Gå til innhold

Kakemenn/julebakst i butikken NÅ. Litt tidlig for min del. Hva tenker du?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det for tidlig eller er det helt greit å se juleartikler i butikken nå og frem til og med nyttår?

Anonymkode: e9722...28a

Skrevet

To og en halv måned for tidlig. 

Anonymkode: 270b6...6a4

Skrevet

Heilt greit. Berre å la vere å kjøpe.

Kakemenn unngår eg aktivt. Ventar til det finst julemanna å få kjøpt.

Skrevet

Det blir jo bare verre og verre. Jeg synes de ødelegger jula når de begynner med juleting så lenge før.

Unngår alt i protest inntil midten av desember.

Anonymkode: 3f49a...362

Skrevet
7 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Er det for tidlig eller er det helt greit å se juleartikler i butikken nå og frem til og med nyttår?

Anonymkode: e9722...28a

Oi, det var tidlig. Alt for tidlig for min smak

Anonymkode: 6f604...329

Skrevet

Det er faktisk litt vanskelig det der.

Vi handler og spiser julemat og julesnop for enorme summer, og for at leverandørene skal klare å dekke etterspørselen må de begynne tidlig med å lage alt sammen.

Men så kommer problemet da, hvor skal alle disse tingene oppbevares frem til november?

Leverandøren vil kvitte seg med det fortløpende, de har ikke kapasitet til å både produsere og lagre i månedsvis, det må sendes ut. Så kommer det til butikkene, og det er sjelden butikkene har så store lager, så da må det ut til kunde.

Noen begynner jo handle av det også, så de taper ihverfall ikke på å sette det ut ;)

Anonymkode: 89eb2...20e

Skrevet

Hvilken butikk er det kommet julekaker ? Det er ikke kommet noe av det her på Europris eller Rema. Alt for tidlig.

Skrevet

Kakemenn selges året rundt her. Jul i butikken er det først når pepperkaker og julebrusen dukker opp :-)

Anonymkode: cad16...5d3

Skrevet

Kakemenn finnes det alltid i min landsdel. 

Juletinga har de siste 12 åra kommet uka min bror har bursdag, altså første uke i oktober. Hvert år tror jeg at de kom senere i fjor, men når jeg sjekker kalenderen ser jeg at det er likt som året før.  

Jeg kommer garantert til å føle det samme når julemarsipanen popper opp om 2 uker. TO uker!

Anonymkode: 1b4f1...a05

Skrevet

Blir sommerferien ødelagt fordi det blir grillvær i april? Nei! Elsker jula, har allerede tegnet årets pepperkakehus.

Anonymkode: 9246b...648

Skrevet

Hjemme i Stavanger er det kakemenn i butikkene hele året, det savner jeg i Oslo!

Ellers har jeg ikke sett noe julegreier ennå. Det kommer når det kommer!

Anonymkode: b22cf...d96

Skrevet

Det kan med fordel vente til november. Men med termin i november og et barn som ble født med melkeproteinintoleranse sist så skal jeg kose meg med kakemenn og julegodt før neste blir født i tilfelle jeg må på melkeproteinfridiett igjen. Så det er helt ok i år :D

Skrevet

Jeg syns faktisk det er litt koselig når kakemennen kommer, for da se jeg gleden hos ungene mine. De spiser vel en kakemann hvert år, men den første posen de ser er alltid like spessiell og gleden kommer over at det begynner å nærme seg jul. 

Jeg er glad jeg jobber i en butikk som ikke tar inn jul før i midten av november. Jeg har tatt siste rest av julebestillinger denne uka, det er unormalt seint faktisk. De første tok jeg før skolen slutta. Er veldig glad jeg har en sjef som ikke vil ha jul før det er jul. Alle selgerne prøver å prakke på oss litt jul tidligg og sier alle gjør det, men vi gjør det ikke og det er deilig å si. Så Nille som ligger vegg i vegg med oss får nok julemarsipanen snart, da sender vi de heller over der (vistnok ikke god butikk mener noen, men litt samarbeid er bra for vi begge nyter godt av hverandre)

Anonymkode: a21a2...4c7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...