pumpedusj ville også bygget et anneks/stabbur.
Anonym bruker Skrevet 17. september 2017 #7 Skrevet 17. september 2017 17 minutter siden, Anonym bruker skrev: Som de andre sier: oppbevaring, oppbevaring, oppbevaring. Og opplegg for tørking av klær. Lure sengeløsninger. Dere får i mye større grad med dere ungene på hytta i mange år framover hvis det også er plass til barnas venner. Men hytte uten strøm og vann? Helt sikker på at dere virkelig vil det? Anonymkode: a0c87...c12 Hvor har Hi skrevet at hytten blir uten strøm og vann? Anonymkode: 65ac9...a92
Anonym bruker Skrevet 17. september 2017 #8 Skrevet 17. september 2017 2 timer siden, Anonym bruker skrev: Hvor har Hi skrevet at hytten blir uten strøm og vann? Anonymkode: 65ac9...a92 Solceller. Det er ikke det samme som strøm, altså. Du får ikke varmekabler i gulvet på badet da, ei heller konstant varmegrader i hele hytta og kjøleskap som står klart, med en del basisvarer i. Jeg har også oppvaskmaskin og vaskemaskin på hytta. Ville ikke vært foruten. Anonymkode: a0c87...c12
Anonym bruker Skrevet 17. september 2017 #9 Skrevet 17. september 2017 9 minutter siden, Anonym bruker skrev: Solceller. Det er ikke det samme som strøm, altså. Du får ikke varmekabler i gulvet på badet da, ei heller konstant varmegrader i hele hytta og kjøleskap som står klart, med en del basisvarer i. Jeg har også oppvaskmaskin og vaskemaskin på hytta. Ville ikke vært foruten. Anonymkode: a0c87...c12 Folk er forskjellige og har forskjellige ønsker. Det du beskriver er for meg et vanlig hus nr to og ikke en hytte. Vi har hytte med strøm men uten vann. Det er brønn ute. Ikke varme i gulvet, ikke tv osv. For oss er det helt topp! Siden hi skal bygge selv har de sikkert tenkt igjennom hvilken type hytte de ønsker. Anonymkode: 2e848...3ae
Anonym bruker Skrevet 17. september 2017 #10 Skrevet 17. september 2017 44 minutter siden, Anonym bruker skrev: Solceller. Det er ikke det samme som strøm, altså. Du får ikke varmekabler i gulvet på badet da, ei heller konstant varmegrader i hele hytta og kjøleskap som står klart, med en del basisvarer i. Jeg har også oppvaskmaskin og vaskemaskin på hytta. Ville ikke vært foruten. Anonymkode: a0c87...c12 Men det gir strøm. Må man ha varmekabler på hytten? At de skal ha solceller betyr heller ikke at de ikke skal ha vann. Anonymkode: 65ac9...a92
oslojente80 Mina f 07.09.06 Skrevet 17. september 2017 #11 Skrevet 17. september 2017 God plass til oppbevaring på soverommene. Gode madrasser😝 Tørkemuligheter. Separat do og bad for seg.
Anonym bruker Skrevet 17. september 2017 #12 Skrevet 17. september 2017 Vi har bygd varmeskap i gangen for tørk av votter og luer. Gull verdt!!!!! 😊 Anonymkode: f2a6d...85e
Anonym bruker Skrevet 17. september 2017 #13 Skrevet 17. september 2017 2 timer siden, Anonym bruker skrev: Folk er forskjellige og har forskjellige ønsker. Det du beskriver er for meg et vanlig hus nr to og ikke en hytte. Vi har hytte med strøm men uten vann. Det er brønn ute. Ikke varme i gulvet, ikke tv osv. For oss er det helt topp! Siden hi skal bygge selv har de sikkert tenkt igjennom hvilken type hytte de ønsker. Anonymkode: 2e848...3ae Jepp, du har rett, heldigvis er vi forskjellige - og takk&pris for det. Tenk hvor kjedelig det hadde blitt hvis alle likte det samme. Jeg er av dem som vil ha det minst like lettvint på hytta som hjemme. På hytta skal jeg slappe av og ta livet med ro, og da gidder jeg ikke å komme til iskald hytte der jeg må fyre i timesvis for å oppnå noen små varmegrader. Ja, jeg vil ha varmekabler i gulvet på badet, ja, jeg vil ha oppvaskmaskin, ja, jeg vil ha vei til døra, strøm og vann, TV og Internett Jeg bruker også hytta som skrivestue/hjemmekontor. Det er likevel så absolutt hytte. Få kvadratmeter, en helt annen stemning enn hjemme. Jeg håper du har rett når du sier HI sikkert har tenkt igjennom hva slags hytte de vil ha. Anonymkode: a0c87...c12
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå