Gå til innhold

Er det realistisk å kunne skrive en 50 siders oppgave på 5 uker?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hadde som deg samlet materiale osv, og bruke seks uker (jobbet da typisk 8-16 hver dag). Brukte noen timer på gjennomlesning og redigering i etterkant. 

Dette var også en masteroppgave, men var ca 100 sider. Så det burde vel gå greit om du ikke skal jobbe i tillegg? 

Anonymkode: 4bbea...872

Annonse

Kommer an på temaet, hvor godt du kjenner stoffet/dataene, og hvor mye og hva som må gjøres av dataanalyser. Det er analysene som tar tid! Så skal du skrive det sammen, og ta tak i det som ikke endte opp som det du trodde. Hvis analysene allerede var gjort ville jeg sagt at dette ikke var noe problem, men hvis du må sette deg ned med statistikk nå først har du et problem.

Anonymkode: 2dbee...ebf

Hva med teori og tolkning? Hvis dette mangler tror jeg ikke du kan satse på en god karakter, dette krever litt tid. Men kan du fokusere fullt på oppgaven i de fem ukene, så burde det jo være mulig...

Anonymkode: a2a6d...bee

Helt innafor. Jeg jobber best i siste liter. Jeg skrev bacheloroppgave på 10.000 ord (nærmere 40 sider totalt) på i underkant av en uke. Prøvde å jobbe strukturert i de 10 ukene som var satt av, men kom ingen vei. Men på slutten, da gikk det som det suste. 

Anonymkode: c5de6...bfe

Tja, jeg brukte nesten et år på å skrive min masteroppgave, på 100 sider. Men har inntrykk av at det er store variasjoner fra fag til fag i forhold til tidsbruk og hva som kreves. 

Anonymkode: 5600c...7fb

Skal også skrive masteroppgaven nå snart, og vi må skrive to og to samme. Vi må ta ut masteroppgaven i desember. Innen da håper vi på at vi skal ha fått samlet inn alt av data samt transkribert, laget oppsummering av intervjuer, observasjoner og lignende. Så da har vi altså all skrivinga/tolkinga/verifisering osv igjen. Masteroppgaven skal være på 80-100 sider. Litteraturlisten må minimum være på 60-80 artikler (satser på at jeg har fått lest ferdig alt i løpet av desember- ergo lite juleferie sammen m unga i år :o ). Vi setter av 1 uke til rettskriving evt at vi får "vasket" (som lærerne vår kaller det :P )masteroppgaven av noen.

Vi kom fram til at vi måtte skrive ca 25 sider i mnd... Og DET skal vi klare ;) 

Dersom man setter av bare 5 uker til å skrive hele masteroppgaven, så bør man kanskje ikke ha altfor høye forventninger til karakteren... Fordi det vil nok bli ganske tilfeldig hvor god den blir.  Er jo veldig avhengig av deg som person og hvor godt du greier å jobbe under press.

Uansett, lykke til! :D 

Anonymkode: 41953...d1a

5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det er fullt mulig. Min bror skrev hele bacheloroppgaven sin på under 2 døgn og fikk B, og han startet fra scratch.

Anonymkode: 2230a...9ce

Ganske så stor forskjell på en bachelor (som ofte ligger på rundt 30 sider og krever lite "forskning") og en master som krever grundigere forskning og setter store krav til det analytiske, til opplysning :) At broren din fikk en B med å skrive en bacheloroppgave på  2 dager er vel mer flaks enn noe annet. Sier nesten mer om skolen enn broren din. Ikke alle skoler som har like høy kvalitet på sitt tilbud. Jeg har gått på Norges beste skole når jeg tok bachelor innen min studieretning, skiftet deretter til en annen skole når jeg skulle ta master pga av situasjonen jeg da var i. Målet ble å kunne i det hele tatt få en mastergrad for min del. Denne skolen er ganske mange hakk ned på hva de leverer av kvalitet. En A her vil være som en C der jeg gikk tidligere. 

Men kan hende at det fins mastergrader som er ganske "enkle" for alt det jeg vet, men vil aldri ha klart å skrive min masteroppgave på en uke selv om all informasjon lå klart. Mitt masterstudie på generell basis er kjent for å  være ganske krevende...

Anonymkode: 41953...d1a

Annonse

7 timer siden, Anonym bruker skrev:

Det er fullt mulig. Min bror skrev hele bacheloroppgaven sin på under 2 døgn og fikk B, og han startet fra scratch.

Anonymkode: 2230a...9ce

Er det virkelig mulig? Jobbet han døgnet rundt?

Anonymkode: 19459...144

8 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Er det virkelig mulig? Jobbet han døgnet rundt?

Anonymkode: 19459...144

Det er stor forskjell på en bachelor- og en masteroppgave.

Anonymkode: a2a6d...bee

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...