Gå til innhold

Er det upraktisk med listefrie vinduer?

Anbefalte innlegg

Vi skal bygge hus og vurderer listefritt. Det er så klart fint, men også dyrere. Vi går nok for listefri overgang mellom tak og vegger i stue og kjøkken, men usikker om vi også skal gå for listefrie vinduer. Er det upraktisk? Hva er erfaringene til dere som har det?

Anonymkode: 35a17...f28

Fortsetter under...

Ja, det er selvsagt en smakssak om en foretrekker lister eller listefritt. Begge deler kan være veldig fint. Jeg skulle gjerne visst om det rett og slett er upraktisk med listefritt, da særlig rundt vinduene.

Anonymkode: 35a17...f28

Annonse

En av grunnene til lister, tenker jeg er det praktiske rundt videre vedlikehold. Det finnes alltid slitasjepunkter, særlig rundt vinduer og åpninger ellers. Tenker også at overgang mellom gulv og vegg er veldig utsatt uten lister. Jeg ser godt slitasje på listverk på nevnte steder, men likevel er det mye enklere å male en list framfor å male hele veggen. Det at det er dyrere kommer sikkert av større krav til maler og snekker i forhold til hjørner og andre overganger.

Der hvor vi har listefrie vinduer sitter støvet litt fast i krokene, så jeg må vaske skikkelig og ikke bare feie over med en støvklut. Men det kommer kanskje litt an på type maling. Vi har det på badet, dvs våtromsmaling.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...